Hallo, daar ben ik weer met mijn vervelende 'newbie' vragen. Vorige keer kreeg ik al te horen dat ik 'basic' was en daarom werd mijn topic gesloten, allemaal leuk en aardig maar ik daar schiet ik niet zoveel mee op. Nou kan ik natuurlijk uren PHP gaan studeren, maar ik dacht, mocht iemand het toevallig zo 1 2 3 weten, dan scheelt mij dat een hoop tijd en moeite. Wellicht een egoistische gedacht, maar laat ik het toch nog maar eens proberen.
Hier een stukje code dat de root en de subdirs binnen een directory uitleest:
Zoals je misschien gezien hebt, probeer ik de .doc bestanden eruit te filteren, nou lukt dat ook wel, maar dan alleen voor de root dir en niet de sub dirs. Weet iemand hoe ik het zo kan krijgen dat hij ook de sub dirs filtert?
Mijn dank is groot voor jullie hulp!
Hier een stukje code dat de root en de subdirs binnen een directory uitleest:
PHP:
1
| <?function getDirList ($dirName) {$d = dir($dirName);while($entry = $d->read()) {if ($entry != "." && $entry != ".." && stristr($entry, ".doc") != "") {if (is_dir($dirName."/".$entry)) {echo 'Directory <a href="'.$dirName.'/'.$entry.'/">'.$entry."/</a><br>";getDirList($dirName."/".$entry);} else {echo '<li><a href="'.$dirName.'/'.$entry.'">'.$entry."</a><br>";}}}echo "</ul>";$d->close();}$direct = ('documenten');if (OpenDir) { if($direct !=""){ getDirList($direct);}}?> |
Zoals je misschien gezien hebt, probeer ik de .doc bestanden eruit te filteren, nou lukt dat ook wel, maar dan alleen voor de root dir en niet de sub dirs. Weet iemand hoe ik het zo kan krijgen dat hij ook de sub dirs filtert?
Mijn dank is groot voor jullie hulp!