Nee, nee, nee, tenzij jij er een weet?!?
Zijn niet zoals gewone RGB LEDs:
Lichtuitstralingshoek: 120o
Licht opbrengst: R:300 G:500 B:150 mcd
Deze twee parameters opgeteld maken dit LEDje extreem vet!
Zijn niet zoals gewone RGB LEDs:
Lichtuitstralingshoek: 120o
Licht opbrengst: R:300 G:500 B:150 mcd
Deze twee parameters opgeteld maken dit LEDje extreem vet!
Die heeft niets wat er op lijkt...
Ben geweest bij:
• Stuut en Bruin
• Radio Twente
Ben geweest bij:
• Stuut en Bruin
• Radio Twente
Ah, een Hagenees
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
heb je misschien ook pics van deze les in actie? ik weet niet wat ik me bij een rgb led moet voorstellen
en zijn deze dingen duur?
RGB-LEDs hebben 3 (voorheen 4, twee maal de blauwe) LEDs in één behuizing zitten, een rooie, een groene en een blauwe...
Wat kan je hiermee?!? Bijna alle kleuren maken!!!
(Niet (infra)roder dan rood, en niet (UV)blauwer dan blauw)
Voorheen was dat interessant, maar door de lichtopbrengst van deze dingetjes ben ik verplicht ze aan te schaffen...
Wat kan je hiermee?!? Bijna alle kleuren maken!!!
(Niet (infra)roder dan rood, en niet (UV)blauwer dan blauw)
Voorheen was dat interessant, maar door de lichtopbrengst van deze dingetjes ben ik verplicht ze aan te schaffen...
edit:
Sample price: 625 yen Geen zin om op te zoeken hoeveel dat wel niet is...
De GM5WA06250Z is trouwens nog leuker, bijna 2 * zo fel!!!
Lijkt me wel leuk om bijv. het dashboard van mijn auto te laten verkleuren ofzo... Of voor het plafondlampje.
Sample price: 625 yen Geen zin om op te zoeken hoeveel dat wel niet is...
De GM5WA06250Z is trouwens nog leuker, bijna 2 * zo fel!!!
Lijkt me wel leuk om bijv. het dashboard van mijn auto te laten verkleuren ofzo... Of voor het plafondlampje.
Verwijderd
vergeleken met gewone leds zijn ze tering duur ja.Op vrijdag 05 juli 2002 15:49 schreef mr_niceguy het volgende:
heb je misschien ook pics van deze les in actie? ik weet niet wat ik me bij een rgb led moet voorstellen
Verbaast me nix als er 3 LED's in één behuizing zitten...Op vrijdag 05 juli 2002 15:55 schreef Aryante het volgende:
[..]
vergeleken met gewone leds zijn ze tering duur ja.
Misschien gewoon even bellen met sharp nederland?
>Select * FROM users WHERE clue > 0
5 eurootjes is te doen (dacht dat de yen veel meer waard was)!!! Ik gaat ff bellen!!!
Conrad heeft ze wel degelijk ....
worden als ik me niet vergis verkocht als rainbow color led
kostte 10Gulden
wel in een andere behuizing , gewoon een 5mm LED behuizing met 6 pootjes
worden als ik me niet vergis verkocht als rainbow color led
kostte 10Gulden
wel in een andere behuizing , gewoon een 5mm LED behuizing met 6 pootjes
... dus zijn het niet deze 
wat deze led bijzonder maakt is dat ie in DIL behuizing zit en fel is
Denk dat dit een speciaaltje wordt.
En dat houdt vaak ook in dat je ze per rol af moet nemen.
Verwijderd
heel fel, die groen is 500mcd, en dat is echt wel heel fel voor een ledje!Op zaterdag 06 juli 2002 01:35 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
... dus zijn het niet deze
Hij heeft ze niet, en nooit gehad ookOp vrijdag 05 juli 2002 22:24 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Probeer het eens bij Westerveldt op de Laan van NOI die heeft ze zeker weten!
Heb je ze er zelf weleens gehaald dan
misschien een inkoop actie??Op zaterdag 06 juli 2002 02:42 schreef Kaj. het volgende:
Denk dat dit een speciaaltje wordt.
denk dat er wel meer tweakers zijn die zo'n ding willen hebben
|we live in the history of a mad man Mr. G |
IA, ja, als dat zou kunnen!!! (maar volgens mij kan je ze alleen nog sampelen)
Moeten we alleen ff een goede leverancier zien te vinden...
Moeten we alleen ff een goede leverancier zien te vinden...
Hoe stuur je ze aan dan?
Zit er een ic'tje in die je moet aansturen of zijn het puur de kleuren (led's) zelf die je aanstuurt d.m.v. de pinnetjes?
Zit er een ic'tje in die je moet aansturen of zijn het puur de kleuren (led's) zelf die je aanstuurt d.m.v. de pinnetjes?
Verwijderd
Ik neem aan meer of minder stroom door de afzonderlijke LEDs sturen waardoor de betreffende ledkleur feller of valer wordt en de mengkleur daardoor verandert.Op woensdag 10 juli 2002 14:22 schreef Gman het volgende:
Hoe stuur je ze aan dan?
Ja, dat klopt, door de gemiddelde stroom naar de afzonderlijke LEDjes te veranderen kan je de kleur bepalen... Zo kan je dus alle kleuren maken. 
En omdat deze dingen erg fel zijn kan je ze gewoon gebruiken als lamp.
Ik wil best weleens een andere sfeer in mijn kamer (of pc) creeeren, daar zijn deze LEDs dus erg geschikt voor.
Je kamer verander je dan in één keer van chill-room tot discotheek tot leeskamer of spacekamer!!!
De LEDjes kun je het beste PWM (pulsbreedtegemoduleerd) aansturen. (In feite laat je de LEDs heel snel knipperen, hoe langer de aan tijd is tov de uit tijd, hoe feller en andersom.)
Snappu? Mooi
En omdat deze dingen erg fel zijn kan je ze gewoon gebruiken als lamp.
Je kamer verander je dan in één keer van chill-room tot discotheek tot leeskamer of spacekamer!!!
De LEDjes kun je het beste PWM (pulsbreedtegemoduleerd) aansturen. (In feite laat je de LEDs heel snel knipperen, hoe langer de aan tijd is tov de uit tijd, hoe feller en andersom.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ------------------------ is 100% lichtopbrengst ------__------__------__ is 75% " " ----____----____----____ is 50% " " --______--______--______ is 25% " " ________________________ is 0% " " = uit |
Snappu? Mooi
Iemand al een verkoopadresje voor me?!? Sharp Nederland reageert niet... 
(kom niet met antwoorden zoals: kijk bij je lokale boer... Dan kan je niet lezen
)
(kom niet met antwoorden zoals: kijk bij je lokale boer... Dan kan je niet lezen
Verwijderd
"Is Ideal for Use in LCD Backlights"
Laten we daar een backlight van maken, welke van kleur verandert en met die kleuren deel uitmaakt van wat op het display staat
Laten we daar een backlight van maken, welke van kleur verandert en met die kleuren deel uitmaakt van wat op het display staat
Dream on ....Op woensdag 10 juli 2002 19:08 schreef Benadski het volgende:
En omdat deze dingen erg fel zijn kan je ze gewoon gebruiken als lamp.Ik wil best weleens een andere sfeer in mijn kamer (of pc) creeeren, daar zijn deze LEDs dus erg geschikt voor.
ik heb ooit voor een projectje super heldere leds nodig gehad (ronja http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~clock/twibright/ronja/)
en heb daar een zooitje 25.000 mcd Leds voor besteld (da's pas fel
En ze geven aardig wat licht , maar zeker NIET genoeg om een ruimte mee te gaan verlichten
Door de enorme lichtopbrengst van type 20000 tot 25000 (afhankelijk van de uitvoering) zeer geschikt als signaal-, waarschuwings- of controlelamp.
Technische spec.: IF = 50 mA, IPEAK MAX = 100 mA, UF type = 2.1 V DC, UR = 5 V DC · Temperatuur -40 tot +85°C · Golflengte geel = 588 nm, oranje = 605 nm, rood = 618 nm.
Verwijderd
Damn, linkje doet ut nietOp dinsdag 16 juli 2002 22:25 schreef Sine het volgende:
[..]
Dream on ....
ik heb ooit voor een projectje super heldere leds nodig gehad (ronja http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~clock/twibright/ronja/)
en heb daar een zooitje 25.000 mcd Leds voor besteld (da's pas fel)
En ze geven aardig wat licht , maar zeker NIET genoeg om een ruimte mee te gaan verlichten
[afbeelding]
[..]
Hmm daarnet wel nogOp dinsdag 16 juli 2002 23:12 schreef Patrickje het volgende:
[..]
Damn, linkje doet ut niet
Site zal wel tijdelijk down zijn
Ze zijn idd bij Conrad te koop:
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0209050941026858698&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=89049&TK_PAR[MEDIUM]=
Kosten € 4,95 en hebben als ik het zo zie slechts 4 pootjes, ik moet beter lezen zijn er toch 6
Om het ff makkelijk te maken: pdf

En topicstarter: Je typt RGB in bij 'zoeken' en je hebt ze al
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0209050941026858698&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=89049&TK_PAR[MEDIUM]=
Kosten € 4,95 en hebben als ik het zo zie slechts 4 pootjes, ik moet beter lezen zijn er toch 6
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Jaja, maar wat ik dus al 60 keer heb duidelijk gemaakt: Die LEDs van Conrad zuigen... Zijn 1000 keer zo zwak en mengen de kleuren niet, de kleuren hebben een eigen uitstraalrichting. Koop jij ze maarOp woensdag 17 juli 2002 00:55 schreef LauPro het volgende:
Ze zijn idd bij Conrad te koop:
[afbeelding][afbeelding]
Ik wil die 6-pins DIP dingetjes!!!!
Enne ze zijn best leuk om sfeerverlichting mee te maken en zijn echt wel fel genoeg om een boek bij te lezen... Vooral als ik er 100 aan heb staan
Woei! Ik moet idd meer lezenOp woensdag 17 juli 2002 14:31 schreef Benadski het volgende:
[..]
Jaja, maar wat ik dus al 60 keer heb duidelijk gemaakt: Die LEDs van Conrad zuigen... Zijn 1000 keer zo zwak en mengen de kleuren niet, de kleuren hebben een eigen uitstraalrichting. Koop jij ze maar
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Pagina: 1