cistron adsl en modem/router combinaties

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Binnekort wordt mijn huis in Utrecht opgeleverd, en ik ben van plan cistron adsl te nemen.
zoals het een goede tweaker betaamd heb ik niet 1 maar meerdere pc'tjes die natuurlijk allemaal op i-net metten.

vroeger bij kabel had ik een mooi freesco bakje, maar aangezien ik toch een adsl modem moet aanschaffen en de meerprijs niet echt spectaculair is dacht ik aan een combinatie modem/router/switch/firewall apperaatje.
bij cistron zelf bieden ze ereen aan met hele leuke specs, maar dat is een isdn modem.

nu bij eweka verkopen ze er eentje
http://www.eweka.nl/200205/webshop/product_info.php?products_id=30&PHPSESSID=eafb23fcf036e071ae111fe9634cdb61

maar is die wat, en is ie in samewerking met cistron te gebruiken (allebei bbned) ?

als er nog leuke alternatieven zijn, schroom e niet om je te laten horen / eeuh typen ;)

Beste film ooit

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Kan zijn dat ik het niet goed heb gelezen hoor maar je zegt zelf dat ja al een freesco bakje hebt staan... daar kan je het toch mee routen... :?
Waarom dan een modem met 4 ports kopen...?

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Ik heb die freesco bak nog wel, maar als ik toch zo'n modem van stroom moet voorzien,
en het lawaai scheelt ook veel.
Hij moet toch 24/7 aanstaan, en ik was al van plan wat minder servers 24/7 te laten draaien (vaste lasten worden wat hoger )

Beste film ooit

Verwijderd

Die Etech is voorlopig niet leverbaar. Augustus werd dat weer. Dit kwam mede omdat die modems nog niet bij de leverancier vandaan zijn gekomen. Maar modem is wel een mooie keuze. ADSL modems van KPN (AlcateL) gaan niet werken op ISDN bbned. :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Klopt, je hebt gelijk en zoveel erg duurder is hij niet. Als ik zo de specs check met mijn vigor2200e router ist wel een mooi dingetje maar heb er geen ervaringen mee. Ff afwachten wat andere mensen er over te zeggen hebben. :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat ding ziet er leuk uit, alleen de ervaringen die ik heb gehad met eweka ... qua leveren enzo.

Je kan het beste denk ik een losse modem kopen kopen, ik denk persoonlijk dat je daar ook veel meer mee kan icm freesco of een losse router.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
ADSL modems van KPN (AlcateL) gaan niet werken op ISDN bbned. :)
Ik heb/wil ook helemaal geen isdn,
ik heb een analooge lijn (aangevraagd).

die alcatels wil ik ook best hebben, maar die kun je niet los (nieuw) kopen

Beste film ooit

• Attilla
Op vrijdag 05 juli 2002 16:14 schreef soepkip het volgende:

[..]

Ik heb/wil ook helemaal geen isdn,
ik heb een analooge lijn (aangevraagd).

die alcatels wil ik ook best hebben, maar die kun je niet los (nieuw) kopen
Er zijn er genoeg die hem 2e hands verkopen, omdat die overstappen op bbned of gaan verhuizen etc.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Dat ding ziet er leuk uit, alleen de ervaringen die ik heb gehad met eweka ... qua leveren enzo.
is ook de reden waarom ik voor cistron ga, eweka is net ietjes goedkoper, maar de service...
Je kan het beste denk ik een losse modem kopen kopen, ik denk persoonlijk dat je daar ook veel meer mee kan icm freesco of een losse router.
is ook de bedoeling, bij eweka (zie de link in de start post) verkopen ze die dingen dus wel los zonder abbo,
bij andere kun je bijna alleen in combinatie met een abbo kopen

Beste film ooit

• Attilla
Op vrijdag 05 juli 2002 16:17 schreef soepkip het volgende:

[..]

is ook de reden waarom ik voor cistron ga, eweka is net ietjes goedkoper, maar de service...
[..]

is ook de bedoeling, bij eweka (zie de link in de start post) verkopen ze die dingen dus wel los zonder abbo,
bij andere kun je bijna alleen in combinatie met een abbo kopen
Ja maar ik bedoelde dat mijn vertrouwens helemaal weg is in eweka, dus qua alles ook hun webwinkel.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Er zijn er genoeg die hem 2e hands verkopen, omdat die overstappen op bbned of gaan verhuizen etc.
cistron in leidsche rijn is bbned
en ik heb hem het liefst wel nieuw,
kzit ook nog wel ff een tijdje zonder auto, dus ophalen (wat ik bij zo'n bedrag toch het liefst wil) zit er dan niet snel in
Ja maar ik bedoelde dat mijn vertrouwens helemaal weg is in eweka, dus qua alles ook hun webwinkel.
.

snap ik maar ik werwacht dat ze wel ietas minder moiete hebben met een modem verkopen dat dat ze hebben met de adsl aansluitingen

Beste film ooit

• Attilla
Op vrijdag 05 juli 2002 16:20 schreef soepkip het volgende:

[..]

cistron in leidsche rijn is bbned
Cistron is over bbned :)
en ik heb hem het liefst wel nieuw,
kzit ook nog wel ff een tijdje zonder auto, dus ophalen (wat ik bij zo'n bedrag toch het liefst wil) zit er dan niet snel in
Dat snap ik, maar die naam zegt mij ook helemaal niks enzo van die modem.

Dan denk ik zoiets van geef wat meer geld uit voor iets wat wat meer bekender is. (maar dat is mijn persoonlijke mening)

offtopic:
En waarom lopen we dit in hemelsnaam via got te doen als je 10 meter van me vandaan zit :D
Leuk collega's op got :P

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Dan denk ik zoiets van geef wat meer geld uit voor iets wat wat meer bekender is. (maar dat is mijn persoonlijke mening)
Yep, heb je helemaal gelijk in,
maar zoals ik al eerder zei, WAT zijn dan de alternatieven, en waar te krijgen

[offtopic]
En waarom lopen we dit in hemelsnaam via got te doen als je 10 meter van me vandaan zit :D
Leuk collega's op got :P
[/offtopic]
[offtopic]
>:)
moet het nog wel ff via me werk doen,thuis (nog) geen i-net)
[offtopic]

[WAY offtopic]
Roken ?
[/WAY offtopic]

Beste film ooit

• Attilla
Op vrijdag 05 juli 2002 16:27 schreef soepkip het volgende:

[..]

[offtopic]
>:)
moet het nog wel ff via me werk doen,thuis (nog) geen i-net)
[offtopic]
Leer quoten :P

Enne alternatieven ...

Ik zou gewoon het modem nemen wat je bij cistron erbij kan bestellen (is geloof ik een allied data ding). En dan gewoon via freesco doen of een losse router kopen zoals een vigor2200e. (Kijk in de pricewatch voor de prijs en locatie om te kopen)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Of als je niet vies bent van een beetje hobbiën, neem je de modem die Cistron levert (Allied Data Copperjet 810) en die laat je fungeren als router: http://home.hccnet.nl/speedy.ron/settings-adsl-cistron-copperjet810.htm

Dat is iets meer werk dan de html point-and-shoot interface van zo'n draytek, maar het werkt wel, en scheelt wat centen...
(En als je het niet naar wens aan de gang krijgt kun je altijd nog een draytek of iets soortgelijks kopen :))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

En de Alcatel modem kan je niet omtweaken tot router als je CIstron gebruikt. :)

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Ok,
simpel gezien,
waarom zou ik het modem van cistron kopen
http://www.cistron.nl/node.php?id=222 175,-

en niet de E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch
http://www.routershop.nl/nl/dept_19.html163,03incl die kan hetzelfe (meen ik) als de (getweakte) van cistron, maar er zit nog een 4 poorts switch ingebouwd
en is goedkoper.

of een whatever modem die bij cistron werkt en een
Draytek Vigor2200E ADSL KABEL Router http://www.routershop.nl/nl/dept_1.html 134,47incl

of een whatever modem die bij cistron werkt en een
3Com® OfficeConnect® Cable/DSL Gateway
http://www.routershop.nl/nl/dept_1.html Euro 165,41incl

of enige combinatie

(het prijsverschil tuusen de vigor en de 3 com vindt ik verwaarloosbaar als die 3com beter is)

wat ik nl bij die 3com zie is zeer uitgebreide firewall functionaliteit, maar bij de andere alleen NAT,
ja ik kan natuurlijk alle andere poorten dicht gooien, maar dan heb ik geen stealth port funtionaliteit, packet filtering, en bv authorisatie op ip adres.
ik zou ook graag zelf scriptjes willen/kunnen aanpassen (i.e. het automatisch blokken van scanners)

(Als iemand het zich afvraagd,ik ben van plan om een hele hoop servers te draaien,niet commercieel, maar omdat ik bij de tweakertjes wil horen, dus een mail-server, ftp-server,db-server,game-server,webserver enz enz.., en een goede firewall functionaliteit is dan zeer handig)

Dus als iemand mij goed gefundeerd advies wil geven :)

edit:

tiepvoutje

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
[oeps]
verkeerd knoppie....sorry,ben gleuf ik een beetje spastisch :9
[/oeps]

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Niemand ? :'(

Sorry voor de schop naar boven, maar ik wou toch echt binnekort een beslissing maken.

Beste film ooit

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:28
Wat ik zelf zou doen (als geld-bewuste tweaker)

Koop een 2e hands Alcatel modem, analoge versie, Ethernet

Kost je een goeie euro of 80-90.

Vervolgens tweak je 'm tot router met de guides die overal wel rondzwerven.

Daarna maak je 'm geschikt voor BBNet.
Dit ding kan na een paar aanpassingen namelijk prima voor BBNet gebruikt worden..

Je moet alleen ff kijken of je de tweak en de aanpassing tegelijk kan doen.
De Alcatel ethernet- en USB-modems die verkocht worden bij een MxStream (tm) pakket zijn na simpele her-configuratie ook bruikbaar bij ons abonnement mits u over een analoge telefoonlijn beschikt. In het helpdesk book kunt u vinden hoe u uw Alcatel modem kunt configureren voor Cistron Broadband
http://www.cistron.nl/node.php?id=175

Of dat ook werkt bij de ISDN versie kan ik ff niet zien.

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Soepkip, welke modem hebje nu uiteindleijk gehaald als ik vragen mag..?
Ik zit nu namelijk met precies hetzelfde probleem...

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

• soepkip

soepkip

Topicstarter
ik heb de Allied Data Copperjet Ethernet modem van cistron gehaald,
en ook nog maar de draytec vigor,
zitten toch wel wat handige vuurmuur opties op, en een xtra switch is ook handig,
kan ik de uplink poort van de switch naar mijn 8 poorts switch voor mijn servers koppelen, en de andere 3 voor 2 werkstations + printserver,
kan ik ook makelijk de netwerken scheiden

Beste film ooit

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Ik heb helaas de cistron aanvraag al uit de deur, en ik zit zelf toch te denken aan de
"E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch" daar heb ik wel genoeg aan opzich, alleen jammer datie ookzo prijzig is, alsdegene die cistron aanbied..

Zijnder geen tweakers die met cistron internetten, die een goedkoper modempje hebben kunnen vinden??

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:46
back2earth schreef op 27 augustus 2002 @ 13:35:
Ik heb helaas de cistron aanvraag al uit de deur, en ik zit zelf toch te denken aan de
"E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch" daar heb ik wel genoeg aan opzich, alleen jammer datie ookzo prijzig is, alsdegene die cistron aanbied..

Zijnder geen tweakers die met cistron internetten, die een goedkoper modempje hebben kunnen vinden??
2de hands :?

alcatel speedtouch modem die normaal alleen met mxstream werkt "ombouwen" tot een versie die wel werkt met cistron. Dit staat dacht ik in FAQ van Internet & Telefonie.
NIeuw zijn ze gewoon duur, want er zit een ADSLmodem in en het is ook nog eens een 4-poorts router

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• soepkip

soepkip

Topicstarter
KIjk, mijn probleem was dat ik de modem zowieso nieuw wou hebben, heb ik garantie,
kon hem toch mee laten lopen in een pc-prive project, dus een nieuwe kost me evenveel als een 2e handse, en een 2e handse kan ik niet in een pc-prive project stoppen.
Ik kreeg hier ook geen bevredigende reacties, dus heb ze maar allebei besteld.
tja, die e-tech leek me ook een goede ptie. alleen ik kon hier geen gebruikers vinden, van de draytek wel, dus van die andere met ingeboude modems wist ik niet precies wat voor vuurmuur functies ze ondersteunden

Beste film ooit

Pagina: 1