Toon posts:

wu-ftp configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb Red Hat 7.2 geinstalleerd en daar zit standaard wu-ftp bij. Deze gebruik ik dan ook om in mijn huis-netwerkje wat met ftp te spelen.

Als ik via windows inlog met ftp naar de linux computer wil ik graag dat ik in de standaard map: /usr/local/apache/htdocs/ kom en dat ik niet buiten deze direcory kan komen. Hoe stel ik dit in??

Ik heb hier geen duidelijk antwoord op kunnen vinden in de faq / search. Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

kan je niet beter samba hiervoor gebruiken, lijkt me handiger

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 15:21 schreef linuxgeek het volgende:
kan je niet beter samba hiervoor gebruiken, lijkt me handiger
Ja, ik ben net begonnen met linux en wil graag wat experimenteren met ftp enzo. Vandaar, Samba daar ga ik nog mee aan de slag. *D

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op vrijdag 05 juli 2002 15:13 schreef Zimple het volgende:
Hoi,

Ik heb Red Hat 7.2 geinstalleerd en daar zit standaard wu-ftp bij. Deze gebruik ik dan ook om in mijn huis-netwerkje wat met ftp te spelen.

Als ik via windows inlog met ftp naar de linux computer wil ik graag dat ik in de standaard map: /usr/local/apache/htdocs/ kom en dat ik niet buiten deze direcory kan komen. Hoe stel ik dit in??

Ik heb hier geen duidelijk antwoord op kunnen vinden in de faq / search. Kan iemand mij helpen?
Voor n00bs vind ik altijd webmin handig. Zit vast wel bij RedHat. En anders www.webmin.com. Dat helpt je met het instellen van dit soort dingen. Succes.

Verwijderd

imo is wu-ftpd niet echt een n00b ftp server, het zou mischien makkelijker zijn als je proftpd zou gebruiken.

Verwijderd

en wu-ftp is onveilig.... Je kan beter ProFTPD gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 16:05 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Voor n00bs vind ik altijd webmin handig. Zit vast wel bij RedHat. En anders www.webmin.com. Dat helpt je met het instellen van dit soort dingen. Succes.
webmin ziet er wel leuk uit. Ik ben alleen bang dat je zo niet erg goed leert werken met Linux. Het is alleen velden invullen en op buttons klikken en de wijzigingen zijn gemaakt. Ik probeer het liefst zoveel mogelijk handmatig te doen. Maar ik ga webmin wel ff installeren *-)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op vrijdag 05 juli 2002 16:38 schreef Zimple het volgende:

[..]

webmin ziet er wel leuk uit. Ik ben alleen bang dat je zo niet erg goed leert werken met Linux. Het is alleen velden invullen en op buttons klikken en de wijzigingen zijn gemaakt. Ik probeer het liefst zoveel mogelijk handmatig te doen. Maar ik ga webmin wel ff installeren *-)
Je moet inderdaad leren omgaan met de textfiles. Maar het prettige van webmin is een klein uitlegje bij elk veld. Zo kun je, als je eenmaal thuis bent in wat webmin doet, ook makkelijk de configfiles zelf aanpassen.
Pagina: 1