Toon posts:

[e-smith] aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai nu gentoo op mijn huis/tuin/keukenservertje, (celly 700, 256mb ram, 20gig hdd) maar wil wel weer eens iets anders, dus ik dacht aan e-smith maar is dit gewoon een kleine linux distro of echt iets met aangepaste kernel, want ik moet namelijk:

- kernelpatch voor mijn usb adsl modem
- nieuwste apache met php en gd
- mysql servertjuh
- samba

volgens mij zitten al deze pakketten er wel in maar ze zijn ze wel up-to-date? anders compile ik zelf wel de nieuwste maar dan is mijn vraag of gcc erbij zit? wie wil mij wat meer info en ervaringen geven over e-smith, ik kon op e-smith.nl wel concluderen dat de pakketten erbij zaten maar niet welke versie, en heb ik gewoon ssh toegang?

Verwijderd

Mijn SME Server:

SME Server v5.1.2 Update 2:

Apache : apache-1.3.22-6es1

PHP : php-4.0.6-7es4

Samba : samba-2.2.3a-1es

SSH : openssh-3.1p1-2es1

USB patch weet ik niet of dat mogelijk is. Zelf een kernel maken is wel mogelijk. Je eigen programma's compilen op SME kan tricky zijn. SME maakt niet gebruik van standaard config files maar aangepaste templates. Afwijken van SME kan dus problemen geven. Dit geven ze zelf ook aan.

Updates kan je via de webmanager binnenhalen en automatisch installeren.

Op deze link kan je veel info vinden:

http://www.e-smith.org/cgi-bin/contrib.cgi

Verwijderd

Topicstarter
zijn de packages pre-compiled, zoja zijn ze voor i686 te krijgen of compiled die install alles zelf?

http://sme.nightspirit.nl/php-upgrade.html
??

Verwijderd

Packages zijn i386 rpm's.

Kan je in principe gewoon upgraden.

PHP kan je gewoon upgraden naar 4.1.2.

Maar bijv. samba en ssh hebben een -es erachter zoals je in mijn vorige post ziet. Dit betekent dus dat het rpm's zijn die door e-smith gemaakt zijn / aangepast zijn.

Het updaten van die packages kan dus een risico zijn. Het kan ook gewoon dat het wel werkt.

Kwestie van proberen dus.

Op de site van e-smith.org is ook een discussie forum. Misschien kan je daar wat vinden over het zelf updaten / compilen van packages.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 18:06 schreef mdd het volgende:
Packages zijn i386 rpm's.

Kan je in principe gewoon upgraden.

PHP kan je gewoon upgraden naar 4.1.2.

Maar bijv. samba en ssh hebben een -es erachter zoals je in mijn vorige post ziet. Dit betekent dus dat het rpm's zijn die door e-smith gemaakt zijn / aangepast zijn.

Het updaten van die packages kan dus een risico zijn. Het kan ook gewoon dat het wel werkt.

Kwestie van proberen dus.

Op de site van e-smith.org is ook een discussie forum. Misschien kan je daar wat vinden over het zelf updaten / compilen van packages.
thnxs m8 :)

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

e-smith is leuk voor een simpel servertje met leuke optie's e.d. maar het nadeel is dat gcc e.d. er niet bij zit en ook zoals eerder gezegd alles met template files werkt dus als je iets wilt installeren o.i.d. zul je rpm moeten gebruiken.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Pagina: 1