KT7A probleem met TB 1400

Pagina: 1
Acties:

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Topicstarter
Ik heb mijn pc aangepast van een amd 1200 naar een amd 1400.

Eerst maar even de specs van voor de upgrade:

Abit kt7a-raid
amd athlon 1200 thunderbird (12x100)
powercolor gforce 2 gts
3 x 128 mb sdram geheugen
soundblaster live value

Als ik met deze setup windows XP installeerde werkte mijn systeem gewoon goed.
Ik moest echter wel nvregfix installeren, om te voorkomen dat ik mijn spellen in 60 hertz moest spelen....
(ook via drivers geinstalleerd)

Alleen een beetje vreemd was dat als de pc een tijd had uitgestaan, en ik de pc wilde opstarten, mijn videokaart soms geen beeldsingaal doorgaf aan mijn monitor (philips brilliance 21 inch).
Na een herstart was dit meestal opgelost.

Nu wilde ik dus een athlon 1400 thunderbird installeren op dit moederbord.
Hier is een biosupgrade voor nodig, omdat de kt7a-raid standaard geen 10.5x133 (1400) ondersteunt.

Dez biosupdate haalde ik van de volgende site:

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=KT7A+%2F+KT7A-RAID&#

Ik gebruikte natuurlijk de meest resente biosupdate, ofwel: kt77n.exe

(De kt7a-raid die ik bezit is geen v1.3)

Nieuwe systeem setup:

Abit kt7a-raid
amd athlon 1400 thunderbird (10.5x133)
powercolor gforce 2 gts
3 x 128 mb sdram geheugen
soundblaster live value

Ik bleef hetzelfde probleem houden dat als de pc een tijd had uitgestaan, mijn videokaart soms geen signaal afgaf aan de monitor.
Herstart verhielp dit probleem nog steeds.

Echter na het installeren van windows XP, de nieuwste drivers van nvidia-site gedownload te hebben:
versie 29.42 , kon ik nvregfix niet meer installeren.....
(ook natuurlijk weer via drivers geinstalleerd)

Volgens dit programma kon mijn video adapter niet geinitialiseerd worden.......
(Dit is dus al vervelend, want dit betekent dat ik mijn spellen in 60 hertz zou moeten spelen)

Nou ja, maakt niet uit....even een spel installeren......
En wat blijkt, zodra de computer een vorm van rendering moet gaan weergeven, eg opengl of direct3d, loopt de computer compleet vast......

Vragen:

Zou dit kunnen liggen aan het niet correct functioneren van mijn nieuwe processor, of ligt het aan het bios-update?

PS...ik heb een videokaart van een vriend van mij geinstalleerd, maar deze gaf precies hetzelfde probleem met nvregfix en het vastlopen bij renderen....
Het ligt dus niet aan de videokaart, want deze videokaart werkt bij die vriend van mij perfekt.....

Jongens, wie kan me alsjeblieft helpen?

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik denk trouwens dat het aan het moederbord ligt.
(gezien de vele problemen die andere mensen op tweakers hebben met dit @%#&-moederbord)
Ik had jammergenoeg garantie tot en met maart, dus wilde ik weten of ik via abit geld kan terugkrijgen omdat zei fabrieksgarantie geven.....

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Als er echt geen oplossing is voor dit probleem, dan zal ik inderdaad proberen mij op fabrieksgarantie te beroepen om mijn geld terug te krijgen.

Dan wil ik wel een nieuw moederbord aanschaffen.
Dit moederbord moet wel de volgende opties ondersteunen:

Raid support
sdram support
athlon xp processor support

Welk moederbord komt hiervoor in aanmerking??

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Even over je probleem met die videokaart, heb je ook wel eens opgestart zonder pci kaarten (Neem tenminste aan dat die soundblaster live kaart pci is.) Mijn TNT2 heeft ook wel eens ruzie met de pci kaarten namelijk.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 11:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Als je bovenstaand verhaal hebt gelezen, weet je dat dit niet het probleem kan zijn.
Zou de moderator de titel van het topic trouwens willen veranderen in:
kt7a probleem met tb 1400

Misschien dat ik dan wat meer replies krijg......

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Als je bovenstaand verhaal hebt gelezen, weet je dat dit niet het probleem kan zijn.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Op vrijdag 05 juli 2002 16:27 schreef chrisstructor het volgende:
Dit moederbord moet wel de volgende opties ondersteunen:

Raid support
sdram support
athlon xp processor support

Welk moederbord komt hiervoor in aanmerking??
Asus A7v133 oa.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 16:41 schreef chrisstructor het volgende:

Goh, moderator, bedankt voor het veranderen van mijn topic-titel!
Echt heel behulpzaam............

Ik heb trouwens alle noodverbanden tegen het bloeden uit de kt7a faq geprobeerd:

disable acpi ----> kon niet, ik kon acpi alleen op s1 of s3 zetten

agp driving values veranderen naar da of ea ----> hier stond ie al op!

raise i/o voltage naar 3.4 volt -----> hier stond ie ook al op!!!!!

IK WEET HET ECHT NIET MEER!!!!!!!!!!!!!!!!1
iS ER NIEMAND DIE MISSCHIEN EEN OPLOSSING WEET VOOR MIJN PROBLEEM??????

Het is nu dus echt niet mogelijk om iets in 3d te draaien....., zodra ik een spel start loopt de hele %^$#%$#-zooi vast!!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op maandag 08 juli 2002 16:41 schreef chrisstructor het volgende:

[..]

Goh, moderator, bedankt voor het veranderen van mijn topic-titel!
Echt heel behulpzaam............
Meld dit soort dingen voortaan dan even in SeM of mail/ICQ me... ik lees niet alle posts precies door (nu toevallig deze wel)

Wat je probleem betreft, al een andere PSU geprobeerd en oudere Detonators?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52
Trek die SB Live er eens uit, ik had ook crashes met mijn KT7A ic een Creative geluidskaart (alleen met overclocken trouwens). Heb je ook al eens een ouder bios geprobeerd?
En probeer is een andere AGP kaart, misschien zit het probleem wel in de videokaart?

Flickr | Lego collectie

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Rag idd die LIVE kaart er eens uit want dat kreng zorgt bij mij ook voor een hele hoop instabiliteit en problemen.

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Bedankt voor aanpassing topic-titel.

Het vervelende is dat voor aanpassing van het bios alles perfekt werkte!!
Op het opstart-probleem na dan, maar ja, dat probleem hebben zoveel gebruikers met de kt7a.

En voor verandering van het bios had ik totaal geen probleem met mijn soundblaster, en nu ook niet!!
Geluid doet het perfekt en geen irq conflicten....
SB zit ook in slot 5 en niet in slot 1.

Ok, haal ik die sb eruit en kijken wat ie doet.....

En hoe kan het in godsnaam aan die processor liggen....
Ik kan internetten, alles, behalve spellen in 3d draaien en aan de videokaart ligt het niet, want die doet het wel in een andere pc.

(als sb eruit halen niet werkt...wat ik denk dan: )
Ik ga een oudere bios installeren : kt73r.exe

Kijken wat ie dan doet......
Ik post de bevindingen wel...........

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
en jawel!
na het eruit halen van de soundblaster nog steeds een dikke vastloper na het starten van een 3d applicatie!

Ik ga dus een ouder bios erin zetten.
Werkt dit niet dan probeer ik nog een andere proc.....

Als dit niet lukt wordt dit kt7a-raid een vernieuwde frisbee die met 100 km/h mijn kamer (3de verdieping) gaat verlaten!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 17:14 schreef chrisstructor het volgende:
en jawel!
na het eruit halen van de soundblaster nog steeds een dikke vastloper na het starten van een 3d applicatie!

Ik ga dus een ouder bios erin zetten.
Werkt dit niet dan probeer ik nog een andere proc.....

Als dit niet lukt wordt dit kt7a-raid een vernieuwde frisbee die met 100 km/h mijn kamer (3de verdieping) gaat verlaten!
ah geef dan aan mij :P

maaruh je gebruikt je raid functie dus? goeie drivers gebruikt e.d? dat kan ook wel eens vage dingen veroorzaken

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
OK, dit bios erop zetten hielp ook niet : kt73r.exe !!

Moet ik er nog een ouder bios op pleuren?

Geen zin om nu de proc om te ruilen.......
Misschien vanavond....

Godver, wat ben ik pissed van dit moederbord zeg :( :(

PS
Nee, ik wilde raid gaan gebruiken, aleen als die proc er eenmaal in zat.....
maar ja, dat zit er nu niet meer in......

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Heb je nou al een andere voeding geprobeert???
De TB 1400 is een zware processor :9

"It certainly appears so..."

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52
Op maandag 08 juli 2002 17:00 schreef chrisstructor het volgende:
En hoe kan het in godsnaam aan die processor liggen....
Ik kan internetten, alles, behalve spellen in 3d draaien en aan de videokaart ligt het niet, want die doet het wel in een andere pc.
In een andere pc ... dat zegt niks natuurlijk, jouw VGA kan wel een probleem met jouw mobo hebben. Ook geheugen eens wisselen, werkt dat ook nog niet dan CPU, PSU, NIC e.d. Kost je een middagje, maar je kan weer wat dingen uitsluiten iig.

Flickr | Lego collectie

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
In de eerste post van mij van dit topic staat dat ik ook een andere videokaart in MIJN pc uitgeprobeerd heb, met hetzelfde resultaat.

En verder heb ik een 350 W voeding......dit is dus duidelijk niet het probleem.....

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
En hoe kunnen de detonators nou het probleem zijn???
Ook een programma als nvregfix heeft problemen met het initialiseren van de video kaart.....enne dat gaat toch buiten de drivers om.......

Extra opmerking :
Als win xp clean geinstalled is en de eerste keer opstart krijg ik een videokaart foutmelding.....

Na volgende keren opstarten van de pc wordt deze foutmelding niet meer gegeven......

Weet je wat ik doe ik zet die 1200 erin en als deze het ook niet doet, stamp ik dat bord helemaal de graf-^%$^@ in!

(Chris heb het nu echt gehad, want hij wil gewoon soms een potje diablo op internet kunnen spelen... :) )

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik kan natuurlijk ook nog het bios er proberen op te zetten wat ik had toen ik het moederbord kocht........
Nu weet ik alleen even niet welke versie dit is....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op maandag 08 juli 2002 17:54 schreef chrisstructor het volgende:
En hoe kunnen de detonators nou het probleem zijn???
Ook een programma als nvregfix heeft problemen met het initialiseren van de video kaart.....enne dat gaat toch buiten de drivers om.......

Extra opmerking :
Als win xp clean geinstalled is en de eerste keer opstart krijg ik een videokaart foutmelding.....

Na volgende keren opstarten van de pc wordt deze foutmelding niet meer gegeven......

Weet je wat ik doe ik zet die 1200 erin en als deze het ook niet doet, stamp ik dat bord helemaal de graf-^%$^@ in!

(Chris heb het nu echt gehad, want hij wil gewoon soms een potje diablo op internet kunnen spelen... :) )
dat nvregfix niet werkt komt door die nieuwe drivers. die had je vast niet voor je upgrade.

download anders refreshlock, dat is tenminste het enigste proggie wat altijd 100% goed werkt.

je kan ook altijd andere detonators proberen. of wat met pci kaarten schuiven.

hoe snel is trouwens je geheugen? ik zag dat die 1200 op 100fsb loopt... als je geen pc133 heb zou dat het kunnen zijn. (ook te testen met memtest, zie faq)

en flash je nieuwste bios weer terug en laat eens de setup defaults.

Verwijderd

Ik heb vergelijkbare problemen. Als mijn computer even heeft aangestaan en ik zet 'm uit, moet ik 5 minuten (maar soms langer) wachten voordat ie weer aan kan. Telkens lijkt er geen signaal naar de monitor te gaan.

Het goede nieuws is dat heel veel mensen dit probleem hebben en dan vooral met een Asus v7700 videokaart. Het slechte nieuws dat je blijkbaar met de soldeerbout aan de slag moet om het te verhelpen. Zie: http://www.chewan.freeserve.co.uk/

Daar begin ik toch maar niet aan.

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik heb dat ook , ook een TB 1.4 , wel een chaintec mobo en graf kaart. Kheb win2000 geinstalleerd + de amp cpu patch (op via cdrom) en alles werkte goe

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Mijn geheugen is 133 mhz, dat is het probleem niet.
Maar inderdaad, het zou kunnen dat nvregfix niet werkt vanwege de nieuwe detonators.....,echter dit verhelpt niet mijn probleem.....
Ik ga nog wel proberen een heel oud moederbord versie erop te zetten en de oude proc erin proppen en kijken wat ie dan doet.

Ik post de bevindingen wel.....

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
YEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!! :) :)
Ik heb dit bios erop gezet : kt7zt.exe

En hij draait weer als een tierelier!!!!!!!
Ik heb in het bios alleen de 10.5x133 handmatig in moeten stellen, maar daarna herkent ie em perfekt in het bios en in XP!!!
Lekker gewoon................
Nu alleen nog een oplossingtje zien te vinden voor het opstartprobleem dat ik heb als de pc een tijd (langer als 2 dagen) heeft uitgestaan..........

Lekker diabloen dus :)

WAT EEN OPLUCHTING !!

O ja, en dat refreshlock -----> SUPERPROGRAMMAATJE, werkt als een trein!!!

Geen gefrisbee dus vandaag :(

Enne iedereen bedankt voor de replies........

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op dinsdag 09 juli 2002 14:37 schreef chrisstructor het volgende:
YEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!! :) :)
Ik heb dit bios erop gezet : kt7zt.exe

En hij draait weer als een tierelier!!!!!!!
Ik heb in het bios alleen de 10.5x133 handmatig in moeten stellen, maar daarna herkent ie em perfekt in het bios en in XP!!!
Lekker gewoon................
Nu alleen nog een oplossingtje zien te vinden voor het opstartprobleem dat ik heb als de pc een tijd (langer als 2 dagen) heeft uitgestaan..........

Lekker diabloen dus :)

WAT EEN OPLUCHTING !!

O ja, en dat refreshlock -----> SUPERPROGRAMMAATJE, werkt als een trein!!!

Geen gefrisbee dus vandaag :(

Enne iedereen bedankt voor de replies........
zt... kan me nog herinneren dat dat een heeeele ouwe bios is :)
hopen dat het stabiel blijft draaien :)
bij mijn kt7 (dus geen a) werd het juist beter met nieuwe bios'en...

Verwijderd

Als je die 1200 kwijt wil heb ik nog wel belangstelling

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
sorry, die proc is al vergeven aan een vriend van me.

Pagina: 1