[slotcooling] Wat geeft het beste resultaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Topicstarter
Mede-tweakers! *D

Situatie: Ik heb een Aopen HQ-48Pro miditower. Aan de achterkant van de case zit een 80mm Enermax outtake fan, deze vreet deels de hitte van mijn CPU en videokaart weg uit de kast. Echter, niet genoeg. De videokaart wordt zelf alsnog te heet en zorgt ervoor dat mijn systeem compleet hangt wanneer hij oververhit. Nu zit ik te denken om een cooler bij te plaatsen, en zit te dubben tussen twee slotcoolers.

Kandidaten:

- Zalman slotcooler FB-123
Dit is een slotcooler die ik ter hoogte van de videokaart kan plaatsen. Deze zuigt de hitte weg bij de GPU. Echter, hitte wordt dan rondgecirculeerd door mijn kast, gaat wel weg bij mijn GPU, maar is de kast nog niet uit.
Link: http://www.zalman.co.kr/english/product/fb123.htm

- Titan TTC-003
Dit is een slotcooler die een bracket van een slot inneemt, dus ONDER de GPU komt te hangen, maar wel de hitte wegzuigt uit de kast. Fannetje is kleiner dan de Zalman FB-123.
Link: http://www.titan-computer.de/003.htm

Nu is de vraag: Wat zal de beste resultaten gaan geven? De Titan of de Zalman? Of beiden? Of alternatieven?

Ik hoop dat jullie meer inzicht hierop kunnen geven. :)

Alvast thanks! :P

... en oranje! :P

Verwijderd

Ik heb zo'n slotkoeler die in een slot moet. Zit onder mn videokaart. Ik heb wel het gevoel dat het een beetje helpt, maar echt veel zal het niet zijn :)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 18:36

PoweRoy

funky!

die titan

de lucht moet weg en niet circuleren(wordt steeds warmer)

[This space is for rent]

Verwijderd

Die slotkoelers zuigen dikke aars. Ik heb er het afgelopen jaar 3 doorgejaagd. Deze gingen allemaal resoneren naar een tijdje of vette kabaal maken. De enige goeie slotkoeler imho is de Iceberg IB 135. Echter die is moeilijk te verkrijgen (komt neer op 30 euro voor zon dingetje).

De ib130 is ook wel goed en die kan je voor 10 euro wel bemachtigen.

Die zalman koeler is alleen geschikt voor airflow, maar blaast dus geen koude lucht naar binnen of warme naar buiten...

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Thanks voor zover, maar nog een vraag.

Inderdaad, er wordt opgemerkt dat de warmte moet worden weggezogen en niet verplaatst. Om die reden wordt de Titan hier aanbevolen en niet de Zalman. Anderen beweren dat die Titan slotcoolers niet een lang leven zijn beschoren (hij moet het wel langer uithouden dan 3 maanden bijvoorbeeld). Om die reden heeft de Zalman mijn persoonlijke voorkeur.

Ik heb de indruk dat de hitte bij mijn videokaart blijft 'hangen'. Als je dan zo'n Zalman plaatst dan zit er in ieder geval beweging in de zaak. De hitte kan dan weggezogen worden door de Enermax outtake die al aanwezig is in de kast.

Klopt deze redenatie, of heb ik het mis? :?

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Titan2x80mm is misschien dit wat voor je :?

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Hmm, misschien wel, maar wat zijn de voordelen t.o.v. de andere twee producten die ik noemde? Waarom zou ik deze moeten nemen?

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Meer luchtverplaatsing, de warme lucht die van de vidcard komt gaat meteen naar buiten of juist over de vidcard heen; hangt ervan af hoe je de fans instelt...
zo'n gewone slotcooler die zijn meestal nogal fragiel.
Ikzelf heb de zalman en die titan samen bestelt; die krijg ik als het goed is morgenochtend binnen, dus die ga ik ff rustig uittesten; dus ik laat nog van me weten morgen; welke het beste werkt/meest effectief is. (mits ik eraan toekom |:()
edit:
beetje aangepast, staat zo wat vriendelijker ;)

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Ik begrijp dat je de door jou genoemde Titan TTC-CF80A en de Zalman FB-123 hebt besteld dus?

Ik ben benieuwd. Als je meer info daarover kan geven dan graag. :)

Ik zie trouwens wel dat je al bijzonder veel andere fans in je case hebt hangen. Hoe ga je nu merken wat het best gaat performen, tussen de andere herrie door? Of zet je die uit? :)

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Wat ik bestelt heb is inderdaad de Titan TTC-CF80A en de Zalman FB123.
Ja ik denk ze allemaal uit te zetten of de intake fans en 1 80mm outtake aan te laten of misschien alle manieren testen :+;

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Ondertussen, zijn er nog meer suggesties/ervaringen (van anderen) voordat ik tot aankoop overga?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn ervaring is dat zo'n slotkoeler veel lawaai maakt en weinig doet, dus.. gewoon intake outtake fans inbouwen

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 05 juli 2002 15:03 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Ondertussen, zijn er nog meer suggesties/ervaringen (van anderen) voordat ik tot aankoop overga?
zaag een gat in de zijkant van je kast, en zet daar een 80mm of 120mm fan in

evt. kan je het zelfs zonder zagen, door creatief met zo'n afdekplaatje en een losse 80mm fan te zijn

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
En, RoadKill21? Al ervaringen? :)

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Sorry ik heb het een beetje druk en kan dus nu ff niet aan mijn pc rommelen, de spullen die ik had bestelt zijn btw vandaag pas aangekomen :(.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Jammer. ;(

Nouja, ik zal nog even afwachten wat jouw bevindingen zijn. Anyway toch bedankt. :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 15:47 schreef Ener-G het volgende:

[..]

zaag een gat in de zijkant van je kast, en zet daar een 80mm of 120mm fan in

evt. kan je het zelfs zonder zagen, door creatief met zo'n afdekplaatje en een losse 80mm fan te zijn
Eindelijk een met hersens...
het heeft even geduurd hoor mensen maar dit is er dan zo met meer dan een IQ van 100 :P

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Roadkill21?

Inmiddels dik twee weken verder... heb je al nieuws over de prestaties van jouw gemaakte combo?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

De zalman heeft imo zowieso geen nut. Aangezien je kast onder normale omstandigheden dicht zit. Dan kan die fan totaal geen lucht aanzuigen of je moet een gat in je case maken ofzo. Maarja dan kan je de fan netzogoed aan je kast bevestigen.

Je kan beter een fan over de GeForce heen laten blazen vanaf je harddisken zeg maar.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Nah,

Gisteren was er een computerbeurs in de beurt, en tot mijn vreugd lag de Titan-cooler die ik hierboven beschrijf voor het luttele bedrag van € 9,-. Voor dat bedrag kon ik hem niet laten liggen.

Ik heb hem gekocht, en in mijn PC geplaatst. Direct onder mijn videokaart. Gevolg (voor zover ik nu kan bepalen): mijn hitteprobleem is verleden tijd. :P Ik heb nog geen enkele hanger gehad, ook niet na excessief veel gamen. Het systeem zou voorheen al lang een keer gehangen moeten hebben, maar dat doet hij gelukkig niet. :P

Kortom: de 9 eurootjes volledig waard, die koeler! Nu maar hopen dat hij het lang vol houdt...

* iNSaNe-oNe keeps his fingers crossed. :)

Verwijderd

ik vroeg me eigenlijk af wat het verschil was tussen deze 2 slotkoelers:
- Slot Cooler Titan TTC-003 (http://www.titan-computer.de/003.htm)
- Slot Cooler Titan TTC-004 (http://www.titan-computer.de/004_n.htm)

ik zie geen verschil tussen deze 2 behalve dan dat het een andere uitvoering is :?

qua prijs schelen ze overigens bijna 2 euro

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Het enige inderdaad wat mij opvalt is dat de TTC-004 een ander type fan heeft (gewoon met blades). Dat heeft de TTC-003 niet. Voor de rest? Geen idee. ;)

Wél kan ik je vertellen dat ik na een maand nog steeds blij ben met mijn TTC-003. That's all. :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb zon slotkoeler, me videokaart verbouwd zodat de lucht door het koelblok word gezogen,m en dan via de fan weg gaat, daaronder zit dan die slot koeler zodat de warme lucht meteen weg is, daar komt vrij warme lucht uit.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb er eentje van Justcooler oid,weet alleen niet wat ik er mee aan moet |:(
Ooit es gekocht bij alternate ,zit nog in de verpakking :)
Afbeeldingslocatie: http://www.justcooler.com.tw/english/products/system/FC-100.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

TTC-004 ook veel nicere uitvoering vind ik persoonlijk

Koop ik er daar wel 2 van :7

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik zou de TTC-003 kopen, dat is een echte radiaal fan, ik heb net een iceberg terug gebracht, omdat hij ook blies waar hij moest zuigen, het was ook een gewone axiale fan in een hoesje zoals de TTC-004.

specs

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Is dit niet een beetje een oud topic mensen??

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
maar nog wel handig, er staat heel weinig in de search over slot/radiaal koelers

specs

Verwijderd

dan ga ik maar voor de TTC-003 :*)

Bedankt voor de hulp _/-\o_

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Hey sorry voor dit schopje maar van waar willen jullie die Titan TTC-003 kopen???

ik kan hem niet in de pricewatch vinden...?

edit: of is dit geen goeie VGA cooler meer? Kennen jullie misschien een betere?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Slotfan... ARGH. niet doen, heb je niks aan. Zo`n ding zal alleen de lucht wegzuigen en laat nou net de GPU-fan die lucht willen gebruiken om je kaart te koelen...

Weining lucht verplaatsing en geen positive invloed = niet aan te raden. Kan beter zelf met een extra fan gaan rommelen (zoals ik :p)

Use the Search Luke...

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03-2025
Silentpuma schreef op 22 oktober 2002 @ 21:25:
Slotfan... ARGH. niet doen, heb je niks aan. Zo`n ding zal alleen de lucht wegzuigen en laat nou net de GPU-fan die lucht willen gebruiken om je kaart te koelen...

Weining lucht verplaatsing en geen positive invloed = niet aan te raden. Kan beter zelf met een extra fan gaan rommelen (zoals ik :p)
hmm, maar er hang precies tussen mijn videokaart en mijn geluidskaart een warme 'luchtwolk'.. overal in mijn kast is het best cool behalve daar... wat moet ik dan daaraan doen als een slotfan volgens jouw niet goed is...?

ik heb trouwens 2 casefans achter hangen en 1tje beneden aan de rechterzijkant..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Topicstarter
Reactie op Silentpuma:

Vriend, niet voor het een of ander, maar ik heb juist het tegenovergestelde in mijn kast weten te bewerkstelligen. :D

Door gebruik van zo'n slotfan heb ik mijn temperatuur met een graadje of 10 naar beneden gekregen. Mijn videokaart werd niet meer oververhit, wat te lezen is in deze draad. Allemaal door zo'n slotfan. De hitte wordt niet verplaatst erdoor, maar juist weggezogen bij de GPU.

Ik beweer dus het tegenovergestelde: JUIST kopen, zo'n slotfan (zie het als een outtake fan) :Y)

Verwijderd

Dremel een 80 mm blowhole ter hoogte van je vga en douw der een 80mm fan in?

Ps ...unban KingOfDos plz.. ;)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Ik gebruik zelf zo'n TTC-003 slotfan, recht onder mijn proc (Gf2 die er in zit wordt niet zo warm....) aangezien mijn wrede Compaq kast helemaal geen outtake holes heeft aan de achterkant :/

Dit TTC-003 werkt als een trein. Enige nadeel is dat ie ENORM veel herrie maakt..... zonder dat zing hoor ik bijna niks, met dat ding is het straaljagertijd....... Is daar nog wat aan te doen? Heeft iemand die vinnetjes in de outtake al weg gedremeld? En helpt dat?

Verwijderd

hier weer een schopje, wat is nu de beste die ik kan kopen? ik heb precies het zelfde probleem

Verwijderd

ik heb wel iets gevonden in de pricewatch een Titan TTC-D5T
is dit ook zo iets?

edit:
sorry voor deze post8(7 het is een gewone cpu cooler. Hier heb ik dus niks aan, weten jullie wel een andere slot cooler dan?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 15:45 ]

Verwijderd

DeXtOuRiuS schreef op 22 October 2002 @ 15:34:
Hey sorry voor dit schopje maar van waar willen jullie die Titan TTC-003 kopen???

ik kan hem niet in de pricewatch vinden...?

edit: of is dit geen goeie VGA cooler meer? Kennen jullie misschien een betere?
Op de site http://www.freezinghardware.nl is hij onder systeemkoelers te vinden. Althans de Titan TTC-003 :)

• B_FORCE
  • Niet online
ik heb gewoon een 6x6 fannetje voor mijn vga kaart , aan de zijkant (zeg maar tegen de zijkant waar de sloten zitten opgehangen) , die blaast dus koude lucht naar binnen (door al mijn koelvinnetjes :P ) werkt perfect, systeem is hooguit 1°C omhoog gegaan.

kost je wel 2 sloten....

One World Concepts

Pagina: 1