Toon posts:

pc-configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
uuh ik heb dus een nieuw systeem samengesteld, maarr aangezien ik niet echt zon hardware goeroe ben, had ik een paar vraagjes..
hier de config:

ATX-Full tower (300w) Special Athlon 179,=
128 MB SDRAM 279,=
Creative Labs SB LIVE! Player "1024 146,=
Seagate 30.6 GB Barracuda 7200 RPM 481,=
Maxtor 20.4 GB DiamondMax 5400 RPM 314,=
MSI MS6330 K7T Pro 359,=
Iiyama S900MT1 0.26 813,=
AMD Thunderbird 900 Socket-A 610,=
Creative GeForce-2 GTS 805,=
Actima 32x8 Retail DVD 279,=
Sony CRX-140 32x8x4 Bulk 405,=
NE-2000PCI UTP/BNC 10/100 39,=
HP Deskjet 610C 206,=
Wheel Mouse 50,=
Mitsumi Win'98 104 key Ps/2 29,=

totaal 4994,=
Is dat mobo een beetje ok?
en die seagate barracuda?

en uhm verder nog tips ofzo?

Tia! kai ;)

Verwijderd

Neem een Abit KT7 in plaats van MSI K7T Pro. En ik weet niet of je veel print en in wat voor kwaliteit, maar als je echt van plan bent veel te printen neem geen HP610c maar bv een HP840 ofzo, want die 610c heeft nog al snel zijn inkt op en die is heel erg duur.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 18:53 schreef DeathKenny het volgende:
Neem een Abit KT7 in plaats van MSI K7T Pro[/quote]want?

Verwijderd

Waarom die 2e Maxtor? Koop dan een goeie 2e schijf...
Daar zou ik ff 100 piek meer ingooien, dan heb je een 30gb @ 7200rpm...

Mzzls

Gerlo

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
De Abit is beter tweakbaar dan de MSI (alles vanuit het Bios incl. multiplier als je de potloodstreepjes zet).

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Die 128 MB ram zou ik 133MHz nemen (als dat nog niet zo is, staat er niet bij)

Ik zou een grotere monitor nemen Iiyama 19", monitor blijft een van de belangrijkste dingen van je PC.

Moederbord zou ik een Asus A7V of Abit KT7 nemen. Asus is het stabielst en Abit is goed overklokbaar.

Waarvoor ga je je harde schijven gebruiken ?
Misshien is het beter om 20gig 7200 en 30 gig 5400 te nemen. Of een 60gig 7200.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 18:54 schreef Kaaai het volgende:
want?[/quote]...OC'en bv :). Tis gwoon een beter mainboard.

Mzzls

Gerlo

Verwijderd

Remy was me voor

Verwijderd

...enne..als je toch 2 hd's hebt kun je denk ik beter de ABIT KT7-Raid nemen...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 18:58 schreef G3R10 het volgende:
...enne..als je toch 2 hd's hebt kun je denk ik beter de ABIT KT7-Raid nemen...[/quote]Mot ie wel twee dezelfde nemen, en dat heeft ie volgens mij niet. dus heeft ie er geen zak aan!!!!!!

Verwijderd

...SDRAM van 279 piek...of tis is pc100 zoals reeds gezegd...maar als het pc133 is kan het volgens mij nooit echt kwaliteit zijn..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 19:00 schreef DeathKenny het volgende:
Mot ie wel twee dezelfde nemen, en dat heeft ie volgens mij niet. dus heeft ie er geen zak aan!!!!!![/quote]Ja ok...dan moet ie natuurlijk wel naar een van m'n eerdere postst luisteren he :) :) <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Waarom die 2e Maxtor? Koop dan een goeie 2e schijf...
Daar zou ik ff 100 piek meer ingooien, dan heb je een 30gb @ 7200rpm... [/quote]:)

Mzzls

Gerlo

Verwijderd

okay dan...

Verwijderd

.....Asus, Abit, MSI ........

wil je gaan ovelclocken, je zegt zelf al dat je geen goeroe bent, maar want zijn de toekomstplannen.

toekomst=OCen = Asus/Abit
toekomst=niet OCen dus = nou ja MSI is dan een goeie

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 22:47 schreef all_region_DVD het volgende:
.....Asus, Abit, MSI ........

wil je gaan ovelclocken, je zegt zelf al dat je geen goeroe bent, maar want zijn de toekomstplannen.

toekomst=OCen = Asus/Abit
toekomst=niet OCen dus = nou ja MSI is dan een goeie[/quote]Asus is een beter kandidaat dan de MSI als je niet gaat overklokken, die loopt namelijk erg stabiel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Even wachten op de MSI K7T Pro 2. Het beste van 2 werelden gecombineerd.
De tweakbaarheid van Asus en Abit gecombineerd met de stabiliteit van MSI.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

1. monitor: je koopt wel een "vette" Geforce2 maar dan hang je de goedkoopste 19" aan? ZONDE!!! Die GF2 is over een jaar alweer verouderd en je monitor niet. Als het al niet meer mag kosten: koop een GF2MX en een Iiyama 19" PRO. Mijn regel: bezuinig niet op een monitor: daar zit je nou juist de hele tijd achter met je bakkes! Ik werk liever achter een 500Mhz machine met een strak beeld dan een 1Ghz machine waar ik geen hoge resolutie kan draaien omdat het minder scherp wordt.

2. 128MB SDram voor 279,- is erg goedkoop. Maar zorg er wel voor dat het PC133 is en niet PC100

3. Waarom 2 HD's?

4. Neem een Asus A7V of een ABIT KT7 mobo: beter en beter te tweaken/overclocken

5. HP610 moet je niet nemen tenzij je 1x per jaar print. De printcardridges _lijken_ hetzelfde als de andere 600 serie maar zijn het niet. Ze zijn net zo duur, maar er zit maar de _helft_ aan inkt in. Als je inkt op is kun je bijna beter een nieuwe printer kopen dan inkt.... Weet de prijzen niet zo, maar volgens mij is de 7xx/8xx serie ook niet meer zo duur en in gebruik iig stuk goedkoper.

6. Actima DVD: zijn die regio vrij te maken? (welk loopwerk zit er in?) Zoek anders ff door naar een Pioneer (of Aopen: is hetzelfde), want daar kan het wel mee.

Voor de rest zullen er wel mensen zijn die roepen dat je beter een Plextor cdrw dan een Sony kunt kopen, maar dat maakt me niet zo uit.

Laatste tip nog voor keyboard en muis: probeer ze ff uit en voel ze ff aan: is nl erg persoonlijk: Ik heb bv zo'n grote Logitech mouseman wheel en die vind ik fijn, maar hij is te groot voor m'n vriendin die een Logitech pilot wheel heeft)

*insert signature here

Pagina: 1