Toon posts:

nieuwe videokaart, pc slaat uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht, geforce 4 ti 4200,
de kaart is goed (werkt in andere pc), maar als ik mijn pc aanzet gaan na een paar sec de extra fans uit en hij start dus ook niet meer op.
ook krijgt mijn beeldscherm geen data.

pc:
asus a7v333, 256 mb ddr, club 3d Gforce 4 ti 4200, amd 1800+
win xp, enz

Wie helpt?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

steek dan ff een andere videokaart erin, en ga in je BIOS en kies "Load optimized defaults" of iets dergelijks. Plaats dan je GF4 ti

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
voeding die het niet trekt :?

<edit>
sh007 ik was eerder :7 :+

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe zit het met je voeding(merk + wattage vermogen)?

edit: kon ff niet op het goede woord komen :P

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Op vrijdag 05 juli 2002 13:32 schreef SH007 het volgende:
Hoe zit het met je voeding(merk + wattage)?
btw: wat jij wattage noemt, heet vermogen :D

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is de orginele die bij de kast zat, Antec dragon nogwat. is geloof ik 350 watt
Met mijn oude videokaart (geforce 2) doet hij het nu dus ook niet meer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Druk je ze wel hard genoeg in je AGP sleuf :?

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

350 Watt moet genoeg zijn, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Volgens mij ligt het aan je MB. Misschien dat een Bios update zal helpen, maar wees hier voorzichtig.

Aye aye captain

Verwijderd

Topicstarter
bios updat ed is wel leuk, maar ik kan helemaal niks doen, ik zie alleen een zwart scherm en de pc doet verder dus niks.
ik ken me ook niet voorstellen dat ik iets heb losgetrokken oid, maar ken het misschien een van die platte kabels zijn, dat die nu een draadbreuk heeft ofzo?

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Op vrijdag 05 juli 2002 13:46 schreef ShinKiKouHou het volgende:
350 Watt moet genoeg zijn, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Volgens mij ligt het aan je MB. Misschien dat een Bios update zal helpen, maar wees hier voorzichtig.
hij zegt net dat het met z'n oude gf 2 ook niet meer lukt... dus hij heeft geen beeld (of heeft ie ook een PCI videokaart :D

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb alleen 2 agp kaarten, dus das weer mooi ***

Verwijderd

geforce 4 ti 4200 ???

Welk merk want somige hebben probs met 'somige mobo's

Verwijderd

Topicstarter
Club 3d Gforce 4 ti 4200 64 mb ddr,

maar in die andere pc zit hetzelfde mobo en daar doet ie het wel.

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Het kan ook best zijn dat je per ongeluk kortsluiting hebt veroorzaakt en dus je MB naar kl*te is. Een vriend van me had dat eerst ook. Hij zette dan zijn comp aan en hij deed dan helemaal niks. Ook geen beeldscherm. Ik vrees dat je MB vervangen moet worden.

Aye aye captain

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ligt ook niet aan de kaart. Immers zoals hij al schrijft doet z'n oude het ook niet meer in zijn PC. Lijkt me eerder dat je bij het verwisselen iets hebt beschadigd/kapot/losgetrokken hebt.
Zit alles (geheugen, kabels enz) nog goed vast?
Als er niets los zit, alles behalve CPU (met kooler!) geheugen en VGA los/eruithalen en kijken of je kan booten. Zoja, dan voorzichtig opnieuw beginnen, zonee, dan zal waarschijnlijk je mobo overleden zijn.

Hoor je trouwens tijdens het booten geen piepjes, of gaan er geen info lampjes branden?

succes

Verwijderd

tja dan is toch je mobo stuk kon ie waarschijnlijk niet hebben wat je er ook meegedaan hebt.

Verwijderd

Had 't zelfde, geheugen naar de klote....
Rare is dat ie 't soms deed, totdat de stroom eraf ging en dan was ie weer foetsie. Had em net een week.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

in de draad kan ik niet teruglezen of je het geprobeerd hebt...maaar je zou kunnen proberen de BIOS te resetten...kijken of hij met default setting wel wil booten!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat net als anders opstarten, maar na 5 sec. gaan de powerfans uit en dat was het dan.

hij blijft wel draaien, maar doet verder niets, niet booten helemaal niks, snap er niks van.

Volgens mij zit alles nog vast, maar zonder werkgeheugen booten, ken dat? probeer ik dat straks ff.

mobo's kunnen trouwens een hoop hebben hoor, ik stak een keer een schroevendraaier er doorheen en er makeerde niks aan (behalve een extra luchtgaatje dan)
(een ander mobo dan deze overigens hoor)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die bios resetten?

ik zie niks op mijn scherm

• Steve

Steve

Krokodil \o/

probeer nou ff wat ik zei, met een andere videokaart de default settings laden, en dan de GF4ti4200 erin..

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

de bios reset je heel makkelijk door een jumpertje een tijdje van plekkie te wisselen of wanneer de voeding is losgekoppeld de batterij een paar tellen van je mobo halen...staat als het goed is allemaal in je manual....vooral handig om te weten welke jumpertje dat is.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
Met die andere kaart erin doet hij ook niks

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 16:29
Op vrijdag 05 juli 2002 14:17 schreef rbrandt het volgende:
ik geloof dat je sig wel klopt :+, maar al geklooid met andere kaarten enzo? Toch maar een PCI proberen.

|>

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen pci kaart, dus dat gaat niet, en kortsluiting lijkt me ook onwaarscijnlijk want de stroom was eraf tijdens het wisselen van kaarten

Verwijderd

Heb je niet je fan van je cpu eruit liggen kapot of draadje is er uitgegaan toen je niewe kaart inzette ?

Verwijderd

Hoi dude,

zeg die opmerking dat je geen kortsluiting kan maken omdat de spanning eraf was, daar kun je je nog in vergissen.

Heb je wel eens na het lostrekken van de spanningskabel voor de gein op de powerknop gedrukt???
Ik hoorde dat dan ik laatst met mijn Dual P.Pro aan de slag was gegaan van iemand (ik had ook wat hulp nodig :).
Als je die knop dus indrukt dan slaan een aantal fans (bij mij een stuk of 5) nog even aan het draaiien. Noem het maar een rest stroompje ofzo, maar volgens mij voldoende om toch echt een schadelijke kortsluiting te kunnen veroorzaken.

Maar terug naar het probleem, ik kan je alleen aanraden wat andere al verteld hebben.....

- BIOS resetten met jumper (of middels een klein schroevendraaiertje, zoals op sommige Asus mobo's nodig is.
- PCI videokaart en dan systeem eens checken.
- Geheugen even checken enzo.....

Succes!!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Op vrijdag 05 juli 2002 14:17 schreef rbrandt het volgende:
hoor je geen piepjes ?
Pagina: 1