Win2k AD icm Router

Pagina: 1
Acties:

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb hier een win2k AD, en wil binnen het netwerk een router plaatsen om de clients toegang te geven tot het internet.
Router geconfigureerd en werkend, connectie werkt.
Clients: ingesteld, gateway = ip van router, dns van domein server ip, en twee andere van de provider hard opgegeven.
Maar het wil dus niet werken op op welke manier dan ook om maar iets contact te maken met internet nog router.
Nu weet ik dat je ook de mogelijk hebt om, via DNS van Win2k te forwarden, dit wil echter niet, omdat het een root dns en er staat dat forwarding niet mogelijk is.

Wie heeft er een idee van wat er fout gaat?

Verwijderd

Kun je de router pingen? Als je dat kunt, probeer dan eens een www adres te benaderen op hard IP. Als je dat kunt weet je dat DNS een probleem geeft. Kun je dat niet, dan belt je router misschien niet uit o.i.d. Misschien moet die router dan opnieuw geconfigd worden

Als je wel een www adres op IP kunt benaderen, kun je 2 dingen doen.

1) De root zone van je DNS weg gooien, dan kun je weer forwarden en alles
2) een extra 'cashing only' DNS erbij maken. En die opgeven bij je internet clients. Deze DNS moet dan ook als DefGateway de router hebben

edit:
Root zone is die map met alleen een puntje

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Na die root zone verwijderen moet je wel ff dns herstarten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Kan de router pingen, zal inderdaad even proberen op ip adres een website op te vragen.
Als ik de DSN verwijder, hoe ga ik dat dan aanpakken?
Eerst de service stoppen, dns verwijderen en daarna weer op nieuw starten?

Verwijderd

Je moet niet de DNS verwijderen. Je opend DNS manager en verwijdered alleen de zone file met die punt!!!

En zoals predator zei effe DNS opnieuw starten