[domein] verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 19:32
Ik heb ongeveer vorig jaar bij ASHosting een domein aangevraagd + hosting, dit domein staat op hun naam. Nu loopt het contract binnenkort af. Ik wil dus verhuizen naar een andere hostingprovider.

Maar ik weet niet precies wat ik moet invullen op het verhuizingsformulier, en of dus iemand mij even zou kunnen helpen?
Ondergetekende,

naam:{wat moet ik hier invullen?}

functie: {wat moet ik hier invullen?}
bevoegd te handelen en handelend namens

organisatie/bedrijf:{wat moet ik hier invullen?}
Oude of nieuwe hoster :?

adres:{wat moet ik hier invullen?}
Adres oude hoster of nieuwe hoster :?

houder van de

domeinnaam:{wat moet ik hier invullen?}
houder van domein van nieuwe hoster :? thunderball.nl :?

verklaart hierbij genoemde bedrijfsdomeinnaam te willen verhuizen, c.q. in te stemmen met de verhuizing van genoemde bedrijfsdomeinnaam, van

huidige deelnemer:2blue4u Internetdiensten

naar

nieuwe deelnemer:Alken Internet

en verklaart de huidige deelnemer tijdig, te weten op

datum:09-07-2002

te hebben geïnformeerd over deze verhuizing en schriftelijk bij deze deelnemer te hebben opgezegd en verklaart ten behoeve van de nieuwe deelnemer de Vrijwaringverklaring behorende bij een aanvraag van een bedrijfsdomeinnaam te hebben ingevuld, ondertekend en overgelegd.

Datum:05-07-2002

Handtekening domeinnaamhouder:

Handtekening nieuwe deelnemer:

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Aangezien het domein op hún naam staat (en niet die van jouw) zul je je huidige provider toch moeten smeken om die te laten verhuizen. Jij bent nl. geen eigenaar van dat domein. Maar je moet eens lezen onder welke voorwaarden jij het domein nu hebt. Lees de kleine regeltjes dus maar eerst eens.

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Op vrijdag 05 juli 2002 15:03 schreef EdwinW het volgende:
Aangezien het domein op hún naam staat (en niet die van jouw) zul je je huidige provider toch moeten smeken om die te laten verhuizen. Jij bent nl. geen eigenaar van dat domein. Maar je moet eens lezen onder welke voorwaarden jij het domein nu hebt. Lees de kleine regeltjes dus maar eerst eens.
idd....
Hosters doen daar meestal niet zo makkelijk over.

• Tux
Ik kan in de voorwaarden zo snel niets vinden over particuliere domeinnamen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 15:10 schreef Jaded het volgende:

[..]

idd....
Hosters doen daar meestal niet zo makkelijk over.
hangt er helemaal vanaf welke host je hebt, er zijn een paar rotte appels die daar idd moeilijk over doen... en wat blijkt, deze rotte appels zijn vaak de goedkope hosting providertjes

/me ziet een verband

als mensen gewoon vooraf is serieus zouden informeren naar wat wel en wat niet kan, dan zouden dit soort dingen niet voorkomen

• Tux
De support van ASHosting komt met het idee om het domein op te zeggen en opnieuw te registreren.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 15:21 schreef paus_j_p2 het volgende:
De support van ASHosting komt met het idee om het domein op te zeggen en opnieuw te registreren.
tja kun je doen, alleen lekker onlogisch. Bovendien loop je zo het risico dat iemand het domein regt tijdens de periode dat ie vrij is...

overdragen en dan vervolgens verhuizen is imho de beste procedure (andersom zal een hoster nooit toelaten, en logisch)

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Op vrijdag 05 juli 2002 15:21 schreef paus_j_p2 het volgende:
Tamelijk onlogisch (tenzij er iets achter zit). Bij het verhuizen van een domein (heb het zelf vaker gedaan) krijg je van de nieuwe provider een formulier waarop je aangeeft welk domein het is en waar deze momenteel is ondergebracht. Die provider zorgt dan dat de domeinnaam overgezet wordt naar hun. Jij hoeft verder dan niets te doen, behalve dan het invullen van dat ene formuliertje. Opzeggen van een domein en opnieuw aanvragen hoeft dus echt niet.
Pagina: 1