Welke spel was dat op de Amiga 500

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cageman|IA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09-2002
Ik heb vroeger op mijn Amiga 500 een spel gehad en ik kan er maar niet op de naam van dat spel komen het ging als volgt.

In het begin kon je kiezen tussen 3 tanks. (1 was geloof ik een scorpion)
Vervolgens in single player moest je naar een andere basis toe crossen en dan een vlag zien te vinden in een gebouw en gevangen bevrijden.
bij multiplayer moest je hetzelfde doen alleen dan tegen elkaar.

weet iemand hoe dit spel heet die wil ik echt weer terug hebben!!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:23

Flexx

This side up

Battlezone ?

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
battle tanks volgens mij.. weet het niet meer zeker, maar ken het spel wel!! heb hem thuis in nederland nog wel ergens op floppy staan.

//edit//
het was firepower.. cool spel overigens
//edit//

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26
Was laatst ook al een thread over... Niet meer dan een maandje geleden geloof ik... Als je goed zoekt vind je daar volgens mij het antwoord! Zaten zelfs screenshots bij :)

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Het is idd Firepower, ik speel hem nog regelmatig op de emu, blijft gewoon leuk in mp.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Firepower!! :) :) Had ik op de PC.. 10Mhz XT enzo, geweldig spel, zeker in multiplayer!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:46

Gerco

Professional Newbie

Firepower was zonder meer een van de beste spellen op de Amiga 500. Lotus 1, 2 en 3 trouwens ook. Ik speelde ook veel The Chaos Engine en Civilisation (natuurlijk wel gemod zodat ik geen disks hoevde te wisselen (lang leve KCSRAM voor de insiders :) )

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Cageman|IA
Thnx peoples, ik heb de adf kunnen downloaden ik zoek me alleen nu nog de pest naar die kick.rom waar ze om vragen.
Ik heb al een search gedaan op got of iemand een link had maar op die links vond ik niks.

Weet iemand nog een site of heeft iemand een .rom
Ik zou dit spel nl weer eens willen spelen was zo relaxed..
thnx

Verwijderd

hehe, die heb ik nog op de Amiga 1000

roeleerspel :)

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Op zaterdag 06 juli 2002 14:59 schreef Cageman het volgende:
Thnx peoples, ik heb de adf kunnen downloaden ik zoek me alleen nu nog de pest naar die kick.rom waar ze om vragen.
Ik heb al een search gedaan op got of iemand een link had maar op die links vond ik niks.

Weet iemand nog een site of heeft iemand een .rom
Ik zou dit spel nl weer eens willen spelen was zo relaxed..
thnx
Gewoon goed zoeken... ik heb zo'n beetje alle standaard kicks (1.3,2.0,3.0,3.1) ... :)
Op vrijdag 05 juli 2002 19:30 schreef Gerco het volgende:
Firepower was zonder meer een van de beste spellen op de Amiga 500. Lotus 1, 2 en 3 trouwens ook. Ik speelde ook veel The Chaos Engine en Civilisation (natuurlijk wel gemod zodat ik geen disks hoevde te wisselen (lang leve KCSRAM voor de insiders :) )
Dan heb je niet veel spellen gespeeld op de Amiga :P

• Cageman|IA
Op zaterdag 06 juli 2002 16:09 schreef RemCow het volgende:

Gewoon goed zoeken... ik heb zo'n beetje alle standaard kicks (1.3,2.0,3.0,3.1) ... :)
Ben ik altijd al slecht in geweest zegt mijn moeder ook altijd.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ooooh ja! Wreed! Firepower! Dat was echt mijn eerste serieuze multiplayer ervaring. Samen met m'n neefje achter 1 14" EGA beeldscherm. Dat spel was machtig! Heel simpel, maar wel supertof!!!

Ik zou 'm bijna weer gaan opzoeken, maar goed, de graphics he? :D

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 16:36 schreef Cageman het volgende:

[..]

Ben ik altijd al slecht in geweest zegt mijn moeder ook altijd.
Check je mail!

Verwijderd

Cage ---> Als je meer spellen zoekt, check dan even mijn signature. :)

p.s. Mijn nieuwe forum is ook online...gimme some feedback :P

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Laten we er dan meteen een centraal topic van maken, want ik zoek ook een spel... Niet dat ik een amiga meer heb maar wie weet werkt het op een emulator:

Het spel is een soort platform (bijna 3d... je ziet het van schuin bovenaf) avonturen spel waarin je als wouldbe tovernaartje in een blauwe bal bent veranderd en je je door een enorm doolhof moet gaan.

Dit dus.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 22:55
http://amiga.l33tz.com staan alle Amiga games op, btw dit is geen warez suplier. Dit is niet mijn intentie iig

..::System Specs::..

Verwijderd

cannon fodder & mk1 vond ik in de Amiga tijdperk wel lacheh.

Verwijderd

En nu we het toch over Amiga games hebben waarvan men de naam zoekt:

Een introotje waarin een banneling uit een vliegende schotel met een sirene erop wordt geschopt op een waterplaneet. Hij krijgt slechts een bootje mee. Na een tijd varen komt die gast (die jij bestuurt) tussen twee rotsen in zee. Op bijde rotsen komen twee geesten te staan in lange magere-hijn-achtige gewaden. Die geven hem per level steeds een opdracht om iets op te halen ("bring us the hammer", bring us the sceptre", etc). En dan ga je eropuit in het bootje om bepaalde vijanden te verslaan. Erg leuk spel, maar ik heb geen idee hoe het heet... Iemand hier?

Verwijderd

Hij is er ook voor de pc kijk maar bij abandonwarez

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 12:05:
Hij is er ook voor de pc kijk maar bij abandonwarez
Bedoelde je dat Amiga-spel dat ik beschreef? Maar hoe heet dat spel dan? :?

Verwijderd

wat dachten jullie van SWIV en midnite resistance and het legendarische R-Type!!
dat waren mooie games.naja... firepower ook wel heb ik ook gespeeld en natuurlijk veel meer...

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Shadow Of The Beast was tof en nog veeel meer

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FIRE POWER uiteraard!
Pagina: 1