Hoe resoneren tegen te gaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een Bose subwoofer en de cube's.
Goed geluid etc, maar als de bas gewoon normaal staat(geen dbfb oid) kunnen ze in de huiskamer en bij de buren gratis meegenieten.
Wat kan ik hieraan doen?

-edit-
Nog een probleempje; In de subwoofer zitten 2 woofers die op een plank zijn gemonteerd.
Die plank is gemonteerd dat de ene kant rechtsonder en de andere kant linksboven zit.(dus schuin in de kast)
Vandaar ook 2 poorten aan de linker en rechter kant van de kast.De kant waar de speakers zitten komt een mooie bas uit.
Alleen de andere kant(andere poort) komt een heel erg zuigende bas uit.(is ook gevuld met een soort wol)
Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:51
Afbeeldingslocatie: http://hiddenlab.groundmotion.com/img/studio/sennheiser-hd-570.gif

Als op normaal volume de buren al meegenieten dan is of jouw volume niet normaal, of is de boel daar bijzonder slecht geïsoleerd.

Je topictitel vind ik een beetje wazig overigens.
Voor je tweede probleem: Is dat normaal? Heb je hem zo in de winkel gekocht? Je zegt zelf: goed geluid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 05 juli 2002 15:24 schreef Blizzy het volgende:
Ik heb een Bose subwoofer en de cube's.

-edit-
Nog een probleempje; In de subwoofer zitten 2 woofers die op een plank zijn gemonteerd.
Die plank is gemonteerd dat de ene kant rechtsonder en de andere kant linksboven zit.(dus schuin in de kast)
Vandaar ook 2 poorten aan de linker en rechter kant van de kast. De kant waar de speakers zitten komt een mooie bas uit.
Alleen de andere kant(andere poort) komt een heel erg zuigende bas uit.(is ook gevuld met een soort wol)
Wat kan ik hieraan doen?
Bose he... :)

Maar lage tonen (onder de 100 Hz afhankelijk van de afmetingen van je luisterrruimte) klinken niet overal even goed. Op sommige plaatsen wordt een bepaalde frequentie te veel versterkt, op andere teveel verzwakt (als gevolg van staande golven in de luisterruimte). Vooral als die versterkte frequentie in een veel voorkomende toonsoort valt (zeg tussen 60 - 120 Hz), dan kan het geluid enorm bonkend klinken. Waarschijnlijk klinkt het even slecht op die plek als je je sub omdraait (lage tonen zijn nauwelijks richting gevoelig). Probleer je sub zo op te stellen dat ie op je luisterpositie goed klinkt. Je kunt ook proberen de te sterke frequentie te dempen (met bas traps oid) maar dat is niet eenvoudig, zeker als de frequentie vrij laag is.

Een goede equlaizer kan ook helpen, maar is ook best prijzig (zoek maar eens op Ultracurve) en ook wel lastig

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
staat je sub met de hele onderkant op de vloer? dan dreunt het meer door... probeer er dan eens spikes of iets dergelijks onder te zetten, zodat ie met een kleiner oppervlak op de grond staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
mmm zouden er bij bose nog spikes te krijgen zijn?
Het is namenlijk een oude serie met passieve sub.....
Of zijn er ook standaard spikes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Laatst online: 03-10 11:45
er zijn gewoon standaard spikes met van die kleefvoetjes geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
ja precies, die kan je gewoon in de audio zaak kopen... moet ik ook nog doen met mijn subwoofer, want als ik de muziek aan heb (op zolder) kan mijn moeder het beneden horen... en dan staat ie nog niet eens hard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:51
Bedoel je dat het halve huis meetrilt als je muziek luistert?
En niet dat je de muziek (bas) gewoon door het hele huis kan horen? Tegen meetrillen helpen spikes waarschijnlijk wel goed. Je kan je sub ook op een paar straattegels leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 17:44 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Bose he... :)

Maar lage tonen (onder de 100 Hz afhankelijk van de afmetingen van je luisterrruimte) klinken niet overal even goed. Op sommige plaatsen wordt een bepaalde frequentie te veel versterkt, op andere teveel verzwakt (als gevolg van staande golven in de luisterruimte). Vooral als die versterkte frequentie in een veel voorkomende toonsoort valt (zeg tussen 60 - 120 Hz), dan kan het geluid enorm bonkend klinken. Waarschijnlijk klinkt het even slecht op die plek als je je sub omdraait (lage tonen zijn nauwelijks richting gevoelig). Probleer je sub zo op te stellen dat ie op je luisterpositie goed klinkt. Je kunt ook proberen de te sterke frequentie te dempen (met bas traps oid) maar dat is niet eenvoudig, zeker als de frequentie vrij laag is.

Een goede equlaizer kan ook helpen, maar is ook best prijzig (zoek maar eens op Ultracurve) en ook wel lastig
ja bastraps , maak het ff, dat zijn professionele (lees dure) oplossen die in peperdure studios gebruikt worden, niet voor de gemiddelde huiskamer dus, beetje overdreven en niet reeel :P

Je moet moet gewoon oewehoren met de opstelling van de sub. net zoal tot je je resultaat hebt, en anders verhuizen of iets zachter zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 20:29 schreef Jesse het volgende:
Bedoel je dat het halve huis meetrilt als je muziek luistert?
En niet dat je de muziek (bas) gewoon door het hele huis kan horen? Tegen meetrillen helpen spikes waarschijnlijk wel goed. Je kan je sub ook op een paar straattegels leggen.
Ik bedoel dat het hele huis het kan horen,maar dat zal toch ook wel minder zijn als ik er spikes onder zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 05 juli 2002 20:30 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

ja bastraps , maak het ff, dat zijn professionele (lees dure) oplossen die in peperdure studios gebruikt worden, niet voor de gemiddelde huiskamer dus, beetje overdreven en niet reeel :P
Niet als je ze zelf maakt
http://ic.net/~jtgale/diy2.htm

Niet dat ik dat gedaan heb :) (je hebt er waarschijnlijk meerdere nodig voor echt lage tonen)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1