Toon posts:

geen audio meer na cd-kopie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP pro en wilde gister ff een cd'tje bakken. Wist nog niet dat ie beveiligd was..dat bleek bij thuiskomt, nadat Nero geen ene bit had geschreven en het ook achterop de cd stond die ik wilden branden

Vervolgens doe ik winamp aan, begint te spelen maar na drie seconden stopt ie ermee. Geen geluid meer uit de boxen. Zelfde in windows media player. Daar speelt ie wel gewoon door..maar hoor je maar af en toe een stukje muziek van zeg 0.5 seconden.

Misschien een HDD probleem d8 ik..dus paar mp3'tjes overgezet naar andere HDD maar daar hetzelfde. Heb het ook als ik een divx draai..wel beeld, geen geluid. Heb Nero eraf gehaald..alles gechecked..krijg geen foutmelding mbt tot codecs dus lekker vaag.

heb een merloze geluidskaart van 3 jaar oud, 320 Ram, PII-350.

Verwijderd

heb ik ook gehad met mijn onboard audio van mijn p3 500, koop gewoon een soundblaster 128 pci voor ongeveer 17 euro (zie pricewatch)

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is, dat bij het opstarten wel de hele windowns tune wordt gespeeld en deze ook goed hoorbaar is...weliswaar met een vreemde ruis..mara toch. Dus helemaal kapot is die dan toch niet.

maar ik koop wel ff zo'n 128'tje..kijken of het dan werkt...

Verwijderd

Topicstarter
kdan, heb er een creative 128 kaartje ingestopt en ja, nu blijft ie wel doorspelen, maar als ik een zware applicatie opstart zoals PSP, photoshop kraken mijn boxen als ik weet niet wat.

Het lijkt dan net alsof ie er mee wil gaan kapppen en dan als de applicatie opgestart is er niks aan de hand.

Ik heb mijn applacatie en OS op een HDD van 6.4 staan en alle andere data/MP3 op een Maxtor 80 gig 7200 RPM.

Aangezien ik vaak wissel van applicatie..ben ik toch wel erg benieuwd hoe ik dit irritante probleem kan oplossen

Verwijderd

Wat voor merk mobo heb je en wat voor chipset ?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 06 juli 2002 21:07 schreef bikkel78 het volgende:
kdan, heb er een creative 128 kaartje ingestopt en ja, nu blijft ie wel doorspelen, maar als ik een zware applicatie opstart zoals PSP, photoshop kraken mijn boxen als ik weet niet wat.
Die goedkope soundblaster-meuk geven me een partij storing van de PCI bus door op de uitgang dat is echt niet normaal. Staat toevallig je uitgangssignaal vrij laag en je speakers erg hard?
Heb je ook alle on-board sound gedisabled?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud Tacoma mainboard met een Intel 840BX chipset.

Kijk, het vage is dat alles perfect werkte totdat ik die cd probeerde te randen. Volgens zit er dus iets die data in PCI bus vast te houden want het lijkt erop dat als een app veel geheugen vraagt, dat dan ten koste gaat van Winamp.

Ik heb 320 RAM en XP pro draaien dus zou het niet kunnen zijn...denk ik :?

Onboard staat disabled, alles gaat nu via het creative PCI 128 kaartje.
Pagina: 1