Toon posts:

[Auto] Radio inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik weet dat er eerder topics zijn geweest over dit maar toch, het is een speciale auto ( citroen BX ) Graag geen onzin zoals: Bah rot bak ! Daar heb ik niks aan. Ik ben er blij mee, vandaag net mn rijbewijs(10 dagen anwb)gehaald en hij rijdt heerlijk.

Dus mijn vraag, hoe haal ik de bestaande radio eruit en doe ik de nieuwe erin? En hoe zit het met de montage van de boxjes in de deuren. Nu trillen die plastic covers ERG mee.
Alvast bedankt !

Verwijderd

feli met je rijbewijs. ik wou dat ik er 1 had en hoe was dia anwb cursus.

een radio kun je met niet teveel moeitje ombouwen als je een iso blok in je auto hebt heb je die niet moet je of verloopjes kopen of zelf maken.
en de covers van de deur trillen niet mee als je het bij vrij normale speakers houdt dus niet van die hele grote woofers erin bouwt.

Verwijderd

Topicstarter
De cursus, tjah ik had niveau D (hoogste) ff aanpoten in het begin maar ik ben toch in 1 keer geslaagd dus het is te doen.

Met de covers, er zitten nu standaard boxjes in en als ik de bas een beetje opendraai (echt een beetje maar) dan trillen die dingen enorm mee. Ik hoef ook geen mega bas en al helemaal geen sub of iets dergelijks!

Mijn nieuwe radio heeft ISO stekkers ja maar of die in de BX zitten, weet dat iemand toevallig?

(het niveau van de cursus bepalen ze aan de hand van een intake ritje)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 18:01 schreef Squire het volgende:
[knip]
Mijn nieuwe radio heeft ISO stekkers ja maar of die in de BX zitten, weet dat iemand toevallig?
Ik heb ook in een BX een nieuwe radio ingebouwd. De BX beschikt niet over ISO-stekkers. Je moet dus met bijv. wat kroonsteentjes de kabels aan elkaar maken.

De oude radio die er in zat zat er half los in dus hoe een normale eruit moet weet ik niet. Die van mij kon ik er gewoon uittrekken.

Bij de nieuwe radio zal vast wel een handleiding zitten hoe je dat ding moet inbouwen.

De speakers in de deuren heb ik ook vervangen, voor MB Quarts, en deze heb ik gewoon met 4 schroeven vastgezet. Van trillen relatief weinig last, het is natuurlijk geen Duitse degelijkheid :) Achterin heb ik een nieuwe hoedenplank gemaakt en ook daar is het trillen nauwelijks aanwezig. Alleen bij sommige bastonen trilt het interieur mee, maar daar doe je weinig aan bij een Citroen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 19:01 schreef MoNkToNk het volgende:

[..]

Ik heb ook in een BX een nieuwe radio ingebouwd. De BX beschikt niet over ISO-stekkers. Je moet dus met bijv. wat kroonsteentjes de kabels aan elkaar maken.
Thnx, ik denk dat ik hem morgen maar naar een zaakje breng en daar eens ernaar laat kijken. Is wel zo makkelijk, ze bouwen er gratis in als je er speakers koopt :P

Mag van mij een slotje op ik weet voldoende !

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 19:56 schreef Squire het volgende:

[..]

Thnx, ik denk dat ik hem morgen maar naar een zaakje breng en daar eens ernaar laat kijken. Is wel zo makkelijk, ze bouwen er gratis in als je er speakers koopt :P

Mag van mij een slotje op ik weet voldoende !
o ja let ff welk bedrijf je neemt toen mijn pa een radio in zijn auto liet zetten kreeg hij hem terug en was het halve inteur gemold en ontbraken er aan alle kanten schroefen uit de auto. is niet zo leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het is gebeurd. Net naar een zaakje geweest. Aardige mensen.

Na 15 min zat alles erin. En nu ook geen trillende covers meer. Dat kwam omdat de boxjes tegen de covers aan kwamen, deze hadden te dikke randen. Ik kan dus nu lekker rondrijden met een ceedeetje :P
Pagina: 1