Toon posts:

dom vraagje over voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe weet hoeveel watt ik minimaal nodig heb?
weet vrij zeker dat ik nu te weinig heb: 235 watt
voor:

Asus A7V333, Athlon XP 1800+, 256mb ddr, Asus AGPV3400TNT videokaart (16mb, video in, tv out), maxtor 20GB, Quantum Fireball 4GB, cdrw: sony crx140e, cdrom 32x, Iiyama 19", kabelmodem, gameport met logitech wingman extreme digital, floppydrive, 1 casefan (8cm), intel webcam, ps2 toetsenbord, microfoon, usb optische muis (logitech), 2 speakers, hp deskjet 815c

Ik weet dat vele hiervan eigen voeding heeft, maar aangezien ze eraan hangen zullen ze toch een belasting zijn, denk ik zo.

de videokaart moet een geforce 4 worden, en er komt nog een dvd speler bij (hoewel de quantum firebal en 1 cd rom 32x naar een andere kast gaan verhuizen)

Iemand een idee? Ben zelf niet zo technisch, zoals je al had begrepen ):o

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

koop gewoon een 300 of een 350Watt voeding dan weet je sekers dat je genoeg hebt.. btw liever 350W.

ik heb namelijk es op mijn pc het volgende aangesloten

1x IBM 60gig
1x IBM 30gig
1x IBM 20gig
1x WD 20gig
1x Lite-on 12 speed brander
1x Pioneer 105S dvd speler
1x Zip-drive

ik heb een asus Cubx en die kan 8 ide apparaten aansluiten. iig mijn voeding kon dit net niet aan. want elke cd die ik in de brander/ dvd speler deed spuigde hij meteen uit. kortom neem liever een zwaardere..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Als je er gewoon een 300W in gooit zit je echt wel goed hoor! succes

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit kun je hiet vragen:

[topic=312323]

Verwijderd

Zeker geen domme vraag! Voor een paar tientjes geen risico nemen en een zwaardere aanschaffen.

Linux, DOS, Windows NT -- The Good, the Bad, and the Ugly

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 13:59 schreef SH007 het volgende:
Dit kun je hiet vragen:
[topic=312323]
yep, sorry, zag het net nadat ik een search deed na gepost te hebben (dom), wilde net een modje schoppen.

Verwijderd

Denk jij voor dit:
Asus A7V333,
Athlon XP 1800+,
256mb ddr,
geforce 4 ,
maxtor 20GB,
cdrw: sony crx140e,
dvd speler ,
Iiyama 19" (eigen voeding, doorgeluste 230?),
kabelmodem (eigen voeding),
gameport met logitech wingman extreme digital (waarschijnlijk eigen voeding),
floppydrive,
1 casefan (8cm),
intel webcam,
ps2 toetsenbord,
microfoon,
usb optische muis (logitech),
2 speakers (eigen voeding waarschijnlijk),
hp deskjet 815c (eigen voeding)
Een zwaardere voeding nodig hebt???
Ik heb ongeveer hetzelfde als jij, alleen dan een Duron 700 i.p.v. een XP 1800+, en die slurpt meer energie dan de XP. En daarvoor gebruikt ik dezelfde voeding, een nameless 235W ding. Kortom: laat je niet gek maken!
Ik weet dat vele hiervan eigen voeding heeft, maar aangezien ze eraan hangen zullen ze toch een belasting zijn, denk ik zo.
Nee, daarvoor is juist die eigen voeding, om er geen last van te maken. Iedereen die gaat lopen brallen dat ze een dikke voeding moeten hebben omdat er zoveel randapparaten aan hun pc hangen zijn echt gek. Het enige wat voeding nodig heeft is nog steeds je pc, en die paar milliwatt aan vermogen voor het dataverkeer stelt niks voor.
de videokaart moet een geforce 4 worden, en er komt nog een dvd speler bij (hoewel de quantum firebal en 1 cd rom 32x naar een andere kast gaan verhuizen)
Nou, je systeem draait toch? En je haalt 2 dingen weg om er eentje terug te zetten... Snap niet echt waar je je zorgen om maakt. Ga voor de gein eens bij de fabrikanten eens de databladen van je kaarten, HD's en randapparatuur bekijken, Zul je zien dat je nog niet eens aan 200W komt.
Iemand een idee? Ben zelf niet zo technisch, zoals je al had begrepen ):o
Tja, sommige mensen zijn zo, maar laat je niets aanpraten, want het is geld uitgeven voor Jan Doedel.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb nu een 300W Aopen voor een TB1400, GF3 ,SB Live, Realtek NIC, 2 harddisks (7200 rpm) en een CD-ROM speler 50 speed en die voeding is eigenlijk te zwak...
Het probleem zit in de +5, die kan niet genoeg leveren...
En een 235 W voeding (vooral als het een no-name is) kan zeer waarschijnlijk niet genoeg +5 leveren voor een XP 1800+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[topic=312323]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.