Deployen van Office 2000 / AutoCAD dmv MSI

Pagina: 1
Acties:

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik ben al een dag bezig met het zoeken naar een methode om Office 2000 vanaf een distribution point dmv een transform file te distribueren over gebruikers en OUs.

Nu lukt het op verschillende manieren, maar niet op die manier die ik eigenlijk voor ogen heb. Ik wil Office 2000 namelijk via de policy laten installeren door middel van de MSI software-installer. Ik heb gebruik gemaakt van data1.msi en een custom transform, maar er gebeurt dus helemaal niks.

Nu lukt het wel als ik een logon script maak en vervolgens de setup.exe van Office 2000 aanroep met de TRANSFORMS switch en daarachter de transform file. Dan lukt het wel. Als ik echter direct data1.msi gebruik (je kunt alleen .msi files gebruiken onder het kopje 'software installation' in de Group Policy Editor) dan doet ie dus niks.

Iemand enig idee? Het werkt natuurlijk wel, maar ik vind het niet netjes om 10 pakketten wel op de 'MSI-manier' te installeren en voor 1 pakket gebruik te moeten maken van een logon scriptje.

Ik ben ook op zoek naar een manier om AutoCAD 2000 op deze manier te deployen. Hier zitten echter hardware-locks bij, en het is volgens mij dan praktisch onmogelijk om dat via 1 centraal msi-installertje te laten verlopen.

Verwijderd

Kijk eens met gpresult (W2k resource kit) of als je gpo's wel worden uitgevoerd op de clients.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Je moet office pc-based distribueren en dan advanced publishing kiezen, daarna kun je in het tabbad modifications de mst file aangeven ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Vergeet de SP-1 en SR-1 niet toe te passen op je distributie point.

Office 2000 SR-1 en SP-1 kan je niet meer downloaden, maar zitten wel op de oudere Technet CD's

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Op vrijdag 05 juli 2002 21:13 schreef Traag het volgende:
Je moet office pc-based distribueren en dan advanced publishing kiezen, daarna kun je in het tabbad modifications de mst file aangeven ;)
Als het zo eenvoudig was. Zo heb ik het dus al gedaan. Maar wat een andere gebruiker zei over het gebruik van GPOTool...daar had ik zelf idd ook aan kunnen denken :)

Verwijderd

Traag schreef op 05 juli 2002 @ 21:13:
Heb ik gedaan, bij het opstarten van de pc zie ik ook dat hij de Installatie gaat uitvoeren (Starting Office 2000 setup oid) in zo'n zelfde schermpje waar ook komt te staat "Applying security policy" en vervolgens doet ie 3x niks. How come :?

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

event viewer ? wat staat daar. Als hij niks doet moet hij iets aangeven wat fout gaat.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Ik ben inmiddels al een stukje verder.

Ik heb Office 2000 MSI e.d. op dezelfde server als RIS staan, vanaf daar wil ie niet installeren dmv Active Directory.
Zet ik die hele Office 2000 MSI + aanverwanten op een andere server, werkt 't prima.
Waardoor zou 't kunnen komen dat het wel op een andere server werkt, maar niet vanaf de RIS server. (Kan deze combi wel??)

Share permissies staan op beide servers gelijk, de paths ook.
D:\Install\Office 2000\Premium CD1\
De map Install heeft een share.

Eventlog melding op de client pc:

The install of application Microsoft Office 2000 SR-1 Premium from policy Office 2000 Premium CD1 failed. The error was The installation source for this product is not available. Verify that the source exists and that you can access it. .

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

omdat je op combuter basis uitrolt moeten de groep Domain Computers daar wel rechten hebben. Deel je rechten uit op shares of op mappen ? Shares lijkt me niet echt handig of je moet op fat draaien.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

hebben de gebruikers wel rechten om de desbetreffende policy uit te voeren (run rechten)?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Hmm.. heb je wel een share aangemaakt??
Of heb je in de GPO's gewoon "E:\bladiebla\bladiebla.msi" staan?? Altijd UNC paden gebruiken..
Beste is om een DFS aan te maken, zodat als je organisatie groter wordt je meerdere distributiepunten hebt en dezelfde GPO's kan gebruiken..

De user moet wel toegang hebben tot die share..

[edit]
Ook even kijken dat het vinkje aanstaat dat ie niet op de taal let, weet zo niet hoe het heet... Advanced knop van de properties van je Software in je GPO./

Pvouput live

Pagina: 1