Toon posts:

[VB6] MS Kalender control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een VB app gebruik ik het MS Kalender Control, versie 10.0, echter wanneer ik de app start op een andere pc dan degene waarop ik het programma gemaakt heb dan zijn alle letter type's ineens onleesbaar.

Iemand dit probleem ook gehad en een oplossing hiervoor? Heel graag.

Verwijderd

en wat voor font gebruikt die kalender? als je namelijk het font niet hebt , dan krijg je zulke akties

Verwijderd

Ik ken het component niet maar het zou kunnen dat het component zijn eigen lettertypes heeft en dat iemand anders die er niet op heeft staan omdat hij het component niet geinstalleerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Het font is ariel, dat heeft iedere pc hierzo, dus dat moet het probleem niet zijn. Ik heb ook verdana en tahoma geprobeer maar het resultaat was hezelfde.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Heb je wel de ocx of dll van het kalender control op die andere geïnstalleerd?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk eens naar de font-size. Ik heb ooit eens een geintje gehad (met een treeview welliswaar) dat het op m'n ontwikkelpc perfect was, en op een andere pc werd het fontsize 48 of zo, belachelijk groot. Probleempje met . en , (8.75 is ff uit m'n hoofd gezegt de small fontsize, en 8,75 is dan heel wat anders ;)). Misschien is het zoiets?
En anders: post eens een screenie "hoe eenleesbaar" het is.

Exact expert nodig?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Of is het standaard lettertype van Windows op die andere pc gewoon groot ingesteld?
Pagina: 1