Toon posts:

Hoe contact krijgen met citrix nfuse achter proxy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een test omgeving gemaakt om te experimenteren met Citrix metaframe Xpe. Het hoog nodige is dat de server via internet te bereiken is voor bijvoorbeeld thuiswerk. Nfuse willen we hiervoor gebruiken.
Intern werkt het allemaal perfect je start je browser typt het ip of naam in van de server en je krijgt contact met je gewenste applicatie. Als je via internet de server wil bereiken moet de client (de thuis computer) eerst voorbij de proxy server. Ik heb verschillende manieren geprobeerd. Onder andere de home directory in de settings van internet information service aangepast aan de wwwroot van de metaframe server. Dit werkt. Op het moment dat je een applicatie wil starten, nadat hij al die cab en class files heeft gedownload op je client, geeft hij op een gegeven moment aan "The citrix server you have selected could not be found"
Volgens mij heeft het met routes te maken alleen weet ik niet waar ik dat moet aanpassen.
Please help.
alvast bedankt

Verwijderd

NFUSE maakt de verbinding met de server waar de app draait niet voor je, dat doet de client zelf. De proxy weet misschien de citrix server wel te vinden maar de client niet. Als de client moet connecten naar een UNC wat die niet kan resolven dan krijg je deze melding.

Probeer maar eens of je de naam van de server, de FQDN, kan resolven naar een IP adres op je client thuis, of waar je ook bent via het Internet. Als dat niet lukt dan kun je proberen in de NFUSE Portal niet de naam van de citrix server in te vullen maar het publieke IP adres van de citrix server. In dat geval hoeft de client niet meer de naam te resolven.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19] :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Klinkt als een ingewikkelde constructie waarbij de citrix template.ica aangepast moet worden aan de proxy settings.
Voor ik je hiermee kan helpen, moet eerst de basis werken:

- Als je vanuit thuis een telnet doet op het internet adres van de citrix server op poort 1494; zie je dan de ica listener? Als dat werkt, ben je er al voor 90%
- Hoe hangt die citrix server aan het internet; alleen via die proxy, of ook nog een firewall, of is die hetzelfde. En welk type proxy is het?