Toon posts:

[iptables] h323-conntrack-nat patch applied niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer IPtables aan de praat te krijgen met Netmeeting support en daarvoor moet ik de h323-conntrack-nat patch apply-en. Ik heb dit op verschillende manieren geprobreerd via de patch-o-matic, maar hij blijft weigeren. De patch-o-matic laat al wel bij het starten een lijst langs komen van "already applied" waar oa de "pending/0-newnat13" in voorkomt. Deze is nodig voor de h323 patch, maar zou dus al aanwezig moeten zijn. Maar elke poging om de h323 patch te accepteren/apply-en leidt tot "could not find place to slot in ip_conntrack.h line" (en dat 3 keer). Wat gaat er mis?? Ik werk met kernel 2.4.19-rc1 (gepatched voor xfs) en een cvs snapshot van iptables van 3 juli (ftp van netfilter.samba.org). Ik snap het echt niet meer :? Elke suggestie is dus zeer welkokm :Y)

Ola, ik ben hier nou ook al een paar uurtjes mee aan het klooien geweest. Tot dusver no luck. Ik werk met iptables 1.2.6a (de snapshot van gister) en kernel 2.4.19-rc1. Wanneer ik de patch-o-matic gebruik (ik zou geen andere methode weten trouwens) komt er bij "already applied" de "pending/0-newnat13" langsvliegen, dus dat zal wel goed zitten. Alleen als ik de h323-conntrack-nat patch probeer, blijft ie zeggen "could not find place to slot in ip_conntrack.h line" (en dat 3 keer). Zelfs als dat de enige patch is die ik probeer (door bij alle andere "no" te zeggen). Wat gaat hier fout?? Suggesties iemand

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:33
Download de patch handmatig (als het even mogelijk is ;p) en patch handmatig.

Probeer het ook zonder XFS (als dat een optie is...) XFS veranderd vrij veel in de kernel.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, die patch kan ik niet vinden voor deze kernel en zonder xfs patcht ie ook niet... zelfs de newnat patch doet het dan niet eens :( Iemand nog suggesties? Kennelijk werkt het bij anderen toch wel :?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op vrijdag 05 juli 2002 09:39 schreef vert het volgende:
Ik probeer IPtables aan de praat te krijgen met Netmeeting support en daarvoor moet ik de h323-conntrack-nat patch apply-en.
[root@wrkst linux-2.4.18.orig]# patch -p1 < ~igmar/h323-conntrack-nat.patch.txt
patching file include/linux/netfilter_ipv4/ip_conntrack_h323.h
patching file net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_h323.c
patching file net/ipv4/netfilter/ip_nat_h323.c

Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd..

Die patch komt van
http://ftp.samba.org/ftp/unpacked/netfilter/userspace/patch-o-matic/extra/

• Ronald
Kijk hij gebruikt 2.4.19-rc1

als je kijkt hoe waanzinning groot de patch van .18 naar .19 is, dan kun je ook wel bedenken dat een patch tegen .18 mischien wel niet applied. wachten tot marcelo 19 released, dan komt er ook wel een nieuwe patch.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op maandag 08 juli 2002 12:27 schreef RonaldH het volgende:
Kijk hij gebruikt 2.4.19-rc1

als je kijkt hoe waanzinning groot de patch van .18 naar .19 is, dan kun je ook wel bedenken dat een patch tegen .18 mischien wel niet applied. wachten tot marcelo 19 released, dan komt er ook wel een nieuwe patch.
Dan kun je ook op je klompen aanvoelen dat die patch problemen gaat opleveren. Zonde van de post zou ik zeggen.

Handiger is eerst de h323 patch, en dan pas de rc1.

• Ronald
Op maandag 08 juli 2002 12:33 schreef igmar het volgende:

[..]

Dan kun je ook op je klompen aanvoelen dat die patch problemen gaat opleveren. Zonde van de post zou ik zeggen.

Handiger is eerst de h323 patch, en dan pas de rc1.
Gaat waarschijnlijk om dezelfde reden niet werken ;)

Pagina: 1