[GBA] linken GBA en Gameboy Classic

Pagina: 1
Acties:

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12 22:20
Ik ga dus van de zomervakantie weer zo'n geweldige busreis maken. Nou heb ik een Gameboy Advance. Maar de persoon die ook meegaat heeft zo'n oude Gameboy (je weet wel, zo'n grote wit/grijze bak) Nou leek het ons wel leuk om te gaan tetrissen of tenissen tegen elkaar. We hebben beiden die spellen.
Maar dan nu mijn vraag. Is het mogelijk om een Gameboy Advance te linken met een Gameboy Classic? Ik heb namelijk nog nergens van die kabels gezien.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Ik dacht dat dit niet kon niet op een normale manier tenminste.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Verwijderd

Ik denk het ook niet

Verwijderd

Ja is mogelijk, staat ergens in de handleiding.

• Arson
Ok, dus het kan wel. Maar waar verkopen ze dan zo'n kabel?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12 19:16

White Dust

PlaneScape: Torment

Het is idd mogelijk, je moet een oude gbc/gb kabel zien te krijgen, daar zit meestal een adapter bij voor de eerste generatie gb en een gewone gbc aansluiting die je ook weer in je gba kunt proppen :)

Je kunt die kabeltjes nog bij de meeste zaken kopen waar ze ook een gb/gbc verkopen en dat zijn d'r best nog veel, ik denk aan een bartsmit, speelboom, intertoys en vast nog veel meer :)

• Arson
Ok, thnx.
Ik had het al gevraagd in een winkel. Want ik dacht inderdaad zelf ook dat je gewoon een GB naar GBcolor kabel kon gebruiken.

Maar die gast zei dat de GBcolor stekker niet in de GBA paste. Maar blijkt dus wel zo te zijn, zoals ik al dacht.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Op vrijdag 05 juli 2002 17:32 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
Ok, thnx.
Ik had het al gevraagd in een winkel. Want ik dacht inderdaad zelf ook dat je gewoon een GB naar GBcolor kabel kon gebruiken.

Maar die gast zei dat de GBcolor stekker niet in de GBA paste. Maar blijkt dus wel zo te zijn, zoals ik al dacht.
Maar die van een oude gameboy (die grijze :P ) is veel groter (usb formaat) dan die van een gba/gbc . Dus daarvoor moet je dan een confertor hebben of een dual snoer.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 19:28 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Maar die van een oude gameboy (die grijze :P ) is veel groter (usb formaat) dan die van een gba/gbc . Dus daarvoor moet je dan een confertor hebben of een dual snoer.
Een GB-GBC kabel dus, waar het hierboven ook over ging :z :P

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet een "Game Boy Universal Game Link Cable" hebben. Dat is de kabel om 2 Game Boys/Game Boy Colors mee te verbinden. Die kabel past dan ook op je GBA. Ik heb zelf ook zo'n kabel gebruikt op m'n GBA.

En er zit ook een verloopstukje bij zodat de oude Game Boy ook aangesloten kan worden :).

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.braams/got/cable.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.braams/got/box.jpg

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

het gaat idd.. hoe moeten anders die kleine kinderen met een gba en pokemon ruilen met hun vriendjes die nog geen gba hebben maar een gbc of ouwe grijze bak ;)
Pagina: 1