[WC] Welk pompje

Pagina: 1
Acties:

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 14:16

Hyphen

Snap je het wel?

Topicstarter
Ik ben bezig om een waterkoelings systeempje in elkaar te draaien voor mijn dual P3. Nou is het mij nog niet helemaal duidelijk wat de capaciteit van de circulatie pomp moet zijn voor een goede prestatie. Ik kan namelijk cheap een pompje krijgen dat 100 liter water per uur rondpompt, of moet ik gaan voor de duurdere Eheim 1048 met een vele malen grotere capaciteit?? Als radiator heb ik de Blackice Pro I in combinatie met 2 Koolance 100 waterblocks. Weten jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken? Dit is mijn eerste waterkoelings projectje, dus veel verstand heb ik er nog niet van *D

//ugly hack

Verwijderd

Ik zou zeggen, minimaal 600l/h :)

100l/h is echt te weinig.. Die kan volgens mij nog geen 30cm omhoog pompen :D

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:27
sicce nova en hoger zijn ook wel geschikt.. en cheap..

een nova kost hier 14 euro.. bij oc shop 24 euro.. :p

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.aquariaveldhuis.nl/ppics/vtech_pomp1.jpg

800 l/h, 8 watt
E13,39 lekker goedkoop :)

http://www.aquariaveldhuis.nl/product.php?P=10412130

Verwijderd

Ik heb de Sicce Nova, die gebruikt maar 10 Watt en verpompt ruim voldoende water.

De totale waterflow in mijn systeem is ongeveer 100-125 liter per uur, maar dat is meer dan voldoende. Het water warmt niet zo super snel op.
Ik heb ook 2 koelblokken en een Black Ice 2 radieator en 3/8 leidingen.

Check mijn pics maar eens bij de onderstaande URL

• cryptapix
  • Laatst online: 15:27
Op vrijdag 05 juli 2002 19:34 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

800 l/h, 8 watt
E13,39 lekker goedkoop :)
dan heb ik liever mijn SICCE nova 800 l/h voor 13.90 :D

Verwijderd

Koop gewoon een Nova, die levert gewoon echt wel voldoende capiciteit. En dan heb je ook nog een beetje kwaliteit!!

• Chiron
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 05 juli 2002 20:18 schreef Freezy het volgende:
Koop gewoon een Nova, die levert gewoon echt wel voldoende capiciteit. En dan heb je ook nog een beetje kwaliteit!!
hou er wel rekening mee dat die pompjes van Sicce niet magnetisch afgeschermd zijn... Eheim wel, maar daar betaal je dan ook voor

heb zelf een Eheim 1048, en werkt perfect

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:55

sKitZo

:)

offtopic:
weet iemand toevallig de maten van de aansluitingen op de nova?? (wordt strax inline gebruikt

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 20:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

hou er wel rekening mee dat die pompjes van Sicce niet magnetisch afgeschermd zijn... Eheim wel, maar daar betaal je dan ook voor

heb zelf een Eheim 1048, en werkt perfect
Wat voor nu heeft het om een pompje magnetisch af te schermen. Ik heb mijn pompje op een zacht stukje neoprene vastgeplakt vlak naast het moederbord.
Hij trilt wel licht maar dat kan niet echt slecht wezen denk ik.

• Chiron
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 05 juli 2002 20:32 schreef Freezy het volgende:

[..]

Wat voor nu heeft het om een pompje magnetisch af te schermen. Ik heb mijn pompje op een zacht stukje neoprene vastgeplakt vlak naast het moederbord.
Hij trilt wel licht maar dat kan niet echt slecht wezen denk ik.
doorvoersnelheid van je ide kabels misschien, en interferentie met je geluidskaart

ikzelf vind het een prettiger idee om te weten dat de boel is afgeschermd

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 14:16

Hyphen

Snap je het wel?

Topicstarter
Ok mensen, bedankt voor de reacties.
Ik ga voor de Eheim 1048. Deze kost E49,00 bij Aquaria Veldhuis volgens de pricewatch :)
Als mn setup klaar is post ik wel pics ofzo :P

//ugly hack

Pagina: 1