MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
Als je bijvoorbeeld RedHat o.i.d. gebruikt, zal de installer je lege ruimte inderdaad herkennen en automatisch Linux-partities aanmaken (root en swap). 13Gb is genoeg om elke distro te draaien. Alleen, als je zoals ik en vele andere NOS'ers Linux als primair OS gebruikt, wil je natuurlijk wel eens meer ruimte.Op vrijdag 05 juli 2002 17:48 schreef Niels99 het volgende:
Aha das mooi dus alles wordt netjes opgeschoven door Windows, en Linux zal ook die lege schijf indeling herkennen. En onder Windows zal je die schijf nie zit , en is 13Gb genoeg?
Met dingen als MP3 hoef je geen rekening te houden, die kan je in Linux gewoon van je FAT of NTFS-disk lezen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
das waar, maar jammer dat NTFS niet standaard in je kernel zit (meeste gevallen dan)Op vrijdag 05 juli 2002 17:51 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld RedHat o.i.d. gebruikt, zal de installer je lege ruimte inderdaad herkennen en automatisch Linux-partities aanmaken (root en swap). 13Gb is genoeg om elke distro te draaien. Alleen, als je zoals ik en vele andere NOS'ers Linux als primair OS gebruikt, wil je natuurlijk wel eens meer ruimte.
Met dingen als MP3 hoef je geen rekening te houden, die kan je in Linux gewoon van je FAT of NTFS-disk lezen
Altijd verstandig als je met je partitie tabel gaat rommelenOp vrijdag 05 juli 2002 20:58 schreef DarkPipo het volgende:
Enneh, wel backuppen he!?
Overigens, D: is waarschijnlijk je tweede partitie en E: de derde.
Als je de ruimte van D: gaat gebruiken voor twee partities (root en swap) zal 1 van de twee de vierde partitie worden waardoor de volgorde niet meer klopt.
Als de installer dit niet corrigeerd zal je dit zelf moeten corrigeren, bv met de advance opties van (de linux!!) fdisk.
Uit ervaring weet ik dat windows programma's namelijk niet tegen afwijkende partitie tabellen kunnen (win98 fdisk deed hele smerige dingen met mijn harde schijf toen ik mijn eerste partite wilde opsplitsen
That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)