- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
De machine is reeds enkele keren geherstart!
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
100% zeker geen firewall in dit segment...
Bovendien hangt er ook een 2000 server in hetzelfde domein en deze is wel netjes te benaderen via Telnet!
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
"Er staan geen fouten in het logboek, iemand suggesties?"
Nee dus... was er maar ergens iets van terug te vinden!
nt4 heeft standaard geen telnet service aan boord, maar in de resourcekit zit wel een tool welke het mogelijk zou maken, (maar die is verre van perfect)
overigens is telnet nou niet de meest veilige manier van verbinden naar je server (password als plaintext over de lijn oa), wil je het veilig gebruik dan SSH.
(www.openssh.org)
A wise man's life is based around fuck you
Ik ben me bewust van de security risico's maar in deze omgeving is het niet zo erg relevant.
Voordat de buitenwereld op het NT domein zit moet er namelijk eerst wel wat gebeuren.
Ik kan wel uitwijken naar een andere Telnet service maar waarom deze nou niet werkt?
Verre van perfect verbaast me niet, maar hoezo?
Openssh is nog wel een overweging waard, eerst maar ff kijken of de huidige deamon tot leven te wekken is!
Staat er een IP filter op z'n netwerk kaart? Protocols | TCP/IP | Properties | Advanced | Enable Security | ConfigureOp vrijdag 05 juli 2002 17:26 schreef Asteroid9 het volgende:
[..] eerst maar ff kijken of de huidige deamon tot leven te wekken is!
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Misschien heb je ook een ander programma achter poort 23 draaien?
Lukt het wel als je achter console zit op de server?
Lokaal achter de console kan ik ook geen sessie opstarten...
Geen andere programma's op 23, de server doet verder ook niet zo gek veel...
kijk eens mee met reg en/of filemon of je iets geks ziet..
www.sysinternals.com
Hmmz, wat dat betreft kun je beter met TCPView van diezelfde site, gaan kijken of je Telnet Deamon überhaupt wel luistert op port 23Op vrijdag 05 juli 2002 20:27 schreef just het volgende:
moet de service onder een service account draaien?
kijk eens mee met reg en/of filemon of je iets geks ziet..
www.sysinternals.com
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
TCPview ziet niks op poort 23
Omtrent de account: dir is de SYSTEM account en deze kan niet gewijzigd worden!
"Service Telnetd runs in a shared process. If computer **** is not a Windows 2000 computer, services which run in a shared process must run under the system account."
If you install TelnetD without installing the Remote Session Manager, clients attempting to connect to the server through Telnet will receive a "Connection
Failed" error message.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Dat was inderdaad de oplossing!
In de docs van de Telnetd kon ik dit niet terug vinden en in de Knowledgebase ook niet...
Voortaan toch maar beter zoeken, thanx!
Topic mag dicht....