[PHP/Linux] ODBC datasource op een PC in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 11:26
Hoi,

voor een klant ben ik bezig met een systeem dat via ODBC een connectie moet maken naar een datasource op een PC binnen het interne netwerk. Dus de datasource staat niet op dezelfde bak als de webserver. Volgens mij kan ik via de PHP odbc_connect() alleen maar de datasource aangeven, niet de server waarop die datasource staat. Is het dan de bedoeling dat in die datasource definitie moet staan dat hij naar die externe server connect? Kheb hier verder niet echt ervaring mee, werk eigenlijk alleen met MySQL, dus wat hulp zou niet gek zijn.

Wat extra info:

Beide PC's draaien linux

de code voor mijn connect:

$connect = odbc_connect("testwebdial","username","pass") or die (odbc_errormsg());

maar hierop krijg ik deze error:

Warning: SQL error: [iODBC][Driver Manager]Data source name not found and no default driver specified. Driver could not be loaded, SQL state IM002 in SQLConnect in /usr/ local/psa/home/vhosts/webdial.nl/httpdocs/site/html/odbctest.php on line 12
[iODBC][Driver Manager]Data source name not found and no default driver specified. Driver could not be loaded

Iemand enig idee wat dit precies inhoudt en er een oplossing voor heeft?

Thnx alvast :)

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Volgens mij staat er toch in je DSN waar (op welke server) de datasource staat?

Als je bv. een DSN aanmaakt voor een SQL Server databank, dan moet je toch opgeven op welke server je databank staat?

https://fgheysels.github.io/

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 11:26
Op vrijdag 05 juli 2002 11:23 schreef whoami het volgende:
Volgens mij staat er toch in je DSN waar (op welke server) de datasource staat?

Als je bv. een DSN aanmaakt voor een SQL Server databank, dan moet je toch opgeven op welke server je databank staat?
uhm ja dat leek mij ook, maar dat moet ik toch ff met die klant overleggen, kheb dat namelijk niet in elkaar gedraaid.

maar goed het lijkt inderdaad logisch ja

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.