Ik ben sinds kort begonnen aan een Java studie op de Open Universiteit. Ik las in mijn cursus dat het mogelijk is om applicaties te maken in Java, bedoelen ze hier echt Windows Applicaties, dus .exe mee ? Bestaat die mogelijkheid ?
Nee dit is niet echt mogelijk. Dit is wel mogelijk met visual studio j++ maar dan gebruik je een zeer verouderde Java versie van microsoft. Dit is dus zeker niet aan te raden.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nee geen .exe bestanden. Je kan een jar package maken (filename.jar) en dan starten via :
java.exe -jar filename.jar
Verder kan je een normale 'windows' applicatie maken die ook gewoon op Linux/Solaris/Mac OSX draait.
[wat een timing 13:07]
java.exe -jar filename.jar
Verder kan je een normale 'windows' applicatie maken die ook gewoon op Linux/Solaris/Mac OSX draait.
[wat een timing 13:07]
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Heb je geen compilers die java code kunnen omzetten naar native code van uw keuze?
Ik ben geen Java progger, laat staan Java kenner, maar ik dacht ik dat ik hier zo eens iets had opgevangen.
Ik ben geen Java progger, laat staan Java kenner, maar ik dacht ik dat ik hier zo eens iets had opgevangen.
https://fgheysels.github.io/
Het zou best eens kunnen dat iemand dit wel geprobeert heeft maar dit is niet officieel ondersteund door Sun en consorten.Op vrijdag 05 juli 2002 13:08 schreef whoami het volgende:
Heb je geen compilers die java code kunnen omzetten naar native code van uw keuze?
Daarbij komt ook nog eens dat het natuurlijk lastig is dit bij te houden gezien Java met zo'n hoog tempo aan het vernieuwen en uitbreiden is. dat zo'n compiler haast altijd verouderd is of zeer gelimiteerd.
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Je kan gebruik maken van Jet. Dit is een java naar native code compiler en het werkt heel aardig. Alleen kan je er geen stand allone applicaties mee maken (dus zonder JET) tenzij je natuurlijk een versie gaat aanschaffen 
Er zijn trouwens nog een paar, Jove en JTower en nog een handje vol. Maar Jet is de bekendste.
Maar wat je wel zou kunnen doen is of met een bat file werken (doe ik ook). En ik heb oisyn gevraagd of hij een executable wil maken die een config filetje kan inlezen (of iets anders moois) en dan gewoon java.exe + jouw.jar opstarten.
Er zijn trouwens nog een paar, Jove en JTower en nog een handje vol. Maar Jet is de bekendste.
Maar wat je wel zou kunnen doen is of met een bat file werken (doe ik ook). En ik heb oisyn gevraagd of hij een executable wil maken die een config filetje kan inlezen (of iets anders moois) en dan gewoon java.exe + jouw.jar opstarten.
Verwijderd
Je kunt een jar maken die automatisch start, door in de manifest-file een extra regeltje op te nemen waarmee je spec'd welke class by default gestart moet worden.
Syntax:
Main-Class: classname (zonder .class)
Verder koppel je dan in Windows aan de .JAR extensie het default-commando "java -jar %1" en je kunt je java-apps gewoon starten door te dubbelklikken op de jar of door er een linkje naar te maken.
Verder zijn er wel tools die zgn. een .exe maken, maar daar heb je dan ook weer een runtime voor nodig dus erg veel schiet je er niet mee op. Bovendien gooi je dan een van de grote voordelen van Java weg dus waarom zou je?
Syntax:
Main-Class: classname (zonder .class)
Verder koppel je dan in Windows aan de .JAR extensie het default-commando "java -jar %1" en je kunt je java-apps gewoon starten door te dubbelklikken op de jar of door er een linkje naar te maken.
Verder zijn er wel tools die zgn. een .exe maken, maar daar heb je dan ook weer een runtime voor nodig dus erg veel schiet je er niet mee op. Bovendien gooi je dan een van de grote voordelen van Java weg dus waarom zou je?
Ik ben persoonlijk voor de 'exe' opstarter. Java heeft in mijn ogen (en in die van vele anderen) gefaald op de desktop markt omdat het gewoon anders eruit ziet dan de rest van de apps, en omdat je die 'rare' jars hebt. Mensen die willen gewoon een exe file hebben, en daarom wil ik dus een exe wrapper hebben die eigelijk niets meer doet dan java.exe op te starten met de juiste jar
maar dat hoeft een eind gebruiker niet te weten.
Ik geloof trouwens dat JBuilder 7 ook een wizzard heeft om exe opstarters te maken
Ik geloof trouwens dat JBuilder 7 ook een wizzard heeft om exe opstarters te maken
Hier staat wat info: http://www.javaworld.com/javaworld/javaqa/2000-06/02-qa-0609-exe.html
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Allereerst bedankt voor de snelle reacties 
Ik vraag jullie dit omdat ik binnen enkele maanden misschien een softwarebedrijf wil gaan beginnen. Maar met Java gaat het dus niet lukken om gebruikersvriendelijke software te maken?
Het lijkt me dus het beste om na mijn Java-cursus C++ er bij te leren denk ik
Ik vraag jullie dit omdat ik binnen enkele maanden misschien een softwarebedrijf wil gaan beginnen. Maar met Java gaat het dus niet lukken om gebruikersvriendelijke software te maken?
Ik zou sowieso niet meer werken met c++. Dit is een onnodig gecompliceerde taal waarin je naar mijn mening langer bezig bent dan bv java. Maar je zou anders misschien eens kunnen kijken naar .NET. MS heeft een java copy gemaakt (c# = c sjarp) en daarom kan je dus wel mooie windows apps maken.Op vrijdag 05 juli 2002 13:26 schreef Digital_Ghost het volgende:
Maar lijkt het je niet een beetje gevaarlijk om een software bedrijfje op te starten naast je studie? Ten 1e kan je studie in gevaar komen omdat je op den duur wel vrij veel tijd kwijt bent aan je werk. En ten 2e mis je denk ik ervaring.
Ik zou je willen adviseren om nog eens goed na te denken over je softwarebedrijf. Alleen mensen met erg veel kennis, geluk, of een goed plan kunnen daar tegenwoordig nog van leven. Het is niet meer de tijd dat iedere IT'er met open armen ontvangen wordt.Op vrijdag 05 juli 2002 13:26 schreef Digital_Ghost het volgende:
Denk dus ajb niet dat je na een cursusje gelijk een bedrijf kan beginnen, zo simpel is het niet meer tegenwoordig
Op vrijdag 05 juli 2002 13:29 schreef -NW het volgende:
en een trage boel blijft het waarschijnlijk toch
Alarmnummer, is c# freeware ?Ik zou sowieso niet meer werken met c++. Dit is een onnodig gecompliceerde taal waarin je naar mijn mening langer bezig bent dan bv java. Maar je zou anders misschien eens kunnen kijken naar .NET. MS heeft een java copy gemaakt (c# = c sjarp) en daarin kan je dus wel mooie windows apps maken.
En dat lijkt precies op Java, of meer op C++ ?
SWTOp vrijdag 05 juli 2002 13:29 schreef -NW het volgende:
en een trage boel blijft het waarschijnlijk toch
Maar als je echt een goed product wilt maken, dan zou ik gewoon gaan voor de grootste markt, en die hele belachelijke platform onafhankelijkheid de rug toe keren. En verder gebruik maken van al die fijne dingetjes zoals OLE en COM objecten, om je applicatie op een super eenvoudige manier de features te geven die jij erin wilt hebben.
Ik ben dus tegen platform onafhankelijkheid voor desktop apps (wel voor platform onafhankelijkheid voor non gui apps).
.NET is freeware (of iets in die geest). Je kan er gewon apps mee maken en verkopen voor geld. Alleen moet je nog een IDE kopen. *mensen correct me if I am wrong".Op vrijdag 05 juli 2002 13:33 schreef Digital_Ghost het volgende:
[..]
Alarmnummer, is c# freeware ?Zo niet, hoeveel kost een licentie hiervan?
C# = java copy, dus daar lijkt het echt enorm veel op.En dat lijkt precies op Java, of meer op C++ ?
Verwijderd
haha moet je gapen omdat je dat al zoveel gehoord hebt.
hmmm .. ....
en toen ging er een lichtje branden
hmmm .. ....
en toen ging er een lichtje branden
Glimi, ik heb al eerder een softwarebedrijf gehad (en nu nog 1 eenmanszaak en 2 VOF's). Ik weet hoe moeilijk het is, maar mijn vorige softwarebedrijf had veel suc6.. Ik ben er alleen mee gestopt omdat ik de programma's in Visual Basic had geprogrammeerd (zegt genoeg lijkt meIk zou je willen adviseren om nog eens goed na te denken over je softwarebedrijf. Alleen mensen met erg veel kennis, geluk, of een goed plan kunnen daar tegenwoordig nog van leven. Het is niet meer de tijd dat iedere IT'er met open armen ontvangen wordt.
Denk dus ajb niet dat je na een cursusje gelijk een bedrijf kan beginnen, zo simpel is het niet meer tegenwoordig
Maar het duurt een behoorlijke tijd voordat je ook goed in java leert programmeren. Je zult ten 1e goed oo moeten leren proggen, en dat leer je niet alleen op de uni. Daarvoor moetje ook ervaring opdoen. Naast het oo proggen heb je nog 10.000 api`s die je kan gebruiken en velen daarvan zijn weer een vak opzich. Je bent gewoon een tijd bezig om goed in java te leren proggen. Ik zou dus heel goed overdenken om nu al een bedrijf op te zetten, want je mist gewoon de java ervaring ervoor.
Kun jij me uitleggen dan waarom je geen kwaliteit kan leveren in VB ( VB.NET niet meerekenend )? Dat begrijp ik niet helemaal. Ook weet ik niet waarneer je vorige softwarebedrijf gestopt is, maar dit jaar is er echt veel veranderd.Op vrijdag 05 juli 2002 13:41 schreef Digital_Ghost het volgende:
Glimi, ik heb al eerder een softwarebedrijf gehad (en nu nog 1 eenmanszaak en 2 VOF's). Ik weet hoe moeilijk het is, maar mijn vorige softwarebedrijf had veel suc6.. Ik ben er alleen mee gestopt omdat ik de programma's in Visual Basic had geprogrammeerd (zegt genoeg lijkt me) en ik wilde de mensen kwaliteit leveren en dat lukt niet met VB ben ik achter gekomen
Allemaal niet lullig bedoeld enzo, maar ik zit zelf ook in de sector en zie de klappen vallen om me heen
Glimi,
Voor de software die ik maakte (searchengine software) was VB niet geschikt. Ook de packages die meegeleverd moesten worden aan de setup waren een ramp. Ten eerste onnodig grote bestanden en bij 1 op de 10 gebruikers werkte het niet.
Voor de software die ik maakte (searchengine software) was VB niet geschikt. Ook de packages die meegeleverd moesten worden aan de setup waren een ramp. Ten eerste onnodig grote bestanden en bij 1 op de 10 gebruikers werkte het niet.
Met Symantec Visual Cafe kan je wel degelijk exe files maken
je kiest dan bij een nieuw project gewoon voor Java Application in plaats van Java AWT Applet
Visual Cafe is nu alleen overgenomen door WebGain
maar ik neem aan dat die optie niet weggelaten is
oja, je bent dan wel verplicht een Main methode te maken en uiteraard "extends Applet" is ook overbodig wanneer een applicatie gemaakt wordt
het is zelfs mogelijk met behulp van die Main methode om parameters mee te geven aan je exe file wanneer deze opgestart wordt
je kiest dan bij een nieuw project gewoon voor Java Application in plaats van Java AWT Applet
Visual Cafe is nu alleen overgenomen door WebGain
maar ik neem aan dat die optie niet weggelaten is
oja, je bent dan wel verplicht een Main methode te maken en uiteraard "extends Applet" is ook overbodig wanneer een applicatie gemaakt wordt
het is zelfs mogelijk met behulp van die Main methode om parameters mee te geven aan je exe file wanneer deze opgestart wordt
Ik vroeg net aan de hoofdprogrammeur op mijn werk of hij nog iets anders wist en hij zei dat je gewoon .exe files kan maken met Javac (Java Compiler) . Werkt dit echt?
Ik neem aan dat je het over visual cafe 2 (misschien 3 nog) hebt, want daar kon dat inderdaad mee. Maar ten 1e is het deployen een ramp, en ten 2e maken ze tegenwoordig echt geen native code compilers, want vanuit die hoek heb ik daar nog nooit iets over gehoord.
Als ze tegenwoordig nog zo`n optie hebben, dan is dat denk ik hetzelfde als bij JBuilder, gewoon een exe opstarter genereren voor jar files. En dan wel gebruik maken van de vm.
Als ze tegenwoordig nog zo`n optie hebben, dan is dat denk ik hetzelfde als bij JBuilder, gewoon een exe opstarter genereren voor jar files. En dan wel gebruik maken van de vm.
Ik denk dat jullie er hard over moeten denken om de man eens ander werk te gevenOp vrijdag 05 juli 2002 14:57 schreef Digital_Ghost het volgende:
Ik vroeg net aan de hoofdprogrammeur op mijn werk of hij nog iets anders wist en hij zei dat je gewoon .exe files kan maken met Javac (Java Compiler) . Werkt dit echt?
ps: ik neem aan dat jullie het over de java compiler van Sun (of eventueel IBM) hebben, want hier werken 99% van de java programmeurs volgens mij mee.
Nou uhm nee, best wel niet zo. Waarom zou Sun het grondsbeginsel van hun eigen programmeertaal gaan zitten hakkenOp vrijdag 05 juli 2002 14:57 schreef Digital_Ghost het volgende:
Software is natuurlijk net zo gebruiksvriendelijk als je het zelf maakt, dat heeft niets met de taal te maken IMHO, daar ziet de gebruiker toch niets van.Op vrijdag 05 juli 2002 13:26 schreef Digital_Ghost het volgende:
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Pagina: 1