[IE6] Ondersteuning VB scripting

Pagina: 1
Acties:

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik heb IE6 custom geinstalleerd. Nu was ik zo handig :o om Ondersteuning voor Visual Basic scripting uit te zetten.

Op zich niet zo'n probleem, d8 ik.

Nu kan ik bijv. www.windowsupdate.com niet meer bereiken, ik krijg de volgende foutmelding.

Eerst melding dat VB scripting nodig is voor webpagina:

Afbeeldingslocatie: http://www.expack.nl/images/vb_error1.jpg

Daarna, na [Downloaden] de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.expack.nl/images/vb_error2.jpg

Heb ook al geprobeerd via de MS site het gedeelte handmatig binnen te halen, maar dit lukte niet. Ook lijkt me een nieuwe install van IE6 niet echt super; het systeem zou daardoor verkloot kunnen worden.

• Arnout
De onderste melding verschijnt al twee weken dus het lijkt me niet aannemelijk dat een server o.i.d. down is.

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
ik denk dat ie VBscript probeert te downloaden van Windows Update, maar om dat te downloaden heeft ie VBscript nodig, en dat heb je niet... je hebt dus een probleem zeg maar :)

aangezien je daar niet echt mee op schiet, zal ik je proberen te helpen.

Hoe heb je IE6 geinstalleerd? vanaf een cd, waarop alle CABs enzo staan? dan zal er waarschijnlijk ook een cabje bij staan met VBscript. Probeer anders setup te starten via configuratiescherm -> software. kies nu niet voor verwijderen, maar installatie wijzigen (o.i.d.). Als het goed is zie je dan alles wat je al geinstalleerd hebt. je kunt dan VBscript aanvinken, en deze erbij installeren (in plaats van alles opnieuw). Suc6 ermee!

• Arnout
Op vrijdag 05 juli 2002 20:21 schreef Kauwgomballen het volgende:
Hoe heb je IE6 geinstalleerd? vanaf een cd, waarop alle CABs enzo staan? dan zal er waarschijnlijk ook een cabje bij staan met VBscript.
'k Heb 't geïnstalleerd vanaf windowsupdate.com. :)
Probeer anders setup te starten via configuratiescherm -> software. kies nu niet voor verwijderen, maar installatie wijzigen (o.i.d.). Als het goed is zie je dan alles wat je al geinstalleerd hebt. je kunt dan VBscript aanvinken, en deze erbij installeren (in plaats van alles opnieuw). Suc6 ermee!
Ik zal 't proberen, maar volgens mij kun je via die weg alleen maar de installatie ongedaan maken. Maar 'k zal het proberen. Bedankt. :)

• Arnout
Het is gelukt.

Niet via Configuratiescherm | Software, want ook wanneer ik 'Toevoegen / Verwijderen' aanklik en daarna kies voor: 'Onderdelen toevoegen' begint 'ie te emmeren dat 'de bestanden voor Windows Update niet gevonden zijn op deze computer'. :?

Uiteindelijk door het opnieuw uitvoeren van de setup op internet was ie gelukkig zo smart om te herkennen dat het om een reeds bestaande installatie ging, en ik kon zo doorgaan omdat het vinkje reeds stond voor 'Ondersteuning voor Visual Basic scripting'. :) Reboot, en klaar. :)

[n00b mode]
Deze forum kan dus op slot. :P
[/n00b mode]