Toon posts:

Buffer underruns met philips brander..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerst ff naar andere topics gekeken maar ik wordt daar niet wijzer uit. misschien dat het zo helpt. ik heb het volgende probleem. me vriendin heeft gister een brander gekocht van het merk philips nu heb ik hem wel aan gesloten maar geeft ie een buffer underrun.
ide 1 staat op de brander (master)
ide 2 staat op de cd rom (slave)
ligt het hier aan of moet ik de Ultra DMA uitschakelen
ze gebruikt easy cd creator 5 met windows 98
wie weet de oplossing of wat heb ik fout gedaan.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
win 98
P3 800
64 MB
20GB
CD-rom 48 speed
philips 12x8x42
meer info ken ik niet uitgeven want de comp is niet op deze locatie |:(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Topictitel aangepast..

Geef even wat meer info.. Wat voor systeem heb je, en wat voor brander?

Verwijderd

Topicstarter
kan er iemand vertellen of ik me ide (master / slave) goed heb aangesloten of als het niet goed is ken vertellen hoe het wel moet

alvas bedankt

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Waar zit je harde schijf op aangesloten?

Aye aye captain

• Loran
  • Laatst online: 17-12-2025
brand je vanaf harde schijf naar cd of van cd naar cd?
idd waar zit je hd dan?

je zegt namelijk ide 1 master is brander, lijkt me dat daar je hd hangt toch?

ide 1 master( primary) zou ik hd hangen
ide 1 slave ( primary) cd rom
ide 2 master (secundairy) brander of
ide 2 slave (secundairy) hier de brander

maar misschien ook de hd appart en de cd en brander bij elkaar.

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik zou het zo doen:

PM - hd1
PS - cd-rom
SM - cd-r

/edit
damn te laat :P

¯\_(ツ)_/¯

• Weng

Weng

Are y'all ready kids

Ik zou de CD-ROM spelers bij elkaar doen en dan de harde schijf apart. De brander op master en de andere op slave. Als je geen BURN-proof hebt kun je beter rechtstreeks kopieren vermijden van CD naar CD.

Edit: Had je wel DMA aan staan bij je brander?

Aye aye captain

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 14:22 schreef ShinKiKouHou het volgende:
Waar zit je harde schijf op aangesloten?
die zit op een andere IDE aangesloten weet niet of dat effect heb op de brander????????

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 14:32 schreef ShinKiKouHou het volgende:
Ik zou de CD-ROM spelers bij elkaar doen en dan de harde schijf apart. De brander op master en de andere op slave. Als je geen BURN-proof hebt kun je beter rechtstreeks kopieren vermijden van CD naar CD.

Edit: Had je wel DMA aan staan bij je brander?
dma zit aangesloten ik denk zelf dat ik de ultra dma moet uitschakelen om buffer underrun te voorkomen.

• Weng

Weng

Are y'all ready kids

Op vrijdag 05 juli 2002 14:35 schreef kaleRambam het volgende:

[..]

dma zit aangesloten ik denk zelf dat ik de ultra dma moet uitschakelen om buffer underrun te voorkomen.
DMA is niet iets wat je kan aansluiten. Dat kan je aan of uit zetten in je Apparaatbeheer/Device Manager bij de Eigenschappen/Properties van je brander.

Aye aye captain

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik had met oude pc (K2-500) en Philips Brander zelfde probleem wanneer ik MP3's brandde naar CD dus zonder eerst om te zetten in wav. Dit gebeurde enkel bij NEro of Easy CD creator 5. Wanneer ik een oudere versie van Eysy Cd Creator gebruikte had ik geen enkel probleem en werkte het perfect.

Misschien ook het proberen waard?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

DMA dien je inderdaad uit te zetten, dit kan middels apparaatbeheer. (heb hetzelfde probleem gehad)

Succes, :)

Verwijderd

Als je on-the-fly brand, zou het kunnen dat de data vanaf de CD niet snel genoeg ingelezen (of de data vanaf de harddisk geconvert in geval van MPG/MP3) kan worden... Dan is het zaak om via harddiskimages te branden, overigens altijd een goed idee, omdat je anders bij ieder krasje/beveiliging p de origineel weer een kopie kan weggooien...

Als het probleem zich voordoet bij branden vanaf de harde schijf, dan moet je eens een paar testjes doen van je harddisk -> met bijv: HdTach / SciSoft Sandra / CliBench / Atto.
De inleessnelheid van je CD/DVD speler kun je testen met CDSpeed en met tools die bij branderprogs zitten (Nero, WinOnCD hebben dat in ieder geval).

Als je veel brand vanaf CD, met harddiskimages, naar de brander - en je hebt (maar) 2 IDE kanalen en 1 IDE harddisk, dan lijkt mij dit de beste oplossing:

• Primairy Master - Harddisk
• Primairy Slave - (leeg)

• Secundairy Master - Writer
• Secundairy Slave - CD/DVD speler
Branden gaat dan: (Sec/Slave)->(Prim/Mast)->(Sec/Mast)

DMA ligt per apparaat verschillend - bij de Plextor/Sony/HP/Lite-on/NEC branders (allemaal 12speed of trager) die ik heb geinstalleerd/gebruikt moest in ieder geval DMA UITgeschakeld zijn voor de branders - en INgeschakeld zijn voor de leeseenheid (CD/DVD en harddisken).

Je systeem heeft wel een beetje weinig Ram (64MB). Sommige brandprogramma's (Nero in ieder geval) laten toe om grote hoeveelheden Ram opzij te zetten als extra buffering - misschien niet zo gek om een stripje 64/128 erbij te plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 14:41 schreef suzuki1200 het volgende:
Ik had met oude pc (K2-500) en Philips Brander zelfde probleem wanneer ik MP3's brandde naar CD dus zonder eerst om te zetten in wav. Dit gebeurde enkel bij NEro of Easy CD creator 5. Wanneer ik een oudere versie van Eysy Cd Creator gebruikte had ik geen enkel probleem en werkte het perfect.

Misschien ook het proberen waard?
ik zou het in me achterhoofd houden kijken of dat zou werken

Verwijderd

Topicstarter
Twynn sluit deze topic maar ik weet genoeg tezij er iemand nog iets weet dan moet ie het snel neer zetten maar van mij mag hij dicht

jongens bedankt.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als het de PCRW1208 is (12x8x32), dan kan je best je firmware upgraden. De eerste drives hadden geen seamless link, latere firmwares wel.
Zie: www.philips.com/pcstuff

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Kies op pcstuff:
Download
typ in: pcrw1208
en kies dan de pcrw1208/00
Je kan dan de flashtool afhalen met firmware 4.0 erin. Die heeft zeker seamless link.
De flashtool herkent je drive zelf en laat je enkel toe de juiste firmware erin te zetten. Werkt prima.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Over het algemeen is het aan te raden DMA aan te zetten, maar denk ook aan de software die je op de achtergrond hebt draaien, zoals virusscanners, printerdrivers, firewalls etc etc etc etc...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Topicstarter
jongens het werkt al enige wat ik moes doen was de DMA aanzetten en toen draaide hij als een tierelier

Vlieg je later
Pagina: 1