Hoewel BeeHive een geweldige lib is, toch weer een probleempje:
Ik heb een layer ('parent') met daarin een andere layer ('child'). Wanneer ik nu de inhoud van de 'parent'-layer aanpas door middel van een .write() of een .add() verdwijnt de 'child' layer.
De volgende code demonstreert het probleem.
Wanneer ik de inhoud van 'parent' verander voordat ik de 'child' eraan vastmaak is er niks aan de hand, maar ik wil juist later nog de inhoud kunnen wijzigen...
Nu kan ik dat 'child' wel loskoppelen van de 'parent', maar hij erft juist de positie over enzo en dat moet wel behouden blijven..
Is er een manier om dit op te lossen?
of moet ik alles in onafhankelijke layers stoppen en de posities steeds gaan opvragen enzo..?
ps. hopelijk is het verhaal niet al te vaag geworden
Ik heb een layer ('parent') met daarin een andere layer ('child'). Wanneer ik nu de inhoud van de 'parent'-layer aanpas door middel van een .write() of een .add() verdwijnt de 'child' layer.
De volgende code demonstreert het probleem.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| parentlayer = new dynObject('parent');
parentlayer.setProperties(200, 2, 100, rowheight, 'visible', 'red');
parentlayer.write("");
childlayer = new dynObject('child','parent');
childlayer.setProperties(200, 200, 100, rowheight, 'visible', 'blue');
childlayer.write("");
parentlayer.add("test"); |
Wanneer ik de inhoud van 'parent' verander voordat ik de 'child' eraan vastmaak is er niks aan de hand, maar ik wil juist later nog de inhoud kunnen wijzigen...
Nu kan ik dat 'child' wel loskoppelen van de 'parent', maar hij erft juist de positie over enzo en dat moet wel behouden blijven..
Is er een manier om dit op te lossen?
of moet ik alles in onafhankelijke layers stoppen en de posities steeds gaan opvragen enzo..?
ps. hopelijk is het verhaal niet al te vaag geworden