Toon posts:

Alle spellen lopen vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de slechte post van de laatste keer moet ook leren.
Mare dis beter denk ik. Bijna alle spellen die ik speel lopen na verloop van tijd vast. SOF II, GTA 3, MOHAA, RTCW, Emperor battle for dune, Star wars galactic battlegrounds.

Als deze spellen een keer niet vast lopen keren ze terug naar windows iets wat ik zelf minder erg vind maar als het bij alle spellen is wordt het vervelend. Ik draai Win XP met een splinternieuwe Leadtek Gforce 4 Ti-4200. Ik wordt gek van eht probleem en is er iemand op tweakers die mijn kan helpen.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:29
Welke videodrivers?
VIA drivers?
Windows al eens opnieuw geïnstalleerd?
Welke foutmelding krijg je?
Krijg je een BSOD?
Warmteprobleem?

Dus nog steeds niet genoeg info...

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

welke drivers heb je voor je videokaart ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verdere specs? Overgeclocked? enz...

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 16:03

H3llSiNG

Meh.

Mhh.. had vroeger ook veel vastlopers in games..

kwam erachter dat het memory verrot was :(
mischien dat dat het is

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Verwijderd

*bios tweak/ default
*driver update
*bios update
*formateren

enkele opsties, al meoten we eerst meer weten over de sistuatie.
Ook een goede reden kan zijn dat je de geeforce 4 er bij heb gezet, je oude er uit heb gegooid en drivers heb geinstaleerd van je geeforce.
Wat misschien de fout is dat je comp denkt dat je nog de oude kaart heb, raar maar waar.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
format c: ?

en dan niet je windows in fat32 zetten want anders schiet ie nog niet zoveel op :)

TMAXTINT

Verwijderd

sp>sa :)

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Kijk in de grafische kaartenhoek. Daar staat een topic over problemen met spellen in openGL. Want kan het zijn dat je mobo verrot is geweest?

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 14:29 schreef Cazzz het volgende:
*bios tweak/ default
*driver update
*bios update
*formateren

enkele opsties, al meoten we eerst meer weten over de sistuatie.
Ook een goede reden kan zijn dat je de geeforce 4 er bij heb gezet, je oude er uit heb gegooid en drivers heb geinstaleerd van je geeforce.
Wat misschien de fout is dat je comp denkt dat je nog de oude kaart heb, raar maar waar.
lol :D >:)

maaruhm ik zou ook ff kijken naar je Video drivers.

btw wat maakt het uit Fat32 of ntfs?

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 15:45 schreef Exterminator het volgende:

[..]

lol :D >:)

maaruhm ik zou ook ff kijken naar je Video drivers.

btw wat maakt het uit Fat32 of ntfs?
Windows XP gebruikt NTFS en hij gebruikt Windows XP

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 16:13 schreef Emphelator het volgende:

[..]

Windows XP gebruikt NTFS en hij gebruikt Windows XP
ik gebruik winxp met Fat32 :?

Verwijderd

Probeer eens met het programmatje memtest te kijken of je geheugen nog wel okee is... met de search op tweakers kun je hem wel vinden ;)

Verwijderd

Probeer eens in het bios agp fastwrite uit te zetten.

verder wat voor een mobo heb je?

Verwijderd

Hoeveel watt voeding heb je? misschien is je nieuwe gef4 te zwaar voor je voeding icm de andere componenten die erop aangesloten zijn?

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Het kan zijn dat er een virusscanner of een firewall loopt te kloten. Kijk eens bij Programma's - Systeembeheer - logboeken en dan bij toepassingen welke toepassing crasht als je compu vastloopt. Dat kan wel eens zorgen voor nuttig info :P

Verwijderd

Draait je coolertje wel??

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Zet fastwrites eens uit in het bios, dat hielp bij mij enorm.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Alles doet het zoals het hoort.

Kaart is neit overgeklokt en ik had een temp probleem nu gelukkig niet meer. Met de kaart is verder niks mis werkt zoals hij hoort. Ik draai trouwens met een detonator de 29.42
Ik ben er wel achter gekomen dat er misschien iets mis is met mijn moederboardje dus is dit eigenlijk de verkerde forum. Sinds een paar weken toen de problemen begonnen doet mijn pc vreemd als ik hem opnieuw opstart. Soms herkent deze zonder dat ik gesleuteld heb helemaal niks meer en na een tijdje uitgestaan te hebben doet deze het weer wel. Mijn pa kwam met systeem batterij die leeg is maar ik ben ban voor een kapot moederplaatje :'(. Gelukkig wel nog garantie op mijn MSI-tje. Gebruik trouwens laatste nieuwe via drivers.

Verwijderd

Je kan namelijk ook eens je voeding checken. Bij mij op het werk voorkomt dit ook veel probs.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast en voeding is neit nieuw. Ik heb een week geleden omdat ik een Temp. probleem had een nieuwe kast gekocht met extra coolers. Die voeding is dus nog gewoon goed

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Je hoeft niet gelijk een nieuw topic te openen hoor, als je denkt in het verkeerde forum te zitten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/543520

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• DjGeRo
  • Laatst online: 05:06
Mensen ff wat duidelijkheid aub alles word hier door elkaar geblaat.

En weer een editje :Y)

Empr0r als jij nou eens een duidelijk lijstje maakt met wat je allemaal in je pc hebt zitten kunnen wij je verder helpen.

En nog een :Y)

Inclusief temperaturen etc.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Als de topic starter nu ook eens duidelijk is. Ik snap er na allebei de posts te hebben doorgelezen niks meer van. Is het nu een temp probleem of niet. Ik herhaal: Mijn pc loopt steeds vast sind ik een week een temp probleem heb. |:(

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• DjGeRo
  • Laatst online: 05:06
Op zaterdag 06 juli 2002 09:31 schreef Daacuso het volgende:
Als de topic starter nu ook eens duidelijk is. Ik snap er na allebei de posts te hebben doorgelezen niks meer van. Is het nu een temp probleem of niet. Ik herhaal: Mijn pc loopt steeds vast sind ik een week een temp probleem heb. |:(
Heb het voor je geedit :)

Verwijderd

Topicstarter
hhmmm had een temp probleem maar het is duidelijk dat mijn Moederbord gewoon verrot is. alsnog bedankt voor de hulp. ene sorry voor alle vage info

Verwijderd

hee dit klinkt misschien raar hoor.
maar ik heb hetzelfde gehad.
mij werd toen verteld ( wat ik niet geloofde ) dat ik moest kijken of mijn stroom wel geaard was.
daar zou het aan liggen.
ik eerst alles anders geprobeerd.
niks hielp.
uiteindelijk dus maar en geaard stopcontact naar boven getrokken en klaar was kees.
nooit meer iets gehad.!
check dat ff. of je stroom geaard is.!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47
Op maandag 08 juli 2002 13:01 schreef Empr0r het volgende:
hhmmm had een temp probleem maar het is duidelijk dat mijn Moederbord gewoon verrot is. alsnog bedankt voor de hulp. ene sorry voor alle vage info
Ik neem aan dat je een AMD systeem hebt :?
Ik heb zelf met mijn Slot A 600 en nu met mijn XP 1500+ (altijd geOC-ed) vaak met spelen van Westwood dat ik een kick to desktop krijg.
(renegade, RA2 /YR) misschien heb jij dit ook met jouw systeem.
Ik heb het zelf niet met GTA 3 dus :?
In mijn vorig systeem zat een Geforce 1 en nu zit er een ATI 8500 in dus videokaart probleem ... ik denk het niet.
Ik denk zelf dat het een chipset probleem is ( oud systeem had ook een VIA chipset).
Heb jij voor de door jouw genoemde spellen al een update geïnstalleerd (als die er is)?
Heb je de laatste chipset drivers?
Windows updates willen vaak ook wel helpen.

Taal fouten inbegrepen ;)

Pagina: 1