Toon posts:

usb 2.0 en webcams

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heren zoals bekend kan je niet 2 webcams aansluiten op 1 hub vanwegen de bandbreete 12mbit wor voor 80% gebruikt door webcam dus een 2e kan er nooit bij, maar nu was mijn idee koop je een usb 2 pci kaartje instaleerd drivers enzo en knalt daar 4 webcams in want usb 2 heeft 480mbit dus bandbreedte genoeg, toch? heeft iemand dit al getest? nu is natuurlijk de vraag wat moet je met 4 webcams ! jhaa een webcam site opzetten namelijk ! iemand een idee? hoe heeft iemand dit al een keer gedaan 4 webcams zelfde type op 1 pc aangesloten ? hoe is de tuco webcam van philips eigenlijk op xp loopt ie goed? loopt ie niet vast na 1 uurtje ?

Verwijderd

Krijgen die cams dan wel genoeg stroom?
Ik weet niet of zo'n ding veel verbruikt maar ik kan me voorstellen dat het problemen gaat geven.

Verwijderd

Topicstarter
stroom oohja ook dat nog
is het wel mogelijk om meerdere webcams op 1 pc aan te sluiten ! ik heb er nu 4 en elk op een verschillende bus (3 van mb en 1 van pci kaart) dus ik kan er nu 4 aansluiten maar hetneemt zoveel ruimte in achter (3slots) jammer vind ik dus ik dacht 1 pci usb 2 kaart en dan alles op 1 dan hou ik zelfs nog poorten over !

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is het zo dat wanneer je USB 1 Webcams aansluit op je USB 2 kaartje je gewoon op USB 1 draait.
Dus incl je bandbreedte probleem. Ookal kan je kaartje meer aan. Het USB 1 protocol zal je tegenhouden.
Je zal volgens mij dan ook USB 2 webcams moeten gebruiken. Die een hogere bandbreedte ondersteunen. Of je dan nog steeds genoeg bandbreedte overhoudt met 4 webcams weet ik niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Is het niet mogenlijk om op het usb2 kaartje een usb2 hub aansluit, en op de hub de webcams? Het kaarjte ziet dan gewoon een usb2 apparaat (hub) en misschien is het dan wel mogenlijk om de volledige bandbreedte te benutten. Het is maar een vaag id, waarschijnlijk werkt het ook niet.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 05 juli 2002 14:52 schreef dab-erwt het volgende:
Krijgen die cams dan wel genoeg stroom?
Ik weet niet of zo'n ding veel verbruikt maar ik kan me voorstellen dat het problemen gaat geven.
belachlijk , je kan toch ook meerdere apparaten aansluiten :? anders heb je toch neit zoveel poorten :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• DarkSide
  • Laatst online: 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Op vrijdag 05 juli 2002 16:03 schreef psmeets het volgende:
Is het niet mogenlijk om op het usb2 kaartje een usb2 hub aansluit, en op de hub de webcams? Het kaarjte ziet dan gewoon een usb2 apparaat (hub) en misschien is het dan wel mogenlijk om de volledige bandbreedte te benutten. Het is maar een vaag id, waarschijnlijk werkt het ook niet.
Nope gaat niet werken. Want uiteindelijk maken de webcams nog steeds contact met het kaartje. Het is toch ook niet zo dat wanneer ik een ferrari logo op mijn mini plaatst dat deze meteen 300 Km/h rijdt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
nou heren ik heb dus een usb 2 kaartje
het is inderdaad niet mogelijk om alle poorten te benutten maar wel kan je nu 2 webcams aansluiten op 1 hub dus de band breedte word nu toch beter benut! dus met 4 usb2 host controlers in 1 pc
kan je dus 8 webcams aansluiten. ik moet wel zeggen dat als je 60fps cams heb dat dan de bandbreedte zwaarder word belast en dus 2 keer 60fps cams dat gaat dan dus weer niet !
maar gemixed geen probleem !
ik kan nu met alles erop nu 5 webcams draaien !

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Wat een onzin,
als je een USB1 apparaat op een USB2 controller/poort aansluit gaat de poort op USB1 werken.
Je kunt dus geen 2 webcams aansluiten!!

|Specs|

Verwijderd

Kun je net zo goed de Firewire camms van Dynalink gebruiken... Evenveel bandbreedte, maar je kunt ze wel seriëel lussen.

Verwijderd

Meerdere webcams op 1 pc is een complete ramp!!
Ik heb al van alles uitgeprobeerd, van extra pci poorten tot ik weet niet wat, noem het maar op.

Ook verschillende en dezelfde cams, het wil gewoon niet op den duur loopt toch de boel vast.

Aan de pc kon het ook niet liggen. Uitgeprobeerd van pentium 2 tot pentium 4 met een 2.4 intel en 1500 mb DDR geheugen. Nou als dat niet snel genoeg is, weet ik het niet meer.

Weet er iemand misschien nog iets wat ik over het hoofd zie?

P

• Nakebod
  • Laatst online: 22:46

Nakebod

Nope.

* Nakebod heeft schijnbaar speciale hardware
(P1 233, oud ding) met extra usb 1.1 kaartje, geen pci, gewoon op mobo geplugt, standaard ondersteuning was er al voor op dat oude ding.
Daarop draaien 2 webcams, 1 Philips ToUcam Pro en 1 Logitech Quickcam Zoom, dus beide hoge fps, kwaliteit enz.

Hoe doe ik dat?
1. Ik moet! eerst de software opstarten die ingesteld staat voor de Logitech, en daarna de andere software voor de Philips cam, op wazige wijze lukt het andersom meestal niet.
En:
2. GEEN live preview aan hebben, dus voor streaming doeleinden kan je het niet gebruiken.
De 3e webcam hier zal ik maar niet eens proberen op die pc, ook geen usb bus voor over :D

Dus het is mogelijk..
Enne, nieuwe mobo's hebben veelal meerdere controllers en/of USB2.0 dus dat mag met nieuwe pc's geen probleem meer zijn

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Je kunt naar mijn idee zoveel webcams als je maar wilt aansluiten (nou ja, tot 124)....

Je kunt alleen niet meer dan 1 met streaming gebruiken.....

Wat je kunt doen is een VB toepassing schrijven die elke keer een snapschot (Foto) ophaalt van een webcam en als het image binnen is de volgende webcam doet....
Met een eige toepassing heb je ook geen software meer nodig van een fabrikant en alleen de drivers, dit scheeld omdat die software vooral brak is....

Hoe meer webcam's je hebt, hoe lager je "refresh-rate" is, maar je hebt dan wel alles aangesloten.....

Qua stroom heb je echter wel een probleem (max 500mA per poort/of kaart/of controller), wat je kunt doen is er een hub tussen zetten en dan effe uitrekenen wat de hub kan leveren en wat een cam trekt. Niet moeilijk, gewoon effe vogelen....
Het is trouwens aan te raden om een externe hub te gebruiken, zeker als je een laag wattage FSU hebt.

Alleen zijn CCD webcam's duur :(
Als je een camsite bouwd dan heb je CCD cams nodig voor de donkere dagen.....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 07:13 . Reden: Tja, TyPo's....... ]

Verwijderd

Even een zijstraat (het doel is de stream van meerdere camera's online pletten) :

http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=12948
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/apictures/normal/12948-1.gif

Trust 814PCI SURVEILLANCE INTERFACE

Eigenschappen
  • PCI-kaart voor videobewaking; max. 4 videocamera's
  • Surveillance op afstand mogelijk via Internet- of netwerkaansluiting
  • Automatische video-opname op harde schijf bij bewegingsdetectie, inclusief registratie datum en tijd
  • Observatiegebied van camera en detectiegevoeligheid instelbaar
  • Creëer een draadloos bewakingssysteem met de serie beveiligingscamera's van Trust
  • Ideaal tegen inbraak en voor toezicht op kinderen, winkelingang, kassa's, magazijnen, parkeerterreinen, enz
Artikelnummer: 12948

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/apictures/normal/12948-5.gif

CCD Camera's hoeven niet duur te zijn, ga op zoek naar een VideoCamera met Composiet/S-Video output (bijv. bij fotozaak, 1 met kapot loopwerk ofzo). Kostte mij toen 5 gulden voor een Hi8, terwijl na half uurtje pielen het loopwerk weer functioneerde. Nadeel: interfacekaart nodig (composiet/S-video, zoals bovenstaande surveillancekaart of een TV-kaartje).

Andere alternatieven: NetwerkCamera's op Switch, Camera's verdelen over meerdere PC's (oude passief gekoelde rammelbakken), webstreams queuen door om en om te framegrabben: eerst 1 frame van camera 1, 1 frame van camera 2 etc dan 2e frame camera 1, 2e frame van camera 2 etc...

Verwijderd

euss,

Das een heel mooi kaartje, maarvoor mij onintresant, ik ga ongeveer hetzelfde doen als de topic-starter en het enige verschil is dat ik het onder Linux aan de praat moet krijgen en daarnaast heb ik geen extra PCI slot meer vrij op m'n server's mobo.......

Maar inderdaad mooi spul
Pagina: 1