verschil geluid houten wanden en stenen muren?

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 08:59
Hoi,

Ik vroeg mij het volgende af:
Zit er ook verschil in geluidskwaliteit van bijvoorbeeld mijn stereotoren als ik die in een kamer met houten wanden of in een kamer met stenen muren plaats? En waarom wel of niet.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, omdat er een verschil in reflectie zit. Harde wanden reflecteren sowieso flink, hout nog meer geloof ik.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Absoluut, want je houten "omgeving" gaat als een (soort) klankkast fungeren.

Persoonlijk vind ik een houten omgeving mooier klinken omdat dat een warmer en voller geluid geeft.

Een tijd geleden had ik een lang verhaaltje erover geschreven, even zoeken dadelijk.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lange stukken hout, of grote oppervlakten zullen inderdaad vooral met het laag meeresoneren... Als je staande speakers op een 'losse' houten vloer zet, komt het laag ook veel meer door dan bij een betonnen vloer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:02
Op vrijdag 05 juli 2002 14:03 schreef Hollie het volgende:
Zit er ook verschil in geluidskwaliteit van bijvoorbeeld mijn stereotoren als ik die in een kamer met houten wanden of in een kamer met stenen muren plaats?
Nee. :+ De geluidskwaliteit van jou stereotoren zal niet veranderen als je hem in verschillende ruimtes zet.

Uiteraard klinkt het geluid wel anders, qua reflecties, resonanties enz hebben hout en beton uiteraard verschillende eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27734

ja idd want om een voorbeeld te noemen:
Bij een vriend van me klinkt zijn geluid een stuk "voller", maar dat komt omdat hij zijn stereo op zijn zolderkamer heeft en het daar helemaal van hout en vloerbedekking is.
Bij mij klinkt het een stuk minder "vol" en minder mooi vind ik zelf terweil ik waarschijnlijk betere apparatuur heb. Ik heb dan ook gewoon een stenen muur.
Pagina: 1