Google en de search gebruikt?
Limewire is idd wel een goede.
Op vrijdag 05 juli 2002 13:51 schreef QuarkuS het volgende:
samba?
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Samba voor mp3-sharingOp vrijdag 05 juli 2002 14:01 schreef Wirf het volgende:
samba idd
Voor lokaal netwerk is samba erg handig, maar er nou publiek mp3-tjes mee te gaan sharen?
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
NIET MEER DOEN, ik kom niet meer bij!!!!!Op vrijdag 05 juli 2002 13:51 schreef QuarkuS het volgende:
samba?
Ik ben heel zekerOp vrijdag 05 juli 2002 14:03 schreef The_Surfer het volgende:
[..]
Samba voor mp3-sharing![]()
Weet je dat heel zeker?
Voor lokaal netwerk is samba erg handig, maar er nou publiek mp3-tjes mee te gaan sharen?
ik haal bijna alles via smb
edit: jij weet niet hoe groot mn "lokaal" netwerk is
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
ik welIk ben heel zeker
Serieus? Ik heb het een paar maanden geleden geprobeerd, maar toen was er vrijwel niets te vinden (bijna niemand aanwezig).Op vrijdag 05 juli 2002 14:01 schreef The_Surfer het volgende:
giFT is absoluut de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen, er is enorm veel content beschikbaar. Ik gebruik het zelf i.c.m. de frontend kift (KDE) opfgiFTcurs (console).
En wat vind jij veel content? Vergelijkbaar met kazaa/edonkey ofzo?
Verwijderd
Maar helaas toen Sonera kwam hebben ze de gat dicht gemaakt
Op vrijdag 05 juli 2002 14:09 schreef Wirf het volgende:
[..]
Ik ben heel zeker
Verwijderd
Ik heb hem net weer geïnstalleerd, met een nieuwe, goede, console-interface. Er zijn nu 381 users online, maar die sharen wel 2.7 TB (!). Ik zocht wat remixen van Moby en zoeken op Moby levert zeer veel resultaten op. Ziet er veel beter uit dan een paar maanden geleden.Op vrijdag 05 juli 2002 14:23 schreef QuarK het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb het een paar maanden geleden geprobeerd, maar toen was er vrijwel niets te vinden (bijna niemand aanwezig).
En wat vind jij veel content? Vergelijkbaar met kazaa/edonkey ofzo?
UT?Op vrijdag 05 juli 2002 14:09 schreef Wirf het volgende:
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Op vrijdag 05 juli 2002 15:03 schreef intoxicated het volgende:
[..]
UT?
hehe, mn "lokaal" netwerkje hier shared 11.7 TB in totaalOp vrijdag 05 juli 2002 14:52 schreef ralphj het volgende:
[..]
Ik heb hem net weer geïnstalleerd, met een nieuwe, goede, console-interface. Er zijn nu 381 users online, maar die sharen wel 2.7 TB (!).
./LimeWireLinux.bin
Preparing to install...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...
No Java virtual machine could be found from your PATH
environment variable. You must install a VM prior to
running this program.
wat is zo'n Java virtual machine?? en waar haal ik die vandaan?
Verwijderd
Verwijderd
Pff... Een vriend van mij studeert in Wageningen en die heeft ook zo'n walgelijke LAN: de nieuwste films downloaden met 3MB per seconde of nog meer, individuele users die 100GB sharen, etc., etc.Op vrijdag 05 juli 2002 19:31 schreef Wirf het volgende:
[..]
hehe, mn "lokaal" netwerkje hier shared 11.7 TB in totaal
Ben overigens benieuwd wanneer Buma/Stemra of een andere organisatie daarover gaat klagen, want op die universiteitsnetwerken is werkelijk alles te krijgen.
Op zaterdag 06 juli 2002 10:37 schreef ralphj het volgende:
[..]
Pff... Een vriend van mij studeert in Wageningen en die heeft ook zo'n walgelijke LAN: de nieuwste films downloaden met 3MB per seconde of nog meer, individuele users die 100GB sharen, etc., etc.
Ben overigens benieuwd wanneer Buma/Stemra of een andere organisatie daarover gaat klagen, want op die universiteitsnetwerken is werkelijk alles te krijgen.
Verwijderd
Ik heb giFT gecompileerd op mn laptop omdat op mn desktop machine problemen zijn met sommige -dev packets.Daarom wilde ik m installeren als .deb
mn laptop:
Het compileren gaat goed. Make en make install gaan goed. Ik heb als normale user daarna 'debuild' in getypt. dat geeft dan
1
2
3
4
5
| dpkg-checkbuilddeps: Unmet build depedencies: build-essential dpkg-buildpackage: Build dependencies/conflicts unsatified; aborting. dpkg-buikdpackage: (use -d flag to override.) debuild: fatal error at line 456. dpkg-buildpackage failed! |
Als ik -d meegeef gaat ie wel verder. Maar dan segfault ie na installatie op mn desktop.
In welke file kan ik nu kijken om eens te zien wat er nou eigenlijk verkeerd zit met die depedencies?
Het gewoon compileren enzo met 'autogen.sh' ging verder wel goed.Ik kreeg alleen een warning:
1
| Using auilaiary files such as 'aconfig.h', 'config.h.bot' and config.h.top' to define templates for config.h.in is deprecated and discouraged. |
Nou ja die warning kan ik niets aan doen. giFT heeft zelf die files aconfig.h en config.h.top e.d. in de source meegeleverd.Verder start giFT trouwens wel op. Er gebeurd alllen helemaal niets maar met nmap kan ik zien dat er iets luistert op poort 1025. Het lijkt me dus dat ie werkt.
Verwijderd
Laat maar zitten verder. Ik ben er mee gestopt na uren kloten. Het blijkt dat giFT op mn laptop ook niet goed werkt ondanks dat hij wel goed compileert. Daarnaast heb ik hem op mn desktop geprobeerd te compileren. Dit heeft me al uren gekost omdat er een compiler melding komt dat /lib/ccp fails sanity check.Op zaterdag 06 juli 2002 12:34 schreef smasr het volgende:
Vraagje m.b.t. het maken van een debfile van giFT.
Ik heb al van alles geprobeerd. symlinks controleren /usr/bin en /usr/lib en /lib en teven /etc/alternatives, herinstalleren cpp, g++, gcc. Diverse versies etc etc. Allemaal niks.
Ik blijf gnuttella wel gebruiken die werkt prima.
En die CVS snapshots van GiFT variëren nogal eens in stabiliteit.
Verwijderd
Ik heb alleen de server gestart en dat gaat wel goed te gaan op mn laptop dan tenminste maar ik zie geen open poorten verschijnen met nmap.Op zondag 07 juli 2002 05:03 schreef deadinspace het volgende:
Merk wel op dat GiFT uit een server en een client bestaat. Als je alleen de server start krijg je niet veel te zien nee
En die CVS snapshots van GiFT variëren nogal eens in stabiliteit.
Daarnaast heb ik tig keer giFT-setup gedraaid of handmatig de giFT.config doorlopen. Verder giFT-shell gestart. De eerste melding die je daarin krijgt is type 'help'. Dat doe ik dan maar dat doet helemaal niets.
Ik denk dat ie dus helemaal niet loopt ondands geen foutmeldingen. Ach gnutella werkt prima hier ik wilde giFT alleen proberen voor de lol maar ik ben er na zoveel uren aan klooien wat zat van geworden. Ik probeer het over een half jaar ofzo wel weer eens. Ik heb er ook geen zin meer in om er nu nog meer tijd in te stoppen.
Direct Connect !
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Mja, ik vind GiFT ook nog niet echt 'klaar' (als in: het is wat geklooi om het draaiende te krijgen), maar ik vind het idee erachter erg goed: Een server die het eigenlijke download-werk doet, en een client die tegen die server zegt wat hij moet downen.Op zondag 07 juli 2002 10:42 schreef smasr het volgende:
Ik denk dat ie dus helemaal niet loopt ondands geen foutmeldingen. Ach gnutella werkt prima hier ik wilde giFT alleen proberen voor de lol maar ik ben er na zoveel uren aan klooien wat zat van geworden. Ik probeer het over een half jaar ofzo wel weer eens. Ik heb er ook geen zin meer in om er nu nog meer tijd in te stoppen.
Zo kun je dus die server bijvoorbeeld op je gateway/router draaien, en de client op je desktop. Als je dan die client afsluit en je desktop uitzet, dan blijft die server downloaden waar hij mee bezig was.
Maar het heeft wel nog wat werk nodig (en nog plugins voor andere protocollen, zodat je op meerdere netwerken zit met giFT).