"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
misschien dat je er een U2W bios in kan schieten ?The Adaptec SCSI Card 2940U2B is a single-channel Ultra2 LVD SCSI controller. It is different from its brother 2940U2W in that it has only one internal 68-pin Ultra2 SCSI connector and one 68-pin Ultra2 SCSI connector while 2940U2W has additional internal 68-pin UW SCSI connector and internal 50-pin Ultra SCSI connector. But otherwise, they are similar. The card has very good compatibility.
Dit staat er in:
Ik heb nl. geen zin om dat ding totaal te verkloten (ik denk eerlijkgezegd niet dat dat gaat, maar je neemt toch maar het zekere voor het onzekere he)...CAUTION:
This BIOS update is NOT to be used for updating motherboard embedded
SCSI controllers or OEM adapters. Some OEM adapters may have the letter
'S' (designating a 'Special' BIOS version ) when the BIOS is displayed
on the screen, during the systems booting process.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
zo ja ...
dan heb je een serieus probleem ..
zo niet ...
dan zou ik het erop wagen ..
zoweiso nokt de bios update ermee als ie echt niet compatible is .
Nou, wat dus bij die kaart het geval is: ik zie gewoon helemaal geen bios...... Hoe dan te handelen? Gewoon proberen, en als het niet lukt de ouwe terugzetten?Op vrijdag 05 juli 2002 16:00 schreef Talon het volgende:
Staat er dan een "S" in je bios gedisplayed ?
zo ja ...
dan heb je een serieus probleem ..
zo niet ...
dan zou ik het erop wagen ..
zoweiso nokt de bios update ermee als ie echt niet compatible is .
(Zo heb ik het wel gedaan bij de andere kaart, een LSI, en dat werkte zowaar in een keer!:P
dan zet je in de bios aan : 'display ??? with bootup"
ik weet niet precies wat dat was ....maar die optie laat zien wat dat ding boot. en je krijgt je biosversie te zien.
ik zou zeggen : probeer het even .
En voor het uithuilen kan je ook weer bij ons terecht
(en ook voor het advies voor een nieuwe SCSI controller)
En die werkt goed... Nu alleen nog voor in de andere bak (BP6, 2x400@498) die 2940 ff aan de praat krijgen...
zelfde setup als ik al een tijdje draai :
2 x celeron 500 op een bp6
adaptec 2940U2W met 4 x Quantum Atlas V 9,1 Gb en twee plextor's
werkt errug goed.
Misschien kan je ook nog gaan vergelijken tussen die LSI en die adaptec ?
Wel kan ik van werk allerlei SCSI-apparaten (zip,jazz,burner,harddisks) lenen om ff te kijken of het werkt...
Ik zal morgen of overmorgen ff verslag uitbrengen van mijn 2940-perikelen...... Fijn weekend!
Wie weet hoe dit zit?
Vreemd... Iemand nog tips?
hangt er al iets van een hdd of cd-rom aan ?
anders gaat ie zoweiso geen bios laten zien.
Maar ik zal die zipdrive er ff aangooien... Vanavond thuis...
Verwijderd
NotOp maandag 08 juli 2002 14:30 schreef Talon het volgende:
oh ja ...
hangt er al iets van een hdd of cd-rom aan ?
anders gaat ie zoweiso geen bios laten zien.
Als de u2w bios erin zit dan krijg je of er nu wel of niets aanhangt gewoon de bios string te zien. Hoe dat zit met een u2b->u2w weet ik niet zeker nog nooit geprobeerd.
Smijt anders even snel windows op die machine en kijk of die de controller iig vind en of je er schijven op aan kan sluiten. Wordt dan wel booten via ide maar och dat moet niet zoveel uitmaken.
Persoonlijk had ik de u2w bios gewoon in je BP6 bios gepropt (heb ik ook gedaan nadat de bios op de u2w kaart verrot ging (elec. destroyed)
Succes iig.
Huh???Op maandag 08 juli 2002 14:38 schreef Misser het volgende:
Persoonlijk had ik de u2w bios gewoon in je BP6 bios gepropt (heb ik ook gedaan nadat de bios op de u2w kaart verrot ging (elec. destroyed)
Dat gaat me effies iets te snel hoor... Leg uit aub!
Verwijderd
Er ging met flashen eens wat fout. Op de een of andere manier kreeg ik de bios van een van mijn u2w kaartjes niet maar aan de praat. Flink schelden natuurlijk etc etc. Oplossing was simpel en erg creatief. Spanning van de flashrom verwijderen zodat die disabled werd. Toen een uurtje lopen stoeien met wat tools. De stoute schoenen aangetrokken en de U2W bios als option bios bij de BP6 bios geplakt. Resultaat is dat ik weer prima van scsi kan booten etc. Ik had geen zin in een RMA naar adaptec want de kaart was toch bijna uit de garantieOp maandag 08 juli 2002 14:41 schreef Skef het volgende:
[..]
Huh???![]()
![]()
Dat gaat me effies iets te snel hoor... Leg uit aub!
Maar om een langverhaal kort en duidelijk te maken. Als je machine met de Mac kaart wel gewoon boot dan had ik dus de bios (u2w) via een dos tool geprobeerd. Als die dan werkte deze bios of bij je mobo bios propen of anders inderdaad die flash testen.
En hoe verwijder je bijvoorbeeld de spanning van de flashrom?
Heb je hier een tutorial oid voor?
Verwijderd
Idd tooltjes.Op maandag 08 juli 2002 15:18 schreef Skef het volgende:
En hoe voeg je zoiets toe dan? Daar zijn speciale tooltjes voor oid?
En hoe verwijder je bijvoorbeeld de spanning van de flashrom?
Heb je hier een tutorial oid voor?
Spanning is kwestie van solderen
Als ik thuis ben kan ik je anders de bios voor de bp6 incl. u2w wel ffkes mailen.
probeer me zo maar even op icq of via mail
Ik spring in de auto nu