[PHP]Login post/get redirect

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 12:53
Jawel, nog een topic over een php login script. In de search ben ik vrijwel dezelfde vraag tegen gekomen, maar dus net niet helemaal. Ook was hierop nog geen antwoord gegeven.

Ik zit dus met het volgende probleem:
Ik wil een pagina laden waarin ik gegevens wil posten(of get). Maar het blijkt dat de user niet ingelogd is. Nu moet hij dus mijn login-form laden en waarna hij dus meteen doorgaat met posten van de data.

Ik heb wel een oplossing, maar ik heb weer het gevoel dat ik hier heel lang mee bezig ben en dat dan later blijkt dat er iets simpelers voor is.
Ik kan uit de environment variabelen namelijk de post en get data laden. En zo dus meenemen door alle pagina's.

Misschien is er een mogelijkheid om zoiets te maken als wat er standaard in php zit. Namelijk het venster dat hiermee word weergeven (ik weet niet hoe je het noemt):
PHP:
1
<?if (isset( $PHP_AUTH_USER ) &amp;&amp; isset($PHP_AUTH_PW))?>

Het script staat tijdens het uitvoeren hiervan in een soort pauze ofzo? Maar iig hiermee heb je dus geen problemen met het doorpassen van de data.

(Niet meteen gaan vloeken om mijn uitleg aub. Vraag het gewoon als jullie niet begrijpen wat ik bedoel)

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

TheDane

1.618

hmm, sorry, ik begrijp niet helemaal wat 't probleem is ..

als je naar een pagina gaat waarvoor je ingelogd moet zijn, kun je relocaten naar je login script met als success url het oorspronkelijke url.

als je op een pagina iets wil posten , maar daarvoor ingelogd moet zijn , en je was nog niet ingelogd, dan blijkt dat pas na 't posten van je formulier (zo begrijp ik 't)

dan kun je toch gewoon je postvars als success url + getvars meegeven (url encoden niet vergeten) aan je login script?

zodra je dan ingelogd bent, wordt je gerelocate naar je formulier-verwerk-pagina, inclusief je origineel geposte variabelen als getvars. die kun je dan gewoon verwerken imo

• Vjenne
Op vrijdag 05 juli 2002 17:38 schreef TheDane het volgende:
hmm, sorry, ik begrijp niet helemaal wat 't probleem is ..

als je naar een pagina gaat waarvoor je ingelogd moet zijn, kun je relocaten naar je login script met als success url het oorspronkelijke url.

als je op een pagina iets wil posten , maar daarvoor ingelogd moet zijn , en je was nog niet ingelogd, dan blijkt dat pas na 't posten van je formulier (zo begrijp ik 't)

dan kun je toch gewoon je postvars als success url + getvars meegeven (url encoden niet vergeten) aan je login script?

zodra je dan ingelogd bent, wordt je gerelocate naar je formulier-verwerk-pagina, inclusief je origineel geposte variabelen als getvars. die kun je dan gewoon verwerken imo
Ok, dat was idd mijn bedoeling, maar dat gewone gaat mij nog niet echt gewoon af. Hoe geef je dan die getvars mee?
Ik heb nu gewoon header("Location: script.php"); in mijn hoofd. Ik heb zo'n gevoel dat jij iets anders bedoeld. Want wat moet je nou met dat url encoden doen?

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
kijk eens naar rawurlencode op php.nederland.net

En misschien ook eens naar php sessions kijken.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Vjenne
Maar ik kan een script niet in een soort pause krijgen. Net zoals dat standaard pop-upje?

Verwijderd

Pauze: sleep(milliseconden);

• Vjenne
tja, kweet niet of dat in mijn script werkt. Maja.
Kan ik trouwens met één keer een script opstarten meedere pagina's laden? Dus inclusief nieuwe headers posten. Zodat er compleet iets anders zichtbaar word?
Pagina: 1