Toon posts:

labtec speakers extreem harde bass

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een setje labtec speakers van iemand overgenomen.
ik weet niet precies het type. Het zijn 4 speakers met een subwoofer. Maar die bas is zo ongelooflijk hard! Je kan de bass ook niet bijstellen (raar). Software matig kan dit wel , maar als ik de bass softwarematig helemaal uit zet, in windows volumeregeling , dan is die bass nog te hard (!?)
Ik heb een sounblaster live! geluidskaart
weet iemand hier meer van en een eventuele oplossing?

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Probeer je sub eens op een andere plek neer te zetten, misschien dat hij dan minder hard klinkt...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Is het niet toevallig de labtec arena 515 ??
Die heb ik ook ,best wel aardige bas komt eruit ,maar ik hou juist van de bas ,dus voor mij zit het wel goed :)

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36
Geavanceerde volumeregeling in windows heb je al geprobeerd dus?
In Winamp de EQ aanpassen?
Zet de sub op een solide kartonnen doosje. Varieer de plaatsing. Niet in een hoek e.d.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 18:24 schreef dracs het volgende:
ik heb een setje labtec speakers van iemand overgenomen.
ik weet niet precies het type. Het zijn 4 speakers met een subwoofer. Maar die bas is zo ongelooflijk hard! Je kan de bass ook niet bijstellen (raar). Software matig kan dit wel , maar als ik de bass softwarematig helemaal uit zet, in windows volumeregeling , dan is die bass nog te hard (!?)
Ik heb een sounblaster live! geluidskaart
weet iemand hier meer van en een eventuele oplossing?
Ik heb inderdaad hetzelfde 'probleem' met de Labtec 515. Als je die mixer installeert die bij je Live! zit kun je de bas omlaag brengen, werkt goed voor mij

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
yep ik heb ook die Labtecs en dan de subwoofer ook nog op houten vloer :(

maar bij volumeregeling kun je de bass omlaag zetten....dit hielp wel bij mij tegen het dreunen

PIII 800@804 Mhz

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
2514 ? die heb ik ook ik heb gewoon winamp afgesteld equilizer ofzo.. in spellen valt het mee..

Verwijderd

Ik heb hier precies hetzelfde probleem met dezelfde speakers en dezelfde houten vloer. Moet je m eens onder je buro stoppen en je hoofd onder het buro stoppen, voel je de druk gewoon aan je trommelvliezen.

Ik heb mn Winamp ook gewoon afgesteld, alle bas uit gezet (eigenlijk nog steeds te hard, maarja). Mischien een filter maken om de bas iets zwakker door te laten.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 13:45
Ik heb zelfde setje alleen dan met 2 speakers want ik kon die andere niet plaatsen, vette bass idd. Ik heb hem onder me bureau staan zoals staat aanbevolen op de doos en heb welles last met de buren toen ik nog in de hoek van de kamer zat. Ik zat voorheen met een tafel langs de muur en mijn buren die belde nogal eens op de het te hard was. Wat ik toen altijd dee is een kussentje onder je woofer zetten, helpt de trilling enorm tegen maar nog wel een lekkere bas. Je kan je bass natuurlijk ook zachter zetten maar das zonde van zon goede woofer en zon kussen werkt ook goed. :)
Pagina: 1