RJ 11 naar RJ 45

Pagina: 1
Acties:

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 09:12
ik moet een analoge telefoon lijn van beneden (RJ11) naar boven trekken die uitkomt op een patchkastje (RJ45)..

nou is de vraag welke van de 4 kabel van de RJ 11 moet ik patchen in het kastje..??

met goolge kan ik nix vinden hierover en misschien hier wel..

Van het kastje naar de muur lopen...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja, dit ligt eraan wat je ermee wilt doen.

Misschien als je dat ff zegt, dan kan ik vertellen hoe je het moet aansluiten.

Maar ik neem aan dat je gewoon analoge telefonie wil, dus moet je gewoon rood en blauw(soms is het groen) aansluiten in het midden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Trek gewoon een UTP-kabel van boven naar beneden. Gewoon aansluiten zoals je dat met elke andere UTP-kabel zou doen. RJ11 stekkers passen ok in rj45 sockets. Bovendien kun je dan indien nodig ook de verbinding voor ISDN of netwerk gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 05 juli 2002 09:16 schreef vandijk het volgende:
Je moet alle 4 de aders van het aansluiten. de 4 aders moeten in het midden van een rj45 uitkomen
Hoeft niet, voor analoge telefonie heb je maar 2 adres nodig.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Rashann

Zoek de hond...

Op vrijdag 05 juli 2002 09:18 schreef The_Eagle het volgende:
RJ11 stekkers passen ok in rj45 sockets.
Huh?! Wil jij eens even gaan controleren of het stekkertje van je telefoon in je HUB of netwerkkaart past? En dan ook nog GOED past? Dat ie dus blijft zitten? als dat zo is heb je ISDN en gebruik je alleen rj45 stekkers, want een rj11 stekkertje is KLEINER en past dus NIET in een rj45 poort...

(waarom denk je dat ze andere nummers hebben? |:( )

If nothing is written below, I was the last to reply...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
Op vrijdag 05 juli 2002 09:42 schreef RainManX het volgende:

[..]

Huh?! Wil jij eens even gaan controleren of het stekkertje van je telefoon in je HUB of netwerkkaart past? En dan ook nog GOED past? Dat ie dus blijft zitten? als dat zo is heb je ISDN en gebruik je alleen rj45 stekkers, want een rj11 stekkertje is KLEINER en past dus NIET in een rj45 poort...

(waarom denk je dat ze andere nummers hebben? |:( )
Goed niet nee, maar het past wel :) zo heb ik ook een aantal telefoons aangesloten

Verwijderd

Je kan in een wallpatch beide prikken ... rj-11 EN rj-45 ...!! handig want zo hoef je dus maar 1 netwerk neer te leggen *D

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 09:12
Op vrijdag 05 juli 2002 09:08 schreef [Airwolf] het volgende:
Mja, dit ligt eraan wat je ermee wilt doen.

Misschien als je dat ff zegt, dan kan ik vertellen hoe je het moet aansluiten.

Maar ik neem aan dat je gewoon analoge telefonie wil, dus moet je gewoon rood en blauw(soms is het groen) aansluiten in het midden.
wat de bedoeling is dat beneden 2 kabels omhoog gaan naar boven een utp cat 5 en een 4 aderig telefoon kabel en ze moeten boven uitkomen in een wallpatch die beide voorzien is van rj45.. de cat 5 kabel lukt me nog wel maar ik zou niet weten hoe het met de telefoonkabel moet..beneden heb ik aan de telefoon kabel een normale rj11 aanzitten..

en in de wallpatch pas een rj11 in.. dus dat zou het probleem niet zijn

Van het kastje naar de muur lopen...

Pagina: 1