Toon posts:

[Conectiva] wie gebruikt het en is het wat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is hier al eens eerder langs gekomen maar dat is een jaartje terug, dus hierbij nog een keer.

Wie gebruikt er Conectiva en wat zijn je ervaringen ermee ??

Ik heb nu Conectiva 8 sinds een paar weken draaien en het werkt heerlijk, ik snap niet waarom ik zo ongeveer de enige in nederland ben die dat draait.

Dus:

Wie werkt er met conectiva ?? ( behalve Rik van Riel dan... )

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat is voor jou de meerwaarde van Conectiva boven andere distro's? Waarom zou het voor de doelgroep beter zijn dan bijvoorbeeld SuSE of Redhat? Zeker aangezien Conectiva de dingen, waarmee ze zich onderscheiden van anderen, zoals de Crystal-icons, hebben vrijgegeven, denk ik niet dat het voor veel mensen zin heeft om Conectiva te gaan gebruiken.

Maar goed, ik heb het sowieso niet zo op dergelijke distro's. Doe mij maar lekker Gentoo.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 17:41 schreef intoxicated het volgende:
Wat is voor jou de meerwaarde van Conectiva boven andere distro's? Waarom zou het voor de doelgroep beter zijn dan bijvoorbeeld SuSE of Redhat? Zeker aangezien Conectiva de dingen, waarmee ze zich onderscheiden van anderen, zoals de Crystal-icons, hebben vrijgegeven, denk ik niet dat het voor veel mensen zin heeft om Conectiva te gaan gebruiken.
Als je dat zegt zeg je dus eigenlijk dat er geen reden is om Conectiva NIET te gebruiken....

Daarnaast weet ik wel een aantal redenen om het WEl te gebruiken ( met name voor desktop gebruik )

1. apt-get
2. apt-get
3. apt-get
4. gcc 2.95 i.p.v. 2.96-xx RedHat geval
5. prima voorgedefinieerde installatie keuzes ( van base install tot volledige server of desktop install
6. KDE ondersteuning, 3.02 staat er bij mij al weer op, probeer dat maar eens effe snel met redhat. ( of Debian...sorry boys, en het is er wel voor Gentoo, maar lekker snel kan ik dat niet echt noemen. <-- this is not a flame )
7. installatie is minder bloated dan b.v. RedHat, die er standaard naar mijn smaak teveel bende op zet.

Ik zie het als een soort Redhat Light, iets minder tooltjes, en dus veel leuker.....
Maar goed, ik heb het sowieso niet zo op dergelijke distro's. Doe mij maar lekker Gentoo.
Aha , vandaar.

Nou ja, smaken verschillen, Gentoo is mij nou net effe teveel werk. De shit moet draaien in niet teveel tijd en kunnen updaten zonder veel moeite en gelul met dependecies (schrijf je dat zo ?) Ik zou voor Debian kunnen gaan maar die lopen mij teveel achter de feiten aan.
Daarnaast vind ik het ook wel leuk om de enige in nederland te zijn die Conectiva gebruikt !?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De shit moet draaien in niet teveel tijd en kunnen updaten zonder veel moeite en gelul met dependecies (schrijf je dat zo ?)
Eehm... in Gentoo heb je juist nooit 'gelul met dependencies'. 'emerge kde' typen en KDE wordt geinstalleerd, samen met alles wat je ervoor nodig hebt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Alfred Munnikes (easydisk @ GoT) was ook erg te spreken over Conectiva. Hij heeft een tijdje geleden ook een review geschreven over versie 6.0: http://www.munnikes.nl/conectiva/
Ikzelf heb het nooit getest, Gentoo (desktop) en Debian (router) voldoen voor mij prima.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klinkt erg mooi, ik zal hem zeker eens proberen :)

Als ik het goed begrijp is deze distributie vooral in Zuidelijke landen populair, en in westerse landen wat minder bekend.
Pagina: 1