• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:52
Als newbie op het gebied van digitale fotografie (lese: huis tuin en keuken kliekjes maker) wilde ik overstappen op een digitale fotocamera. De keuze is gevallen op Olympus (al veel goede dingen over gehoord)

Ik heb al een paar goede reviews van de c-100 gelezen maar over de c-120 waren ze iets minder. Ik twijffel of ik nu voor het oudere model moet kiezen (de c-100) of toch het nieuwere de c-120. Qua prijs en specs ontloopt het elkaar niet veel.

Ik neig toch naar de c100 toe, iemand die deze gedachtengang kan beamen? :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens naar de C-220 zoom. Echt een aanrader volgens vele reviews.

De verschillen: zoom, video uit (kan je hem aan je TV hangen), betere scherpstelling, lichter.

Zie ook [topic=507380/2/25]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MarcyDarcy
Daar had ik al gekeken :)
Maar ergens moet je de grens trekken van de kostprijs, anders blijf je met 50 euro verhogen omdat de types steeds "beter" worden.

Het verschil tussen de c100/c10 met de c220 is al gauw 70 euro. Is die dan echt zoveel beter dan de 2 door mij genoemde kanshebbers?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Hangt er van af waar je waarde aan hecht. Een zoomfunctie wordt toch wel alom gewaardeerd, anders zit je steeds maar met problemen als je iets niet op de foto wilt en in wil zoomen. TV out is ook handig.
Maar zoals gezegd, alles is persoonlijk.

Maar als je vasthoudt aan de C100 of C120, neem dan de 120, die heeft 2.0 megapixels ipv de 1.3 van de C100, dus betere kwaliteit.

Zie hier voor review C120-C220: http://www.dpreview.com/news/0203/02031307olyc120c220z.asp

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MarcyDarcy
Thx coole review.
Hmm die c-220 ziet er wel erg mooi uit (ook qua specs).

Volgens mij heb je me al omgelult met 2 posts :D
K ga morgen eens kijken of ze die in de stad hebben (koop ook gelijk 32mb SmartMedia card, tasje enzo.

Vraagje, wat is beter qua duurzaamheid en oplaadsnelheid?
1 x CR-V3 Lithium batteries of
2 x AA batteries

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Op vrijdag 05 juli 2002 18:56 schreef MarcyDarcy het volgende:
Thx coole review.
Hmm die c-220 ziet er wel erg mooi uit (ook qua specs).

Volgens mij heb je me al omgelult met 2 posts :D
K ga morgen eens kijken of ze die in de stad hebben (koop ook gelijk 32mb SmartMedia card, tasje enzo.

Vraagje, wat is beter qua duurzaamheid en oplaadsnelheid?
1 x CR-V3 Lithium batteries of
2 x AA batteries
Eh, het was niet de bedoeling je om te "lullen" hoor. Maar als Gotters geven we elkaar altijd goed advies ;) En je kan je geld maar 1x uitgeven, dus dan liever iets beters en wellicht wat duurders, dan iets goedkopers waar je later spijt van krijgt, is mijn slogan *D

CR-V3 kost je een vermogen. AA accu's en een oplader kan je overal kopen. Ze zijn er al van 1800mAh, dus gaan lekker lang mee. (die geel/groene van GP geloof ik).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je op GoT zoiets vraagt wordt je gegarandeerd omgeluld om net weer een duurdere te kopen dan de bedoeling was :P

Maar ik heb zelf een fuji finepix 1300, is over het algemeen vergelijkbaar met die c-100.. ik gebruik hem ook maar voor af en toe ff een fotootje enzo, maar ik mis een zoom-functie toch best wel.. laatst bij de TT van Assen geweest en dan krijg je die motors er dus echt niet goed op.. je ziet ze maar heel klein omdat je niet kunt inzoomen. Maar verder bevalt ie wel goed :)

Ik heb er verder nog een setje 1800mah oplaadbare batterijen bij gekocht (gewoon van de kijkshop, hapé 20 euro oid) en dat is eigenlijk wel een vereiste. Normale batterijen zijn veel te duur om aldoor te kopen en de goedkopere zijn na 10 foto's oid al leeg. Die 1800mah batterijen gaan ontzettend lang mee.
Pagina: 1