Toon posts:

PHP en interbase

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met de conversie van een hele grote site waar een mysql database achter zit naar een interbase database.

Nu zijn er voor interbase binnen php zeer weinig functionaliteiten beschikbaar, in ieder geval minder dan voor mysql (neem bijvoorbeeld het tellen van resultaten ( mysql_num_rows) daar is dus geen vergelijkbare functie voor binnen interbase naar mijn weten)). Weet iemand of er iets van een php module is, waardoor er meer functies vrijkomen voor interbase ?

Thanx

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:32

Skef

Ik scheer.me

Ik weet niet of er een standaard-module (of class) voor is, maar je zou iig een heleboel dingen zelf in elkaar kunnen brouwen...

ibase_num_rows maak je denk ik zo...

Gewoon kijken wat er in gaat bij mysql, kijken wat er uit komt, en dan proberen dat na te bouwen met functies die wel standaard zijn... Moet nie zo moeilijk zijn toch?

(Ik heb ook al eens de substr-functie "opnieuw" gebouwd, maar dan zo zodat hij ook rekening houdt met hele woorden/zinnen.)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Op PHPBuilder.com hebben een tutorial over PHP en Interbase staan (opzetten, maar altijd goed om te lezen): Getting started with php and InterBase
Google leverde ook al een hoop resultaten: Google results: php interbase
En natuurlijk php.net/interbase :P (maar die wist je al (hoop ik ;)))

Ok, echt antwoord op je vraag naar een module ofzo geef ik niet, maar ik heb dan ook niet echt gezocht :+