Toon posts:

Een pentium 166mmx overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht naar andere topics hier over maar daar werd ik niet wijzer van. Ik heb een pentium 166 mmx en die wil ik overklokken. Ik heb het al is geprobeerd door met die jumpers te rotzooien en toen was mijn harde schijf helemaal leeg dat wil ik dus niet nog een keer. Sommige mensen zeggen dat het in het boekje van je mobo staat maar die heb ik niet. Ik weet niet wat voor mobo het is maar ik kan wel even foto's maken van het mobo dan kan misschien een van jullie erachter komen welke het is of welke jumpers ik kan veranderen zonder de harde schijf leeg te krijgen. Weet iemand ook hoe dat zou komen dat toen mijn hd leeg was?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Begin eerst met zoveel mogelijk info te geven over je systeem, met name je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het nouw juist ik weet niks van het mobo wat voor info wil je weten dan kijk ik of ik het kan vinden.

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:55

sKitZo

:)

Op vrijdag 05 juli 2002 10:29 schreef Dievenbaker het volgende:
Dat is het nouw juist ik weet niks van het mobo wat voor info wil je weten dan kijk ik of ik het kan vinden.
merk en type nummer lijkt me handug :? staat meestal wel op mobo... anders even chipset type ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 2 grote chips naast elkaar en daar staat op VX-pro II

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Met de moederbord string die je tijdens het opstarten ziet kun je redelijk veel. :) (Onderaan in het scherm)

Verwijderd

Topicstarter
Er is ook een chip en daar staat op: Burn-in met daarnaast een stickertje waar op staat: Amibios american megatrends

• Arnout
Op vrijdag 05 juli 2002 10:39 schreef Dievenbaker het volgende:
Er is ook een chip en daar staat op: Burn-in met daarnaast een stickertje waar op staat: Amibios american megatrends
AMI Bios dus.

Dan is het logisch vervolg:

1. www.google.com
2. 'ami+identification'
3. "IK DOE EEN GOK" :Y)
4. --> http://www.ami.com/support/bios.html

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg deze nummers:

release: 12/15/1997 S

51-1213-001437-00111111-071595-UT801X-001_10_UTRON-F

• Arnout
Op vrijdag 05 juli 2002 10:51 schreef Dievenbaker het volgende:
51-1213-001437-00111111-071595-UT801X-001_10_UTRON-F
Paste die string eens in google. ;)

Verwijderd

als je de handleiding hebt kun je de fsn opvoeren van 66 naar 75 dan loopt hij harder. van 2.5*66=165 naar 2.5*75= 187 mhz de mp is gelockt als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt die nummers die ik net heb gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Op het mobo staat ook een tabelletje dan staan er een paar jumpertjes in ieder geval het nummer daarvan en daarachter de cpuclk

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:01 schreef Dievenbaker het volgende:
Op het mobo staat ook een tabelletje dan staan er een paar jumpertjes in ieder geval het nummer daarvan en daarachter de cpuclk
dat zijn de mp jumer of fsb. verander die eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze veranderd en ik ga nu de comp aanzetten kijke wat er gebeurd

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft nu hangen. maar er staat wel 190mhz
de laatste zin

Loading boot record from....ide-0
daar blijft hij dus hangen

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik dan nu doen weer terug zetten?

• sKitZo
  • Laatst online: 20-02 07:55

sKitZo

Op vrijdag 05 juli 2002 11:15 schreef Dievenbaker het volgende:
Wat moet ik dan nu doen weer terug zetten?
zou ik wel doen ja... waarschijnlijk kan hij 190 mhz niet aan

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

gebruik de edit knop |:(

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:18 schreef sKitZo het volgende:

[..]

zou ik wel doen ja... waarschijnlijk kan hij 190 mhz niet aan
op een ander manier de jummpers zetten en oja teken even voor jezelf hoe ze horen te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik hem nog anders overklokken want hij loopt vast bij de 190mhz. En waar ligt het aan dat hij vast loopt bij die 190 mhz?

Wat heb ik dan net veranderd de multip. of de fsb?
En kan ik dat andere dan nog verandere wat ik net niet heb veranderd? Ik zie maar een tabel op mijn mobo dus ik weet niet of ik dat andere (ik denk fsb) dat kan verandere

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ergens gelezen dat als je je comp hebt over geklokt en als hij bij het opstarten van het os vastloopt dat dat misschien kan verholpen worden door het voltage iets omhoog te gooien klopt dit? en waar kan ik dat voltage iets omhoog gooien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het tabbelletje gevonden voor de 2.5 3 etc... als ik dat verander blijft hij bij 2.5 en bij 3 blijft het gewoon 166 mhz is hij dan multiplier gelockt?

• scorpie
  • Laatst online: 18:27

scorpie

Supra Addict

al een keer gezegd:

use the force:
http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :)

anyway, probeer steeds de fsb of multiplier met 1 stapje te verhogen en kijken waar hij hem niet meer pakt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 13:20 schreef Dievenbaker het volgende:
Ik heb het tabbelletje gevonden voor de 2.5 3 etc... als ik dat verander blijft hij bij 2.5 en bij 3 blijft het gewoon 166 mhz is hij dan multiplier gelockt?
yep, en dat heb je nogal pech.
Ik heb een 166mmx @ 266mmx :) (3,5x75)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hier kan je veel info vinden: [topic=525314/1/150] :Y)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

vette n00b tweaking hier. Maar wel leuk om te lezen. :7

Maar je kan ook proberen hem minder ver over te klokken. Dus de fsb die je net hebt overgeklokt maar een klein beetje overklokken. Misschien loopt ie dan niet vast

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik die fsb van 66 naar 75 doe (dat is de kleinste stap) loopt hij vast. Ik heb ergens gelezen datje dan het voltage een klein beetje omhoog moet gooien kan dat ook? en gaat er niks aan kapot?

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 14:20
Dit nummer (51-1213-001437-00111111-071595-UT801X-001_10_UTRON-F) i.c.m. Google bracht mij via http://computertech.server101.com/xpro.htm op de site http://www.pcchips.com/index2.html

Volgens de eerste site heb je een 'PC Chips Model: M559 (On-board sound)'
Als je dan bij de PC Chips site gaat kijken bij 'Technical' moet ook jij in staat zijn om je Multiplier jumpers te vinden. heb je weer wat te proberen....

Jammer genoeg hadden ze geen manual op de site staan voor de M559. Misschien als je ze een mail stuurt...

Verwijderd

Faq -> Slotje

voor bios strings check Wim's bios site
WWW.WIMSBIOS.COM

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm PCchips bord heb ik ook nog gehad. Dat wordt inderdaad heel hard zoeken naar een handleiding, he he.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07
Het meeste staat toch echt in de FAQ hoor.
Slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.