MP3pro en mp3 discman

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb nou te veel topics gelezen die alleen over mp3pro gingen maar mijn vraag niet beantwoorden. Ik wil graag weten dat wanneer ik mp3tjes + mp3protjes op een data cd zet, dat een mp3 discman ze kan afluisten. Of kan hij alleen de mp3s lezen en niet de mp3pro.... Ik weet het namelijk niet. Wie heeft het wel eens geprobeerd?

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ik heb ze gewoon door elkaar staan op mijn MP3-cd's en hoor geen verschil als ik ze in mijn discman afspeel :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Brent
  • Laatst online: 19:20
dat komt omdat je warschinlijk slechte koptelefoon hebt. mp3pro heeft een extra layer voor de hoge tonen. als je de mp3pro in een gewone speler afspeelt hoor je de hoge tonen dus niet. in koptelefoon van 3 euro merk je dat niet/nauwelijks maar je speelt dus je mp3pro niet volledig af.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• fortitudo
  • Laatst online: 11-06-2024
Maar mij gaat het niet om het verschil maar of het kan. Dus gewoon door elkaar erop zetten(mp3 en mp3pro) gaat perfect... Dat is dus mijn conclusie. Bedankt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mp3pro wordt toch alleen maar gebruikt bij lage bitrates?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op vrijdag 05 juli 2002 18:55 schreef Marzman het volgende:
Mp3pro wordt toch alleen maar gebruikt bij lage bitrates?
Bij mp3pro heb je een mindere bitrate nodig om hetzelfde te klinken.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Brent
Op vrijdag 05 juli 2002 19:02 schreef Duracell het volgende:

[..]

Bij mp3pro heb je een mindere bitrate nodig om hetzelfde te klinken.
maar als je zon mp3pro-tje in een gewone mp3 speler afspeelt is de kwaliteit hetzelfde als een mp3 van gelijke bitrate, omdat je met een gewone mp3 speler niet de extra layer kunt uitlezen.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zaterdag 06 juli 2002 09:25 schreef Breepee het volgende:

[..]

maar als je zon mp3pro-tje in een gewone mp3 speler afspeelt is de kwaliteit hetzelfde als een mp3 van gelijke bitrate, omdat je met een gewone mp3 speler niet de extra layer kunt uitlezen.
Nee, een 64 kbps mp3pro klinkt hetzelfde als een 128 kbps mp3 op een player die het formaat aankan, maar als je speler alleen mp3 aankan klinkt het als een 64 kbps mp3tje.
als je dat verschil niet hoort heb je een betere mp3 speler of hoofdtelefoon nodig.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

MPEG 2 @ 64KBPS

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
volgens mij klinkt het veel doffer dan. Dat gebeurt in winamp toch ook als je de pro plugin niet hebt.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op vrijdag 05 juli 2002 17:05 schreef Breepee het volgende:
dat komt omdat je warschinlijk slechte koptelefoon hebt. mp3pro heeft een extra layer voor de hoge tonen. als je de mp3pro in een gewone speler afspeelt hoor je de hoge tonen dus niet. in koptelefoon van 3 euro merk je dat niet/nauwelijks maar je speelt dus je mp3pro niet volledig af.
Ik wil niet vervelend zijn maar de koptelefoon die ik gebruik is wel iets meer waard als 3 euro. Ik koop wel degelijk een goede kwaliteit koptelefoon. Hetgene waardoor ik het verschil niet hoor is omdat mijn muzieksmaak daar wel voor zorgt dat dat niet echt veel uitmaakt. (zolang het maar hard kan en goed dreunt is het in veel gevallen mijn stijl :))

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Brent
Op zaterdag 06 juli 2002 22:30 schreef Duracell het volgende:

[..]

Nee, een 64 kbps mp3pro klinkt hetzelfde als een 128 kbps mp3 op een player die het formaat aankan, maar als je speler alleen mp3 aankan klinkt het als een 64 kbps mp3tje.
als je dat verschil niet hoort heb je een betere mp3 speler of hoofdtelefoon nodig.
dat bedoel ik :)

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:51
Op maandag 08 juli 2002 11:58 schreef ChristuS het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn maar de koptelefoon die ik gebruik is wel iets meer waard als 3 euro. Ik koop wel degelijk een goede kwaliteit koptelefoon. Hetgene waardoor ik het verschil niet hoor is omdat mijn muzieksmaak daar wel voor zorgt dat dat niet echt veel uitmaakt. (zolang het maar hard kan en goed dreunt is het in veel gevallen mijn stijl :))
Waar luister je dan naar? Want van klassiek tot metal van K3 tot hardhouse... je wilt echt geen mp3pro luisteren op een player die ze "gewoon" afspeelt. Een doffe ellende.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Pagina: 1