“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Maar volgens mij moet het toch client side kunnen of niet ?
Er zijn hier al een aantal topics over maar nog niet een echt duidelijk antwoord gezien...
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
test.doc upload naar een webserver (bijv. in subdir. test),
dan wordt de url bijv:
http://www.test.nl/test/test.doc
als je nu in je (asp) web pagina een link aan maakt, en
een bezoeker klikt op die link .. dan wordt toch gewoon
Word gestart (client side) en wordt het document toch weergegeven?
Mits Word zijn default applicatie is om .doc files in te openen uiteraard..
of snap ik je vraag nou enorm verkeerd
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
1
| "C:/PROGRA~1/MICROS~2/Office10/winword.exe http://www.voorbeeld.nl/pdf/docs/055455786/055455786_aggsffd.doc" |
dan opent hij het document vanaf het web. 1 voordeel hier bij is dat als je wijzigingen aanbrengt in het document dat hij deze opslaat via het web op de server. Alleen hoe zet je het werkend in een link?
Nee helaas dit werkt niet dan is je bestand readonly.Op vrijdag 05 juli 2002 17:32 schreef wizZa het volgende:
ik wil niet bijdehand doen, maar als je bijv:
test.doc upload naar een webserver (bijv. in subdir. test),
dan wordt de url bijv:
http://www.test.nl/test/test.doc
als je nu in je (asp) web pagina een link aan maakt, en
een bezoeker klikt op die link .. dan wordt toch gewoon
Word gestart (client side) en wordt het document toch weergegeven?
Mits Word zijn default applicatie is om .doc files in te openen uiteraard..
of snap ik je vraag nou enorm verkeerd
Verwijderd
Daarnaast heeft dit niets met ASP te maken; alles is client-side
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Uh die link werkt niet het moet anders kunnen.Op vrijdag 05 juli 2002 18:01 schreef gorgi_19 het volgende:
Volgens mij kan het (gelukkig!) niet. Eventueel kan je proberen een link te maken naar een Word-bestand.
Daarnaast heeft dit niets met ASP te maken; alles is client-side
zijn er geen dlls die je op de client pc kan installeren zo dat het wel werkt?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het is niet mogelijk zomaar een EXE file op te starten via een URL. Gelukkig!
Ja via een of andere plug-in die door een Gotter is gemaakt kan het wel. ben z'n naam kwijt ..
Maar op een andere manier kan het niet. Anders zou je gewoon een troian kunnen laten downloaden en dan ook nog eens automatisch starten via een URL.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
1
2
3
4
| Dim objWord, Doc
Set objWord = Server.CreateObject("WORD.Application")
Set Doc = objWord.Documents.Open("document.doc")
objWord.Visible = True |
1
2
3
| public function startApp(strApp as string) shell strApp, 1 end function |
Vanuit je pagina kan je deze functie dan aanroepen en de app starten. Werkt perfect.
(ik kan helaas die ocx/cabfile niet vinden, dus hem je ook niet toe sturen...)
Wat duidelijker informatie is te vinden op :
http://www.whirlywiryweb.com/q/%2Flaunchinie.asp
Suc6
Moet je doen op je eigen server en dan hier de link naar dat asp-tje posten. Gaan we kijken hoe lang je server dat overleeft.Op zaterdag 06 juli 2002 09:00 schreef robjanssen het volgende:
code:
1 2 3 4Dim objWord, Doc Set objWord = Server.CreateObject("WORD.Application") Set Doc = objWord.Documents.Open("document.doc") objWord.Visible = True
Oftewel: werkt alleen server-side.
Maarehm, volgens mij kan het wel met JScript.
Als je een beetje frisse webserver hebt kan dit dus niet. Je kunt niet via Word op je webserver bestanden veranderen.Op vrijdag 05 juli 2002 17:35 schreef Erik_E het volgende:
dan opent hij het document vanaf het web. 1 voordeel hier bij is dat als je wijzigingen aanbrengt in het document dat hij deze opslaat via het web op de server. Alleen hoe zet je het werkend in een link?
Als dat wel kan heb je een lek.
Niels
Maar met LaunchIE werkt het perfect en de server heeft er niet onder te leiden omdat de dll bij de client staat.