[MYSQL]/[PHP] PHP stopt nix in de DB

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Wolfenstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 20:35
Dit is een deel van mijn script:
PHP:
1
<?if (isset($_POST['seed']) AND !empty($_POST['headline']) AND !empty($_POST['intro1'])) {    //ff makkelijke vars maken    $seed = $_POST['seed'];    $headline = $_POST['headline'];    $intro1 = $_POST['intro1'];    // check of er al een row is met deze seed    mysql_query("SELECT * FROM newstemp WHERE seed='$seed'");    $rows = mysql_affected_rows();    // zo nee, maak dan een nieuwe row    if ($rows = 0) {        mysql_query("INSERT INTO newstemp ('seed', 'headline', 'intro1') VALUES ('$seed','$headline','$intro1')");    }    // zo ja, update dan die row    else {        mysql_query("UPDATE newstemp SET headline='$headline', intro1='$intro1' WHERE seed='$seed'");    }else {echo "Niet alle velden zijn ingevuld";}?>

Het probleem is alleen dat ie helemaal nix in de database pleert. Ik begrijp echt niet wat ik fout doen....

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

or die(mysql_error())
zie de P&W faq over debuggen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 22:56
Tja, hier kunnen we eigenlijk niets mee.
Je moet ook beseffen dat GoT geen helpdesk is, of een dienst waar je zomaar je script kunnen binnengooien en het 's avonds werkend kunt ophalen.

Je moet zelf wat moeite doen, probeer eens de hints van D2k, debug eens je script en ga na waar de fout precies zit en hoe het komt dat het niet werkt.

https://fgheysels.github.io/

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

dit kan wel dicht trouwens. Debuggen maakt deel uit van het programmeren en dit moet je in eerste instantie echt zelf doen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.