Toon posts:

Windows klok loopt niet verder.

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vervelend probleem met mijn windows klok. Als ik de computer uitzet loopt hij niet verder, dus zodra ik de computer weer aanzet staat hij op dezelfde tijd als dat ik hem uitzette. De batterij is goed en er zijn ook geen virussen aanwezig. Weet iemand een oplossing voor dit probleem, zonder dat ik een of ander vaag synchroniseer programmetje hoef te installeren.

Verwijderd

hmm dat heb ik ook, met winXP

gebruik de uxthemepatch, ligt het daar misschien aan ??

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17
Als je windows opnieuw installeert doet die het dan wel??? anders ligt het aan je bios

Verwijderd

Welke Windows versie heb je dan precies?, zou je de volgende keer even de juiste Windows versie in je topictitel kunnen vermelden? voor meer info zie de
[topic=471457/1/25] :)

Als je de pc uitzet en vervolgens boot in het BIOS dan staat de tijd ook niet goed? zet anders de tijd goed in het BIOS (safe settings) druk de pc uit en boot vervolgens opnieuw in het BIOS. Staat de tijd nu wel goed dan zou het aan Windows kunnen liggen, staat de tijd weer verkeerd dan zou ik als eerste ff kijken bij het BIOS batterij

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:58
Je kan je pc ook in dos laten opstarten, via een bootdisk, vervolgens uitzetten en dan kijken of de klok ook gestopt is op het moment dat je hem had uitgeschakeld. Zoniet dan is het windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows 98 en als ik die opnieuw installeer dan blijf ik het probleem houden. En als ik doe wat garfield zeg doet hij precies het zelfde. Maar de batterij is goed en maak ook goed contact met het moederboord. Kan het zijn dat de bios gewoon defect is?

• EnsconcE
  • Laatst online: 30-04 11:58
Heb je al gezocht naar een bios update?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu nog een keer te proberen wat garfield zei, en nu zie ik dat de tijd gewoon stil sta in de bios :? Bios is al up to date nu de klok nog :D

Verwijderd

Waarschijnlijk is de timer een beetje aan gort.
Ik kan mij voorstellen dat Windows de tijd niet rechtstreeks uit de bios haalt, maar vanuit de pulsen zelf berekent.
Dus ik denk dat de timer (de klok voor je bios) kapot is, maar dat het kristal nog wel pulsen afgeeft waardoor Windows de klok laat doorlopen.

Verwijderd

ik draai winXP bld 2600 ..

hmm wat kan ik aan een kapotte timer doen ??

nieuw mobo ??

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 20:57

Glabbeek

Dat dus.

Op vrijdag 05 juli 2002 18:39 schreef Phytagoras het volgende:
ik draai winXP bld 2600 ..

hmm wat kan ik aan een kapotte timer doen ??

nieuw mobo ??
Als workaround kan je in je startup van windows een timeserver benaderen om de klok goed te zetten.

En zo is het maar net.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kijk eens naar de timeserver bij het 3e tabblad (Internet Time).

de betaler vervuilt

Verwijderd

aja, handig, maarre hij update slechts eens per week ...

kan ik em ook instellen dat hij et bij elke start up doet ?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kan ook statbar oid gebruiken met Xp... merk je haast niet :)

Heeft ook TimeSyncronisatie om de 10 minuten of minder... of meer.. wat je wilt ;0

Verwijderd

Het kan dat de batterij op je moederboard ver leeg is, vervang hem eens zal ik zeggen.

Succes ermee!!!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zaterdag 06 juli 2002 08:19 schreef jeroenj het volgende:
Het kan dat de batterij op je moederboard ver leeg is, vervang hem eens zal ik zeggen.

Succes ermee!!!
Klets :) Ik hab er ook last van, en heb een machine van een half jaar oud. (of is dat ook oud ;))

Maaruh, bij mij was het na een format c: weg. Moes toch een keer formatten, toen was het ook meteen weg.

• Mentalist
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 06 juli 2002 08:19 schreef jeroenj het volgende:

Succes ermee!!!
Hij zegt dat z'n klok stilstaat dus dat kan niet...
Ik heb een oude Socket 7 machine en daar zit niet eens een bios batterij in :o. Door middel van de windows klok kan ik zelfs de uptime bijhouden :+ (kan btw ook met de bios klok)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geen [forum=11] probleem...

--> [forum=7] :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat doet het dan in Opslagmedia & I/O Controllers?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:39

Jaymz

Keep on moving !

Eventjes uitrusten onderweg :P

OM -> PMG :)

Verwijderd

whahahaha

moi = stomme windows time n00b !!! }:O

whahahaha
hij stond gewoon in de de verkeerde tijd zone, en elke dat ie time update deed, sprong de tijd terug. :D

ik zou ergens in australie zitten !!! :D:D

whahahahahaha

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 16:43

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

!DOH!

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Op maandag 08 juli 2002 23:41 schreef Phytagoras het volgende:
whahahaha

moi = stomme windows time n00b !!! }:O

whahahaha
hij stond gewoon in de de verkeerde tijd zone, en elke dat ie time update deed, sprong de tijd terug. :D

ik zou ergens in australie zitten !!! :D:D

whahahahahaha
hehehe lol

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55
Move PMG -> eh... darn, we hebben geen sub forum voor 'stomme windows time n00b's' :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1