Ik heb mijn pc aangepast van een amd 1200 naar een amd 1400.
Eerst maar even de specs van voor de upgrade:
Abit kt7a-raid
amd athlon 1200 thunderbird (12x100)
powercolor gforce 2 gts
3 x 128 mb sdram geheugen
soundblaster live value
Als ik met deze setup windows XP installeerde werkte mijn systeem gewoon goed.
Ik moest echter wel nvregfix installeren, om te voorkomen dat ik mijn spellen in 60 hertz moest spelen....
(ook via drivers geinstalleerd)
Alleen een beetje vreemd was dat als de pc een tijd had uitgestaan, en ik de pc wilde opstarten, mijn videokaart soms geen beeldsingaal doorgaf aan mijn monitor (philips brilliance 21 inch).
Na een herstart was dit meestal opgelost.
Nu wilde ik dus een athlon 1400 thunderbird installeren op dit moederbord.
Hier is een biosupgrade voor nodig, omdat de kt7a-raid standaard geen 10.5x133 (1400) ondersteunt.
Dez biosupdate haalde ik van de volgende site:
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=KT7A+%2F+KT7A-RAID&#
Ik gebruikte natuurlijk de meest resente biosupdate, ofwel: kt77n.exe
(De kt7a-raid die ik bezit is geen v1.3)
Nieuwe systeem setup:
Abit kt7a-raid
amd athlon 1400 thunderbird (10.5x133)
powercolor gforce 2 gts
soundblaster live value
Ik bleef hetzelfde probleem houden dat als de pc een tijd had uitgestaan, mijn videokaart soms geen signaal afgaf aan de monitor.
Herstart verhielp dit probleem nog steeds.
Echter na het installeren van windows XP, de nieuwste drivers van nvidia-site gedownload te hebben:
versie 29.42 , kon ik nvregfix niet meer installeren.....
(ook natuurlijk weer via drivers geinstalleerd)
Volgens dit programma kon mijn video adapter niet geinitialiseerd worden.......
(Dit is dus al vervelend, want dit betekent dat ik mijn spellen in 60 hertz zou moeten spelen)
Nou ja, maakt niet uit....even een spel installeren......
En wat blijkt, zodra de computer een vorm van rendering moet gaan weergeven, eg opengl of direct3d, loopt de computer compleet vast......
Vragen:
Zou dit kunnen liggen aan het niet correct functioneren van mijn nieuwe processor, of ligt het aan het bios-update?
PS...ik heb een videokaart van een vriend van mij geinstalleerd, maar deze gaf precies hetzelfde probleem met nvregfix en het vastlopen bij renderen....
Het ligt dus niet aan de videokaart, want deze videokaart werkt bij die vriend van mij perfekt.....
Jongens, wie kan me alsjeblieft helpen?
Eerst maar even de specs van voor de upgrade:
Abit kt7a-raid
amd athlon 1200 thunderbird (12x100)
powercolor gforce 2 gts
soundblaster live value
Als ik met deze setup windows XP installeerde werkte mijn systeem gewoon goed.
Ik moest echter wel nvregfix installeren, om te voorkomen dat ik mijn spellen in 60 hertz moest spelen....
(ook via drivers geinstalleerd)
Alleen een beetje vreemd was dat als de pc een tijd had uitgestaan, en ik de pc wilde opstarten, mijn videokaart soms geen beeldsingaal doorgaf aan mijn monitor (philips brilliance 21 inch).
Na een herstart was dit meestal opgelost.
Nu wilde ik dus een athlon 1400 thunderbird installeren op dit moederbord.
Hier is een biosupgrade voor nodig, omdat de kt7a-raid standaard geen 10.5x133 (1400) ondersteunt.
Dez biosupdate haalde ik van de volgende site:
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=KT7A+%2F+KT7A-RAID&#
Ik gebruikte natuurlijk de meest resente biosupdate, ofwel: kt77n.exe
(De kt7a-raid die ik bezit is geen v1.3)
Nieuwe systeem setup:
Abit kt7a-raid
amd athlon 1400 thunderbird (10.5x133)
powercolor gforce 2 gts
soundblaster live value
Ik bleef hetzelfde probleem houden dat als de pc een tijd had uitgestaan, mijn videokaart soms geen signaal afgaf aan de monitor.
Herstart verhielp dit probleem nog steeds.
Echter na het installeren van windows XP, de nieuwste drivers van nvidia-site gedownload te hebben:
versie 29.42 , kon ik nvregfix niet meer installeren.....
(ook natuurlijk weer via drivers geinstalleerd)
Volgens dit programma kon mijn video adapter niet geinitialiseerd worden.......
(Dit is dus al vervelend, want dit betekent dat ik mijn spellen in 60 hertz zou moeten spelen)
Nou ja, maakt niet uit....even een spel installeren......
En wat blijkt, zodra de computer een vorm van rendering moet gaan weergeven, eg opengl of direct3d, loopt de computer compleet vast......
Vragen:
Zou dit kunnen liggen aan het niet correct functioneren van mijn nieuwe processor, of ligt het aan het bios-update?
PS...ik heb een videokaart van een vriend van mij geinstalleerd, maar deze gaf precies hetzelfde probleem met nvregfix en het vastlopen bij renderen....
Het ligt dus niet aan de videokaart, want deze videokaart werkt bij die vriend van mij perfekt.....
Jongens, wie kan me alsjeblieft helpen?
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't