Toon posts:

Laptop op Accu --> Beeld onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Tecra 8200.

Als ik de netstroom stekker eruit haal dan word het beeld(licht/helderheid/contast) enorm donker/vaag.

Ik weet dat je dat kan instellen als een batterij besparende functie.

Maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan uitzetten. Als ik op accu werk is het beeld amper leesbaar.

Ik draai WINXP. Wie kan mij helpen???

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 14:04
Bij mijn toshiba is daar een speciaal tooltje voor van toshiba zelf. Dus sjek je cd's eens van je laptop lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen de CD's niet :(

Weet je toevallig een naam van dat tooltje?

B.V.D.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toshiba biedt voor iedere laptop dit soort tooltjes via het web aan. Even zoeken bij Toschiba onder support, laptops etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende malen de toshiba site door zocht maar kan alleen maar drivers vinden voor de Tecra 8200. Is er iemand die een link heeft van het betreffende tooltje?

Of een usefull link op de toshiba site?

B.V.D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij kun je dat ook wel in het bios instellen. Ik weet alleen niet meer precies hoe je in het bios komt.. ctrl of shift + esc indrukken tijdens opstarten geloo fik..

Verwijderd

Die tools heten de "Toshiba Power Saver" en de "Common Modules".
Verder kan je het idd ook in de bios instellen door ESC ingedrukt te houden, aanzetten, ESC loslaten, F1 drukken.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
Mijn Dell heeft het gewoon in de bios, maar ik zou gewoon ff die toshiba-site doorspitten

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen

Ik heb even in de BIOS gekeken. Daar stonden inderdaad wat opties m.b.t batterij functies.

Maar het beeldschrem stond al op FULL brightness.

Toch zal ik net iets vreemds. Ik heb even de stroom stekker eruit getrokken en opnieuw gestart de BIOS bekeken enz enz. Dus ik de laptop weer starten en nu is het beeld gewoon helder. Dus ik dacht nou mooi werkt het nu weer zoals ik het wil. Maar ik stopte net het netstroom er in, en daar na er weer uit en dan valt ie wel weer terug in een zeeeeer donker scherm. Als ik het goed begrijp dan moet ik de laptop opstarten zonder netstroom en dan is het beeld wel goed??????? Lijkt me erg vreemd..

Hoe kan dit? - Ik ga even opzoek naar de tools.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de accu is toch wel helemaal vol?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de accu is helemaal vol. Maar dat moet niet zoveel uit maken want dat is een user setting lijkt me.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Doet ie dit ook al bij het opstarten/in dos ??

Anders kan het een power saving setting in windows zijn, kijk maar eens bij je beeldscherminstellingen bij screensaver en dan power settings.

Verwijderd

Topicstarter
Die schema's daar hebben verder niets te maken met de helderheid van het beeld scherm. Ik kan daar alleen instellen wanneer de hdd uitgezet moet worden wanneer het beeld scherm op standby gaat enz enz.

Of mis ik een optie hier???

Nogmaals: Als ik de laptop opstart (zonder netstroom) dan is het beeld verder prima en helder. Maar als ik aan het werk ben en stop de netvoeding erin en ga aan het werk en vervolgens als ik klaar ben met mijn werk en trek de netstroom eruit dan word het beeld echt heeel erg donker. Sluit ik de laptop dan helemaal af, en start hem opnieuw op dan is het beeld weer goed........ :?:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de toshiba tools gedownload. En ik kan nu alles instellen wat ik wilde instellen.

Bedankt voor de tips. Het werkt nu zoals ik wil dat het werkt! :D *D
Pagina: 1