netwerk aan/uit alleen onder win2K

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb deze vraag een paar maanden geleden ook al gesteld maar ik heb nog steeds geen oplossing..

het probleem is als volgt: mijn netwerkverbinding onder win2k gaat aldoor een tijdje aan en een tijdje uit.. dit is onregelmatig.. (meestal zo'n 1 minuut aan, 15 sec. uit)
Pingen geeft timeouts, internet (via LAN) doet het niet etc.

Het ligt denk ik niet aan de hardware of bekabeling want onder win98, linux of beos doet ie het wel gewoon.
Er zijn geen irq conflicten oid.. ik snap er gewoon geen hol van..

mijn NIC is een realtek 8029 PCI 10mb. Ik gebruik TCP/IP met een vast IP adres.

wat kan ik nog proberen?? plz help me.....

Verwijderd

heb je in die paar maanden tijd geen tijd gevonden om de boel eens wat tactischer aan te pakken? zoals je kast open maken :) en je compu vanaf begin weer opbouwen&instaleren. beetje extreem misschien, maar als je na een paar maanden er nog niet uit bent en je echt _ALLES_ uitgeprobeert hebt, kan dit nog een optie zijn :)
koop eerst voor drie tientjes een 8139 pci NIC'tje dan heb je dat probleem alvast uitgesloten.

update: .. waarschijnlijk is et kaartje wat je nu hebt voor BNC ?

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

Lost-Viking

Log off, Live Life

eeuuh, ik heb geen oplossing, maar bij ons op kantoor is precies hetzelfde het geval. Ik krijg soms ook een foutmelding hierbij : Onvoldoende quotum om verzoek te voltooien.

Wie weet hier meer van

Verwijderd

mm ..

update: voudjte

• Palomar
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 18:47 schreef C[e]rial het volgende:
heb je in die paar maanden tijd geen tijd gevonden om de boel eens wat tactischer aan te pakken? zoals je kast open maken :) en je compu vanaf begin weer opbouwen&instaleren. beetje extreem misschien, maar als je na een paar maanden er nog niet uit bent en je echt _ALLES_ uitgeprobeert hebt, kan dit nog een optie zijn :)
koop eerst voor drie tientjes een 8139 pci NIC'tje dan heb je dat probleem alvast uitgesloten.

update: .. waarschijnlijk is et kaartje wat je nu hebt voor BNC ?[/quote]Ja ok.. ik had mn kast ook al lang opengehaald (meteen al) en kaartje in een ander slot gedaan.. maar dat maakt niets uit.. na nog wat klooien heb ik win2K eraf gegooid (ook om andere redenen; hij draaide niet zo snel enzo) en verder geen aandacht meer aan dit probleem geschonken...
nu.. een paar maanden later, ik heb meer geheugen in mn bak gezet en ik probeer win2k nog eens en ik krijg (zoals te verwachten) weer hetzelfde vage probleem.. maar ik krijg binnenkort een 3com ISA kaart.. ik hoop dat die het wel goed doet.. ik vermoed dat het gewoon aan mn elcheapo realtek kaart ligt (en de combinatie met moederbord/drivers etc??)..

maar ik wilde voor ik die andere netwerkkaart erin ga zetten nog 1 keer proberen het probleem met mn huidige nic op te lossen... misschien heeft iemand nog een tip wat ik nog niet geprobeerd heb..

En mn kaart is gewoon UTP, geen BNC aansluiting.. hij doet het zoals ik al zei onder elk ander OS (win98, linux, beos) wel gewoon goed.. dat vind ik zo vreemd..

Het is btw. echt niet zo dat ik maanden lang met zo'n baggerverbinding heb gewerkt zonder er iets aan te doen :)

Verwijderd

err .. realtek is de sjipset
m'n NIC's van TP-link hebben sjippies van Realtek.

enne veel geluk&zuuk-6 ensow :)
dacht al .. wat doe je dan hier op GOT ..

• Palomar
  • Niet online
ja... realtek is de chipset... weet ik ook allemaal wel :) maar het is gewoon zo'n noname kaartje zat bij een trust netwerk kit :)

maar je weet geen oplossing of tip? :'(;) bijv. een win2k registerinstellinkje ofzo?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 14:38

Ruudjah

2022

kijk ff op internet voor een win2k driver voor je elchaepo netwerkkaart. Ik denk bijna 100% zeker te weten dat het daar an ligt. Met het 3com kaartje gaat het denk ik wel goed komen, die heeft goede driverondersteuning onder win2k.

TweakBlog

• Palomar
  • Niet online
ja ik heb al allerlei drivers geprobeerd.. van www.realtek.com.tw de nieuwste win2k drivers.. ook de NT4 drivers.. ook van andere chips als 8019.. maar het blijft aldoor hetzelfde :(

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:35
Ik heb hetzelfde gehad.
Het bleek bij mij dat mijn hub kapot was.
Waarom je het alleen onder win2k ziet is omdat die het aangeeft als je een verbinding hebt.
Bij mij had ik ook nog steeds netwerk alleen heel veel collisions..
Denk dus is aan je hub/switch whatever

• Palomar
  • Niet online
ehm.. win2k geeft niks aan.. de verbinding valt gewoon aldoor plotseling weg.. onder win98/ME is dat niet zo... bij pingen onder winME geeft ie ook geen packetloss en aldoor pings van <10ms..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb een TP-link (naam doet eer aan :)) 10/100 mbit kaart...geen probleem onder W2K.

Het is echt plug en play.

en koop toch een 10/100 kerel! kost allemaal nix meer tegenwoordig.

Verwijderd

had ook zo'n realtek kaartje....win2k crashte de hele tijd..deze als test vervangen met een hp-netserver kaartje..( met intel-chipset)..ok ok..niet te vergelijken natuurlijk..tis een kaartje uit een grote server..maar het verhielp het probleem wel direkt...oftewel...prop er een fatsoenlijk 3comkaartje in en gaan met die bak...

Verwijderd

Onvoorstelbaar! Ik heb precies dezelfde kaart en geen enkle probleem. W2k herkent de kaart zelf en stelt zelf verder alles in. Sterker nog, later nog een NE2000 comp. kaartje er aan toegevoegd (ja ik hou wel van een uitdaging), werd ook herkend en geïnstalleerd. Ok, wel pas nadat ik de IRQ van COM2 had vrijgemaakt in de BIOS. Maar het werkt. Btw... gebruik wel w2k NL. Misschien dah dat wat uitmaakt?

Ga anders nog ff kijken bij:

www.practicallynetworked.com
Pagina: 1