Ik heb hier een vervelend probleem met mijn windows klok. Als ik de computer uitzet loopt hij niet verder, dus zodra ik de computer weer aanzet staat hij op dezelfde tijd als dat ik hem uitzette. De batterij is goed en er zijn ook geen virussen aanwezig. Weet iemand een oplossing voor dit probleem, zonder dat ik een of ander vaag synchroniseer programmetje hoef te installeren.
Verwijderd
Welke Windows versie heb je dan precies?, zou je de volgende keer even de juiste Windows versie in je topictitel kunnen vermelden? voor meer info zie de
[topic=471457/1/25]
Als je de pc uitzet en vervolgens boot in het BIOS dan staat de tijd ook niet goed? zet anders de tijd goed in het BIOS (safe settings) druk de pc uit en boot vervolgens opnieuw in het BIOS. Staat de tijd nu wel goed dan zou het aan Windows kunnen liggen, staat de tijd weer verkeerd dan zou ik als eerste ff kijken bij het BIOS batterij
[topic=471457/1/25]
Als je de pc uitzet en vervolgens boot in het BIOS dan staat de tijd ook niet goed? zet anders de tijd goed in het BIOS (safe settings) druk de pc uit en boot vervolgens opnieuw in het BIOS. Staat de tijd nu wel goed dan zou het aan Windows kunnen liggen, staat de tijd weer verkeerd dan zou ik als eerste ff kijken bij het BIOS batterij
Je kan je pc ook in dos laten opstarten, via een bootdisk, vervolgens uitzetten en dan kijken of de klok ook gestopt is op het moment dat je hem had uitgeschakeld. Zoniet dan is het windows.
Ik gebruik windows 98 en als ik die opnieuw installeer dan blijf ik het probleem houden. En als ik doe wat garfield zeg doet hij precies het zelfde. Maar de batterij is goed en maak ook goed contact met het moederboord. Kan het zijn dat de bios gewoon defect is?
Heb je al gezocht naar een bios update?
Ik zit nu nog een keer te proberen wat garfield zei, en nu zie ik dat de tijd gewoon stil sta in de bios
Bios is al up to date nu de klok nog
Verwijderd
Waarschijnlijk is de timer een beetje aan gort.
Ik kan mij voorstellen dat Windows de tijd niet rechtstreeks uit de bios haalt, maar vanuit de pulsen zelf berekent.
Dus ik denk dat de timer (de klok voor je bios) kapot is, maar dat het kristal nog wel pulsen afgeeft waardoor Windows de klok laat doorlopen.
Ik kan mij voorstellen dat Windows de tijd niet rechtstreeks uit de bios haalt, maar vanuit de pulsen zelf berekent.
Dus ik denk dat de timer (de klok voor je bios) kapot is, maar dat het kristal nog wel pulsen afgeeft waardoor Windows de klok laat doorlopen.
Als workaround kan je in je startup van windows een timeserver benaderen om de klok goed te zetten.Op vrijdag 05 juli 2002 18:39 schreef Phytagoras het volgende:
ik draai winXP bld 2600 ..
hmm wat kan ik aan een kapotte timer doen ??
nieuw mobo ??
En zo is het maar net.
Verwijderd
aja, handig, maarre hij update slechts eens per week ...
kan ik em ook instellen dat hij et bij elke start up doet ?
kan ik em ook instellen dat hij et bij elke start up doet ?
je kan ook statbar oid gebruiken met Xp... merk je haast niet 
Heeft ook TimeSyncronisatie om de 10 minuten of minder... of meer.. wat je wilt ;0
Heeft ook TimeSyncronisatie om de 10 minuten of minder... of meer.. wat je wilt ;0
Verwijderd
Het kan dat de batterij op je moederboard ver leeg is, vervang hem eens zal ik zeggen.
Succes ermee!!!
Succes ermee!!!
KletsOp zaterdag 06 juli 2002 08:19 schreef jeroenj het volgende:
Het kan dat de batterij op je moederboard ver leeg is, vervang hem eens zal ik zeggen.
Succes ermee!!!
Maaruh, bij mij was het na een format c: weg. Moes toch een keer formatten, toen was het ook meteen weg.
Hij zegt dat z'n klok stilstaat dus dat kan niet...Op zaterdag 06 juli 2002 08:19 schreef jeroenj het volgende:
Succes ermee!!!
Ik heb een oude Socket 7 machine en daar zit niet eens een bios batterij in
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Geen [forum=11] probleem...
--> [forum=7]
--> [forum=7]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wat doet het dan in Opslagmedia & I/O Controllers?
Eventjes uitrusten onderweg 
OM -> PMG
OM -> PMG
Verwijderd
whahahaha
moi = stomme windows time n00b !!!
whahahaha
hij stond gewoon in de de verkeerde tijd zone, en elke dat ie time update deed, sprong de tijd terug.
ik zou ergens in australie zitten !!! :D:D
whahahahahaha
whahahaha
hij stond gewoon in de de verkeerde tijd zone, en elke dat ie time update deed, sprong de tijd terug.
whahahahahaha
!DOH!
Everybody happy??? I soon change that here we go...
hehehe lolOp maandag 08 juli 2002 23:41 schreef Phytagoras het volgende:
whahahaha
whahahaha
whahahahahaha
Move PMG -> eh... darn, we hebben geen sub forum voor 'stomme windows time n00b's'
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1