Toon posts:

[ASP] Meerdere databases met slechts 1 form

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een bedrijf een webpagina aan het maken die een beetje orde moet scheppen in de grote database massa op het netwerk. De webpagina is bijna klaar maar ik zit nog met een groot probleem :(

Via een query zijn alle databases met elkaar verbonden via bijvoorbeeld autonumbers, maar als ik informatie toevoeg aan een database, komt er bij slechts één database een record bij. Dus die verhouding met autonumbers klopt niet meer...

Ik wil dus eigenlijk dat als ik een webform invul, dat bij meer dan 1 database een record wordt toegevoegd, met 1 druk op de knop! Kan dit :? en zijn er misschien andere alternatieven??

• jantje_20
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 23:00
Ja volgens mij:

Maak connectie met database1 en tabelnaam
schrijf de inputfields weg
sluit connectie

Maak connectie met database2 en tabelnaam
schrijf de inputfields weg
sluit connectie

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Ja, zoals Jantje al zegt kan je toch gewoon 2 connecties openen, beide met een andere tabel en dan tegelijk updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan de form toch maar naar 1 database laten schrijven?? moet ik dan een soort loop maken ofzow?? :?

Ik heb wel ff gezocht op internet en nieuwsgroepen maar ik kan nergens dit probleem vinden!

• .GoO
Op vrijdag 05 juli 2002 12:47 schreef tlobker het volgende:
Maar ik kan de form toch maar naar 1 database laten schrijven?? moet ik dan een soort loop maken ofzow?? :?

Ik heb wel ff gezocht op internet en nieuwsgroepen maar ik kan nergens dit probleem vinden!
:?

Je kan gewoon de waarden uit het form vandaan halen met request.form of request.querystring, en die dan in zoveel datababes zetten als je maar wilt.. Heeft normaal gesproken helemaal niks met een loop te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik bijna alles heb gemaakt met frontpage (leer ik veel van :)) en die doet een beetje omslachtigmet een webbot:
code:
1
2
3
4
5
6
  <!--webbot bot="SaveDatabase" SuggestedExt="asp"
  U-ASP-Include-Url="_fpclass/fpdbform.inc" S-DataConnection="TPA"
  S-RecordSource="TPA" U-Database-URL="fpdb/TPA.mdb"
  S-Form-Fields="TrainPart NumberOfTrains ProjectNumber Inquirer MarketSegments Week InstallArea BidDueDate Countries EndUsers Volume SuncPress Molw InquiryType Personnel DisPress GasTypes InquiryCountry PlatformID"
  S-Form-DBFields="Train\ Part Number\ of\ trains ProjectNumber Inquirer Market\ Segment Week Area Bid\ Due\ Date Country\ Installation EndUser Volume Suction\ Pressure MOL\ Weight Inquiry\ Type SDDH\ Personnel Discharge\ Pressure Gas Inquirer\ Country Infield\ Platform\ ID"
  -->

Heb je misschien een id hoe ik deze kan aanpassen? anders moet ik alle code overschrijven, en het asp bestand is inmiddels vrij groot!

• .GoO
Op vrijdag 05 juli 2002 13:08 schreef tlobker het volgende:
Het probleem is dat ik bijna alles heb gemaakt met frontpage (leer ik veel van :)) en die doet een beetje omslachtigmet een webbot:
code:
1
  lelijke code  -->

Heb je misschien een id hoe ik deze kan aanpassen? anders moet ik alle code overschrijven, en het asp bestand is inmiddels vrij groot!
Jaa daaag, frontpage :r

Hier begin ik dus echt niet aan... Ik zou je adviseren het zelf te maken want die code is onoverzichterlijk en het is echt veel leuker om het zelf te doen..

Verwijderd

Topicstarter
naja, ik ga weekend vieren en maandag bel ik wel een ASP expert op... Dit soort problemen heb ik nog niet genoeg ASP 'losse code' ervaring mee en ik zit met frontpage een beetje aan het limiet qua functies...

Fijn weekend ;)

• .GoO
Op vrijdag 05 juli 2002 13:15 schreef tlobker het volgende:
naja, ik ga weekend vieren en maandag bel ik wel een ASP expert op... Dit soort problemen heb ik nog niet genoeg ASP 'losse code' ervaring mee en ik zit met frontpage een beetje aan het limiet qua functies...

Fijn weekend ;)
Misschien handig om je er eerst eens zelf in te gaan verdiepen dan..

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je orde wilt scheppen, pak de databases aan, in 90% van de gevallen zijn meerdere databases ongemakkelijk en onhandig.

• .GoO
Op vrijdag 05 juli 2002 13:21 schreef raptorix het volgende:
Als je orde wilt scheppen, pak de databases aan, in 90% van de gevallen zijn meerdere databases ongemakkelijk en onhandig.
Ik neem aan dat ie ipv databases tabellen bedoelde.. Als ie ook nog eens meerdere databases gebruikt is het helemaal een onbegonnen zootje..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 22:56
Leer misschien eerst de basics van programmeren en leer gewoon ASP.
Naar mijn idee heb je geen idee wat je aan het doen bent, en verwacht je dat anderen het voor jou oplossen.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.