Ik heb een uitleen database, daaruit haalt ik een email adres. Nu ga ik met een extern programma (mail.exe) een mail versturen via een smtpserver.
Deze werkt dus gewoon, alleen zit er nu een hard-coded path in. Die wil ik er dus uit. Dus ik gebruik dit:
Als uitput geeft ie dus dit:
Als ik deze output in mijn cmd-prompt gooi, werkt ie wel, maar via ASP NIET...
Komt dit door dat wsh.run niet met meerdere variablen om kan gaan?
Ik had ook nog wat anders geprobeerd namelijk:
en dan uitvoeren met:
Maar dat lukt ook niet.
*snif*
HELP!
De output als ik mail.exe gewoon in een cmd-prompt start:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <%
set rs = conn.Execute("SELECT * FROM uitleen WHERE ID = 15")
dim tmp_email
tmp_email = rs("email")
dim wsh
set wsh = createobject("WScript.Shell")
wsh.run "cmd /c c:\inetpub\uitleen\mail.exe -U eenfromemail@host.nl -H smtp.server.nl -D "&tmp_email
set wsh = nothing
%> |
Deze werkt dus gewoon, alleen zit er nu een hard-coded path in. Die wil ik er dus uit. Dus ik gebruik dit:
code:
1
| wsh.run "cmd /c "& server.mappath("mail.exe") &" -U eenfromemail@host.nl -H smtp.server.nl -D "&tmp_email |
Als uitput geeft ie dus dit:
code:
1
| cmd /c c:\inetpub\uitleen\mail.exe -U eenfromemail@host.nl -H smtp.server.nl -D eentoemail@host.nl |
Als ik deze output in mijn cmd-prompt gooi, werkt ie wel, maar via ASP NIET...
Komt dit door dat wsh.run niet met meerdere variablen om kan gaan?
Ik had ook nog wat anders geprobeerd namelijk:
code:
1
| strCMD = "cmd /c "& server.mappath("mail.exe") &" -U eenfromemail@host.nl -H smtp.server.nl -D "&tmp_email |
en dan uitvoeren met:
code:
1
| wsh.run(strCMD) |
Maar dat lukt ook niet.
*snif*
HELP!
De output als ik mail.exe gewoon in een cmd-prompt start:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Usage: mailto options mailto v1.6 Copyright (c) 1998 Scott Beasley Options are: -U sender id -D user ids -H smtp_host [-S subject] [-R Return path] [-M Message] [-MF Message file name] [-CC user ids] [-BCC user ids] [-AB Binary file names] [-AT Text file names] [-C config file] [-I section name] [-RC retry count] [-RW seconds to wait between each retry] [-DEBUG] [-N user id] |