Toon posts:

Onmogelijk?!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu toch echt overgaan op een nieuwe setup.
Om gp4 en f1 2002 te kunnen spelen.

Mijn huidige setup is :

asus p2b-vm mobo
intel p3 500
64mb sdram
8 gigh hardeschijf 5400
ati rage pro 128 32bits

is het mogelijk als ik een nieuwe mobo + intel p 4 koop dat ik met de resterende oude onderdelen erop kan monteren en dan een paar weekies kan draaien tot dat ik ddr ram 2 harde schijven op 7400 en een betere video kaart kan aanschaffen?

of is dit te riskant en moet ik alles in 1x doen?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:52

Talon

Booooom !

je Ram kan in ieder geval niet mee ...
de rest waarschijnlijk wel ...
check dat eerst maar es :
wat voor moederbord wil je kopen , en wat moet daar voor geheugen op?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik nog niet, maar het word een mobo die ddram draait.

dus oude zooi met ddram + mobo + p4 is minimaal nodig om te draaien met oude zooi?!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op vrijdag 05 juli 2002 16:06 schreef Rampo het volgende:

Mijn huidige setup is :

asus p2b-vm mobo
intel p3 500
64mb sdram
8 gigh hardeschijf 5400
ati rage pro 128 32bits

is het mogelijk als ik een nieuwe mobo + intel p 4 koop dat ik met de resterende oude onderdelen erop kan monteren en dan een paar weekies kan draaien tot dat ik ddr ram 2 harde schijven op 7400 en een betere video kaart kan aanschaffen?

of is dit te riskant en moet ik alles in 1x doen?
7200 RPM schijven bedoel je (mierenneuker he?)

Maar ik zou uitkijken, met name je HD en videokaart.
Je zet er nu een OS op, en later koop je een nieuwe HD, kan je weer overnieuw beginnen. En met videokaarten is t tegenwoordig ook al zo dat je beter heel WIndows er opnieuw op kan gaan zetten.

Als ik jou was zou ik even wachten totdat je alles in 1 keer kan kopen.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Op vrijdag 05 juli 2002 16:08 schreef Rampo het volgende:
Dat weet ik nog niet, maar het word een mobo die ddram draait.

dus oude zooi met ddram + mobo + p4 is minimaal nodig om te draaien met oude zooi?!
Inderdaad je zal mimimaal ram-mobo-proc moeten halen, sdram zal je niet op een nieuw p4 mobo kunnen draaien, en dat wil je ook eigenlijk helmaal niet.
Videokaart en hd's zal je nog wel kunnen gebruiken.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Je hebt ook een nieuwe P4 certified voeding nodig...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
Oke d8, meschien een kleine kans dat het als ware in termijnen kon :9 en het is idd 7200 :D

Verwijderd

Topicstarter
minimaal 300 watt toch? ik wil niet gaan tweaken dus 350 watt hoeft toch niet?

whoops niet ge edit :P

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Op vrijdag 05 juli 2002 16:14 schreef Rampo het volgende:
minimaal 300 watt toch? ik wil niet gaan tweaken dus 350 watt hoeft toch niet?
Een beetje goed merk 300 watt voeding zal wel genoeg zijn denk ik.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Oppassen met die videokaart, er zijn namelijk wat kaarten met verschillende voltages en bepaalde mobo's die bepaalde voltages aankunnen...

Vroeger waren (als ik het goed heb) (bijna) alle vidkaarten 1.5 V, tegenwoordig 3.3 of 1.5/3.3 (dan werkt het allebei).

Als ik me goed herinner zat het zo : als je op bepaalde P4 mobo's een 1.5 V kaart zou prikken blaas je je northbridge op...

Het hangt af van de inkepingen in de AGP aansluitingen op je vidkaart. Even een pic (mijn favo kaart ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.inno3d.com/images/card_s2k_big.jpg

Hier zitten in de AGP aansluiting 2 inkepingen, dus de kaart kan op zowel 1.5 als op 3.3 V draaien, dus hij zal geen probleem hebben met welk mobo dan ook. Als je alleen de voorste (linkse op pic)inkeping hebt is je kaart 1.5 V en als je alleen de achterste (rechtse op pic) hebt 3.3 V...

Als je 2 inkepingen op je kaart hebt hoef je je wat dit betreft nergens zorgen over te maken :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb net een leuke bigtower uitgezocht van atx b4-5 + een 300 watt powersuply van atx.

Kan daar nou iedere stroomkabel in? nee toch die moet dan toch ook 300 watt zijn?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 05 juli 2002 16:27 schreef Rampo het volgende:
Oke ik heb net een leuke bigtower uitgezocht van atx b4-5 + een 300 watt powersuply van atx.

Kan daar nou iedere stroomkabel in? nee toch die moet dan toch ook 300 watt zijn?
300 watt gaat wel, check wel of de extra P4 aansluitingen aan die voeding zitten. Zal meestal wel het geval zijn, maar check het toch maar, anders kun je je mobo straks niet eens aansluiten...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je? bedoel je of er p4 stroom aansluitingen aan die atx power suply zitten ? ik ben een noob dus ik begrijp nog nieh alles :P

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 05 juli 2002 16:39 schreef Rampo het volgende:
Hoe bedoel je? bedoel je of er p4 stroom aansluitingen aan die atx power suply zitten ? ik ben een noob dus ik begrijp nog nieh alles :P
Inderdaad, je moet er ff op letten dat er speciale aansluitingen voor een P4 mobo opzitten :)

Zal ff pic zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.motherboardexpress.com/specs/power/oem%20power%20supplies/6969_Sm_2_Connectors.jpg

Die grote aansluiting rechts heb je altijd aan ATX voedingen, die andere 2 daar moet je dus op letten :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

Op vrijdag 05 juli 2002 16:39 schreef Rampo het volgende:
op de p4 moederborden zit een p4 voedings aansluiting. niet alle voedingen hebben hiervoor een aansluiting, daar moet je dus even op letten. dus gewoon in de winkel naar een p4 voeding vragen. en de stroomkabels zitten gewoon aan de voeding vast dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik begrijp het ik zal erna vragen thanx!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
Op vrijdag 05 juli 2002 16:06 schreef Rampo het volgende:

Mijn huidige setup is :

asus p2b-vm mobo
intel p3 500
64mb sdram
8 gigh hardeschijf 5400
ati rage pro 128 32bits

...
Als ik jouw was dan kocht ik eerst een videokaart en dan later pas een mobo + cpu etc.

Want een ATI Rage Pro 128 draait die games ook niet lekker met een p4.

Welke videokaart wil je gaan aanschaffen?

En ik verwijs je ff door naar: ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 2

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik denk dat je nu wel genoeg tips hebt :) Dit soort topics zijn niet helemaal de bedoeling hier. Kijk idd verder in het upgrade topic waar Semetrix naar verwijst.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.