Ik heb al gezocht naar andere topics hier over maar daar werd ik niet wijzer van. Ik heb een pentium 166 mmx en die wil ik overklokken. Ik heb het al is geprobeerd door met die jumpers te rotzooien en toen was mijn harde schijf helemaal leeg dat wil ik dus niet nog een keer. Sommige mensen zeggen dat het in het boekje van je mobo staat maar die heb ik niet. Ik weet niet wat voor mobo het is maar ik kan wel even foto's maken van het mobo dan kan misschien een van jullie erachter komen welke het is of welke jumpers ik kan veranderen zonder de harde schijf leeg te krijgen. Weet iemand ook hoe dat zou komen dat toen mijn hd leeg was?
Begin eerst met zoveel mogelijk info te geven over je systeem, met name je moederbord.
Dat is het nouw juist ik weet niks van het mobo wat voor info wil je weten dan kijk ik of ik het kan vinden.
merk en type nummer lijkt me handugOp vrijdag 05 juli 2002 10:29 schreef Dievenbaker het volgende:
Dat is het nouw juist ik weet niks van het mobo wat voor info wil je weten dan kijk ik of ik het kan vinden.
Met de moederbord string die je tijdens het opstarten ziet kun je redelijk veel.
(Onderaan in het scherm)
Er is ook een chip en daar staat op: Burn-in met daarnaast een stickertje waar op staat: Amibios american megatrends
AMI Bios dus.Op vrijdag 05 juli 2002 10:39 schreef Dievenbaker het volgende:
Er is ook een chip en daar staat op: Burn-in met daarnaast een stickertje waar op staat: Amibios american megatrends
Dan is het logisch vervolg:
1. www.google.com
2. 'ami+identification'
3. "IK DOE EEN GOK"
4. --> http://www.ami.com/support/bios.html
Paste die string eens in google.Op vrijdag 05 juli 2002 10:51 schreef Dievenbaker het volgende:
51-1213-001437-00111111-071595-UT801X-001_10_UTRON-F
Verwijderd
als je de handleiding hebt kun je de fsn opvoeren van 66 naar 75 dan loopt hij harder. van 2.5*66=165 naar 2.5*75= 187 mhz de mp is gelockt als het goed is.
Verwijderd
dat zijn de mp jumer of fsb. verander die eens.Op vrijdag 05 juli 2002 11:01 schreef Dievenbaker het volgende:
Op het mobo staat ook een tabelletje dan staan er een paar jumpertjes in ieder geval het nummer daarvan en daarachter de cpuclk
Hij blijft nu hangen. maar er staat wel 190mhz
de laatste zin
Loading boot record from....ide-0
daar blijft hij dus hangen
de laatste zin
Loading boot record from....ide-0
daar blijft hij dus hangen
zou ik wel doen ja... waarschijnlijk kan hij 190 mhz niet aanOp vrijdag 05 juli 2002 11:15 schreef Dievenbaker het volgende:
Wat moet ik dan nu doen weer terug zetten?
gebruik de edit knop
multisync is gebanned dat was hard nodig :D
Verwijderd
op een ander manier de jummpers zetten en oja teken even voor jezelf hoe ze horen te staan.Op vrijdag 05 juli 2002 11:18 schreef sKitZo het volgende:
[..]
zou ik wel doen ja... waarschijnlijk kan hij 190 mhz niet aan
Kan ik hem nog anders overklokken want hij loopt vast bij de 190mhz. En waar ligt het aan dat hij vast loopt bij die 190 mhz?
Wat heb ik dan net veranderd de multip. of de fsb?
En kan ik dat andere dan nog verandere wat ik net niet heb veranderd? Ik zie maar een tabel op mijn mobo dus ik weet niet of ik dat andere (ik denk fsb) dat kan verandere
Wat heb ik dan net veranderd de multip. of de fsb?
En kan ik dat andere dan nog verandere wat ik net niet heb veranderd? Ik zie maar een tabel op mijn mobo dus ik weet niet of ik dat andere (ik denk fsb) dat kan verandere
Ik heb net ergens gelezen dat als je je comp hebt over geklokt en als hij bij het opstarten van het os vastloopt dat dat misschien kan verholpen worden door het voltage iets omhoog te gooien klopt dit? en waar kan ik dat voltage iets omhoog gooien?
al een keer gezegd:
use the force:
http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
anyway, probeer steeds de fsb of multiplier met 1 stapje te verhogen en kijken waar hij hem niet meer pakt.
use the force:
http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
anyway, probeer steeds de fsb of multiplier met 1 stapje te verhogen en kijken waar hij hem niet meer pakt.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
yep, en dat heb je nogal pech.Op vrijdag 05 juli 2002 13:20 schreef Dievenbaker het volgende:
Ik heb het tabbelletje gevonden voor de 2.5 3 etc... als ik dat verander blijft hij bij 2.5 en bij 3 blijft het gewoon 166 mhz is hij dan multiplier gelockt?
Ik heb een 166mmx @ 266mmx
Hier kan je veel info vinden: [topic=525314/1/150]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
vette n00b tweaking hier. Maar wel leuk om te lezen. 
Maar je kan ook proberen hem minder ver over te klokken. Dus de fsb die je net hebt overgeklokt maar een klein beetje overklokken. Misschien loopt ie dan niet vast
Maar je kan ook proberen hem minder ver over te klokken. Dus de fsb die je net hebt overgeklokt maar een klein beetje overklokken. Misschien loopt ie dan niet vast
Maar als ik die fsb van 66 naar 75 doe (dat is de kleinste stap) loopt hij vast. Ik heb ergens gelezen datje dan het voltage een klein beetje omhoog moet gooien kan dat ook? en gaat er niks aan kapot?
Dit nummer (51-1213-001437-00111111-071595-UT801X-001_10_UTRON-F) i.c.m. Google bracht mij via http://computertech.server101.com/xpro.htm op de site http://www.pcchips.com/index2.html
Volgens de eerste site heb je een 'PC Chips Model: M559 (On-board sound)'
Als je dan bij de PC Chips site gaat kijken bij 'Technical' moet ook jij in staat zijn om je Multiplier jumpers te vinden. heb je weer wat te proberen....
Jammer genoeg hadden ze geen manual op de site staan voor de M559. Misschien als je ze een mail stuurt...
Volgens de eerste site heb je een 'PC Chips Model: M559 (On-board sound)'
Als je dan bij de PC Chips site gaat kijken bij 'Technical' moet ook jij in staat zijn om je Multiplier jumpers te vinden. heb je weer wat te proberen....
Jammer genoeg hadden ze geen manual op de site staan voor de M559. Misschien als je ze een mail stuurt...
Hmm PCchips bord heb ik ook nog gehad. Dat wordt inderdaad heel hard zoeken naar een handleiding, he he.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()